Re: Foutieve huisnummer op het pand

21
ike schreef:
kleermakertje schreef:....en ik vind dat hier de ontvanger allang zijn verstand had moeten gebruiken en de afzender(s) had moeten informeren over de verhuizing .... maarja waarom zou hij? Is toch lekker makkelijk als jij het oplost ;)
Zelfs als de ontvanger z'n verstand heeft gebruikt kunnen er toch afzenders zijn die hij is vergeten te informeren.
Als de bezorger de post van "vergeten" afzenders toch bij de ontvanger bezorgt dan kan de ontvanger die afzenders gelukkig achteraf nog op de hoogte stellen van z'n nieuwe adres. Als de bezorger zulke post retour had gestuurd dan zou de ontvanger er niet achter zijn gekomen dat hij de afzenders in kwestie vergeten was te informeren, en zou contact via de post tussen zulke afzenders en de ontvanger misschien voorgoed verbroken zijn.
@Ike,
ik reageerde op de deze reactie van RedSqirrel: "Tja, ik blijf bij alles wel mijn verstand gebruiken. Ik krijg altijd post aangeleverd voor iemand die vroeger op 18 - 3 hoog woonde maar die binnen het portiek is verhuisd naar 20 - 1 hoog."

Ik ben het met je eens dat je meedenkt als mensen gaan verhuizen of net verhuisd zijn. Maar dat is echt van tijdelijke aard. zowel Sandd als ook post nl hebben een doorstuur/verhuisservice .... die is er niet voor niets. Daar zijn natuurlijk kosten aan verbonden maar dan zie je als ontvanger meteen welke afzenders je op de hoogte moet stellen van de verhuizing.
Als ik nu lees dat sommige bezorgers nog post van "vroeger" bij de mensen op het nieuwe adres bezorgen heb ik daar weinig begrip voor ... de ontvanger ziet tenslotte dat er zijn oude adres opstaat en kan actie ondernemen.

Iedere bezorger moet het wat mij betreft zelf weten hoe hij met de situatie omgaat. Maar vervangers van wijken weten vaak niets van eventuele afspraken of wie waar ooit gewoond heeft.
En zoals ik al schreef: meedenken is prima maar voor het gemak van de ontvanger of het besparen van de kosten van de doorstuurservice doe ik dit niet langer dan een paar maanden :)

Re: Foutieve huisnummer op het pand

22
kleermakertje schreef:zowel Sandd als ook post nl hebben een doorstuur/verhuisservice
Echt niemand denkt eraan na het verwittigen van PostNL, dat Sandd ook bericht moet krijgen.
Ik zou zelf niet eens weten hoe dat moet, zonder op het forum te gaan zoeken.
De meeste mensen die ik spreek weten niet eens wat ze met verkeerd bestelde post aan moeten.
"Tja, er zijn geen Sandd brievenbussen hè?", krijg ik vaak te horen.

Re: Foutieve huisnummer op het pand

23
Foutief nummer op pand…

Als er een ander nummer als adressering wordt opgegeven dan aangegeven staat op het nummerplaatje aan de gevel
(bijvoorbeeld 42 i.p.v. 40), dan klopt er iets niet.
Normaal zullen dit soort fouten niet zo snel opvallen, maar ingeval van winkels en bedrijven uiteraard wel;
vooral als het je dagelijkse wijk is.
Je gaat zo'n brief niet domweg in de bus van het vermoedelijk verkeerde adres doen.
Uitzonderingen bevestigen echter de regel: het zou zomaar correct kunnen zijn.
De beste oplossing is even de tijd te nemen en het te vragen.
Ingeval het onduidelijk blijft gewoon op het betreffende adres bestellen; een briefje erbij met de vraag;
'is dit correct, nr 42? Zo niet, s.v.p. retour afzender'

Alleen als je 100% zeker weet dat nr 40 het juiste adres is herstellen.
Meest effectief is overigens, normaal gesproken, retour afzender met vermelding; 'nr 40?'…
Maarten Lijster, postbezorger PostNL Alkmaar-Zuid
cron