Foutieve huisnummer op het pand

1
Ook hier in een wijk hebben ze van twee huizen één huis gemaakt. En vervolgens vond de bewoonster die ene nummer veel leuker. Echter wanneer er post komt van de officiële instanties dan staat het juiste huisnummer er op. Volgens de bewoner gaat het altijd goed. Maar als de postaanbieder haar werk goed wil doen zouden ze, wanneer het huisnummer niet overeenkomst de post gewoon retour moeten doen.

Verder zie je ook dat bedrijven of instellingen zelf huisnummers gaan bedenken vaak dan met een toevoeging. Ik heb begrepen dat PostNL dan een briefje door de brievenbus deed met het verzoek het huisnummer officieel aan te gaan vragen bij de gemeente?

Re: Foutieve huisnummer op het pand

2
verzendenenontvangen schreef:Ook hier in een wijk hebben ze van twee huizen één huis gemaakt. En vervolgens vond de bewoonster die ene nummer veel leuker. Echter wanneer er post komt van de officiële instanties dan staat het juiste huisnummer er op. Volgens de bewoner gaat het altijd goed. Maar als de postaanbieder haar werk goed wil doen zouden ze, wanneer het huisnummer niet overeenkomst de post gewoon retour moeten doen.
Je ziet het volgens mij verkeerd. Als de postaanbieder haar werk goed doet dan bezorgt ze die post gewoon.
De taak van de postaanbieder is namelijk postbezorgen, niet regelneuken.

Re: Foutieve huisnummer op het pand

4
ike schreef:
verzendenenontvangen schreef:Ook hier in een wijk hebben ze van twee huizen één huis gemaakt. En vervolgens vond de bewoonster die ene nummer veel leuker. Echter wanneer er post komt van de officiële instanties dan staat het juiste huisnummer er op. Volgens de bewoner gaat het altijd goed. Maar als de postaanbieder haar werk goed wil doen zouden ze, wanneer het huisnummer niet overeenkomst de post gewoon retour moeten doen.
Je ziet het volgens mij verkeerd. Als de postaanbieder haar werk goed doet dan bezorgt ze die post gewoon.
De taak van de postaanbieder is namelijk postbezorgen, niet regelneuken.
@ike,

niet mee eens. De ontvanger moet zorgen dat de post goed bezorgd kan worden. Daarbij hoort ook het goede huisnummer aan het huis. Er komen meerdere post/krantenbezorgers op dit adres. Deze moeten dan volgens jou allemaal rekening houden met het feit dat de ontvanger een ander huisnummer leuker vindt dan die hij echt heeft :?:
En wat in geval van een mogelijke klacht over fout bezorgde post op dit adres ? Die is dan ook nog terecht omdat de postbezorger post voor een ander nummer dan die die op het huis staat bewust daar heeft bezorgt ?!

Re: Foutieve huisnummer op het pand

5
Navraag gedaan bij PostNL en Sandd.

Sandd schrijft het volgende:
Als er op het poststuk 42 staat en nergens wordt aangegeven dat het om pand 44 gaat dan zal de bezorger de poststukken retour sturen. Aangezien hij of zij niet weet waar dit bezorgd moet worden.
De bezorger dient namelijk te bezorgen wat er op het poststuk staat. Wellicht is het handig om dit aan te laten passen bij de gemeente of wel Belastingdienst.

Re: Foutieve huisnummer op het pand

6
Navraag gedaan bij zowel PostNL als bij Sandd.

Sandd schrijft het volgende:
Als er op het poststuk 42 staat en nergens wordt aangegeven dat het om pand 44 gaat dan zal de bezorger de poststukken retour sturen. Aangezien hij of zij niet weet waar dit bezorgd moet worden.
De bezorger dient namelijk te bezorgen wat er op het poststuk staat. Wellicht is het handig om dit aan te laten passen bij de gemeente of wel Belastingdienst.
Omdat er tegenwoordig veel verloop van postbezorgers is lijkt me het niet handig. Bovendien kun je ambulance, brandweer en politie op het verkeerde been zetten.

Re: Foutieve huisnummer op het pand

7
verzendenenontvangen schreef:Navraag gedaan bij zowel PostNL als bij Sandd.
Sandd schrijft het volgende:
Als er op het poststuk 42 staat en nergens wordt aangegeven dat het om pand 44 gaat dan zal de bezorger de poststukken retour sturen. Aangezien hij of zij niet weet waar dit bezorgd moet worden.
De bezorger dient namelijk te bezorgen wat er op het poststuk staat. Wellicht is het handig om dit aan te laten passen bij de gemeente of wel Belastingdienst.
Schrijft Sandd dat werkelijk?
Aan het taalgebruik te zien lijkt het er op dat niet Sandd, maar Verzendenenontvangen het geschreven heeft.
Kun je de bron van bovenstaande tekst noemen?
Kunnen wij die tekst ergens in z'n geheel nalezen?

Re: Foutieve huisnummer op het pand

8
Ik heb vaker e-mails hier van Sandd laten zien. En daaruit blijkt dat er taalfouten inzitten. Als je het niet gelooft dan niet. Ik ben er niet voor om jou te overtuigen. Als je meent dat ik het zelf schrijf, mijn zegen heb je. Wel kan ik je vertellen dat ik tegen liegen ben en dat ik niet zomaar een tekst zelf ga schrijven en zeggen dat het van Sandd is. Dan ben je fout bezig. De e-mail van PostNL laat nog even op zich wachten. Als je het echt wilt weten stuur je zelf een e-mail naar Sandd toe met wat vragen. Ik weet dat bij PostNL klantenservices (Cendris) er wordt gecontroleerd op taalfouten. Bij PostNL heb je een speciale contactformulier. Bij Sandd is het een e-mail adres met info@ en dan sandd.nl

Re: Foutieve huisnummer op het pand

9
kleermakertje schreef:
ike schreef:
verzendenenontvangen schreef:Ook hier in een wijk hebben ze van twee huizen één huis gemaakt. En vervolgens vond de bewoonster die ene nummer veel leuker. Echter wanneer er post komt van de officiële instanties dan staat het juiste huisnummer er op. Volgens de bewoner gaat het altijd goed. Maar als de postaanbieder haar werk goed wil doen zouden ze, wanneer het huisnummer niet overeenkomst de post gewoon retour moeten doen.
Je ziet het volgens mij verkeerd. Als de postaanbieder haar werk goed doet dan bezorgt ze die post gewoon.
De taak van de postaanbieder is namelijk postbezorgen, niet regelneuken.
@ike,
niet mee eens. De ontvanger moet zorgen dat de post goed bezorgd kan worden. Daarbij hoort ook het goede huisnummer aan het huis.
Uit het verhaal van Verzendenenontvangen blijkt dat die denkt dat het nummer dat op de woning staat
het verkeerde nummer is, en het nummer dat op de post staat het goede.
Maar het zou ook heel goed andersom kunnen zijn.
Stel iemand woont op nummer 42 en krijgt dus alle post van officiele instanties op dat nummer.
Dan komt op een dag de naastgelegen woning op nummer 44 vrij, de bewoner neemt de vrijgekomen woning erbij en combineert de twee woningen tot een nieuwe woning. Stel dat de gemeente het nummer 44 toekent aan de gecombineerde woning en dat onze bewoner daarom ook netjes het nummer 44 op de gecombineerde woning zet. Als de bewoner geen haast maakt met het inlichten van de instanties die hem post sturen, dan kan het nog lange tijd voorkomen dat er post voor nummer 42 naar de bewoner wordt gestuurd.
De fout van de bewoner is dan niet dat hij het verkeerde nummer op z'n woning heeft staan, maar dat hij wellicht laks is geweest met het sturen van adreswijzigingen.
@Verzendenenontvangen, weet jij precies hoe het zit?

Re: Foutieve huisnummer op het pand

10
Ik ben niet over een nacht ijs gegaan. Ik heb bij het BAG team van onze gemeente gevraagd hoe het zit. Ook bij het Kadaster wordt dat aangegeven. De betreffende woner heb ik gevraagd hoe het zit. Zij geeft aan dat het inderdaad nummer 42 moet zijn maar zij vind 44 een leuker nummer. Ik heb haar aangeraden er 42-44 van te maken. Maar dat wordt niet gedaan. Tot nu toe gaat het daar wel goed met de postbezorging. Wanneer je meerdere poststukken hebt met 44 en tevens met 42 erop met dezelfde naam er op dan wordt het bij PostNL altijd wel opgelost. Echter je hebt tegenwoordig veel meer verloop van postbezorgers waardoor het bezorgen bemoeilijkt.

Een andere situatie:

Er was een woning en huisartsen praktijk met de huisnummers 1 en 1a. Vervolgens is 1a komen te vervallen. Nu wilden zij gebruik maken van de bewaarservices omdat de huisartsen praktijk in de vakantie gesloten is. Echter nu zij twee huisnummers hebben zou dat 2 keer aangevraagd moeten worden. Ik geloof dat zij dit hier lokaal opgelost hebben zodat de huisarts geen dubbele kosten hoeft te maken. Veel post is nog geadresserd op 1a. Dit terwijl 1A opgeheven is uit het pand en niet meer bestaat. PostNL bezorgt gewoon de post met nummer 1A op nummer 1. Dit terwijl je vraagt bij Sandd hoe zij dat doen, dan krijg je te horen dat dit niet mag. Ook navraag bij Sandd gedaan aan de teamleider en die geeft aan wanneer er 1a op het poststuk staat en je hebt alleen nummer 1 je het niet mag bezorgen! Ik vind dat er wel wat coulance mag zijn. Mijn idee is dat PostNL daar wat soepeler mee omgaat dan bij Sandd. Echter deze regels worden niet vermeld bij Sandd hoe het zit met bezorgen in dergelijke situaties.
cron