Re: Ouderen in Drachten missen kandidatenlijst

11
@postbode7
:lol: helemaal mooi!

dat kunnen de forumleden die voor sandd werken en wel stembiljetten hebben rondgebracht
dan vast wel bevestigen/ontkennen.
Als het gelijktijdig is postbode7 is het dan niet logisch om naast stembiljet per adres ook de
kandidatenlijsten in de bus te doen?

en dan is het nog.. per huisgezin , al krijg je tien stembiljetten.. 1 kandidatenlijst.
hoe dat in studentenhuizen/ verzorgingshuizen wordt bepaald ...?

Re: Ouderen in Drachten missen kandidatenlijst

12
Carla41 schreef:@vzo


96 tweekamerappartementen.. las ik, slechts 1 brievenbus? kan ik me niet voorstellen.
Dat zeg je nou wel, maar het kan wel voorkomen. Bij verreweg de meeste bejaardenflats heeft elk appartement een eigen brievenbus (meestal een centraal bussenfront in de hal, of gegroepeerd per verdieping). In dat geval hebben de bewoners ook allemaal een ander huisnummer.

Je hebt echter ook complexen die officieel maar 1 adres zijn, bijv Beethovenlaan 1. De post geef je dan bij de balie af, en die sorteren het dan op kamernummer en bezorgen het bij de juiste bewoners. Hoe je in zo'n geval moet handelen bij kandidatenlijsten zou ik niet weten, want je krijgt een afgeteld aantal mee. Laat je er bij de balie 100 achter, dan kom je verderop in je wijk tekort.

Ik denk dat ik zelf in zo'n geval de volgende dag op het depot zou kijken wat er nog aan overmaat in de overtollige folderbak ligt, en die dan naar het complex brengen.

Re: Ouderen in Drachten missen kandidatenlijst

13
Carla41 schreef:Als het gelijktijdig is postbode7 is het dan niet logisch om naast stembiljet per adres ook de
kandidatenlijsten in de bus te doen?
Het is niet gelijktijdig, er zat een aantal weken tussen het bezorgen van de stempassen en het bezorgen van de kandidatenlijsten.
en dan is het nog.. per huisgezin , al krijg je tien stembiljetten.. 1 kandidatenlijst.
hoe dat in studentenhuizen/ verzorgingshuizen wordt bepaald ...?
Je kreeg (ongeveer) zoveel kandidatenlijsten mee als er adressen in de wijk zijn, dus je kon studentenhuizen of verzorgingshuizen niet meer dan 1 kandidatenlijst geven (anders zou je er aan het einde van de wijk tekortkomen).

Re: Ouderen in Drachten missen kandidatenlijst

17
Dat zou de postbezorger zijn/haar pakkie-an niet moeten zijn. In mijn wijk zit ook een instelling waar sommige mensen intern zitten en ook de stempas ontvangen. Ik geef daar in eerste instantie 1 kandidatenlijst af, maar in overleg met de receptioniste breng ik er de volgende bezorgdag soms (als ik over heb en in een meedenkbui ben) een paar extra, voor op de verschillende afdelingen. Je moet daar echter goed mee uitkijken, want in het geval van gemeenteraadsverkiezingen zijn ze alleen geldig voor die gemeente waar je bezorgt. (En mensen kunnen elders ingeschreven staan.)
Om fouten te voorkomen moeten bezorgers bij PostNL de overschotten inleveren (of de tekorten melden), je mag er bijvoorbeeld niet zomaar wat aan een collega meegeven die tekort komt. Ook al bezorg je allemaal in dezelfde gemeente.

Daar staat tegenover dat je bij elke zakelijke klant, dus b.v. ook een benzinestation waar niemand woont, een kandidatenlijst moet bezorgen. Nou ja, misschien toch maar zoveel mogelijk aan de regels (checklist) houden, zonder mee te denken.

Re: Ouderen in Drachten missen kandidatenlijst

19
Ik vraag me af hoe dit geregeld is en welke afspraken er zijn gemaakt? Als de afspraak is één kandidaten lijst per adres dan is er juist gehandeld. Het lijkt er op dat het met de gemeenteraadsverkiezingen wel goed is gegaan? Dan wel de kandidatenlijsten?

Er stond namelijk bij:


,Voor we gaan stemmen kregen we anders altijd formulieren. Dit hebben we nu in dit complex niet gekregen. Ik heb wel gestemd, maar ik wil gewoon weten waarom we geen formulieren hebben gekregen. Dit hoort niet zo.”

Was het daarvoor mogelijk in handen bij PostNL?

Pluim voor de bezorgster btw!

Re: Ouderen in Drachten missen kandidatenlijst

20
Carla41 schreef:96 tweekamerappartementen.. las ik, slechts 1 brievenbus? kan ik me niet voorstellen.
In het krantenartikel in het Friesch Dagblad werd gesproken over "ongeveer driehonderd bewoners".
Dat zou betekenen dat er gemiddeld drie bewoners op een tweekamerappartement wonen.
Drukke boel daar in de Warrenhove.
cron