FNV bondgenoten

1
Afbeelding
Als postbezorger kom je in deze tijd best wel dingen tegen die niet helemaal gaan zoals ze zouden moeten gaan. De vergoedingen, de nieuwe cao of het contact met de vestigingsmanager. Een vakbond kan je helpen bij dit soort zaken. Heeft hier iemand ervaringen met vakbonden als postbezorger? FNV bondgenoten is één van de grootste vakbonden in nederland en heeft nu een speciale aanbieding. 4 maanden voor 25 euro.


Een aantal voordelen op een rij:
  • Tot wel 40% korting bij vele bedrijven o.a. Kwikfit en Kras Ster Vakanties
  • Gratis persoonlijk juridisch advies over werk en inkomen
  • Meer invloed op sociale plannen bij reorganisaties en fusies
  • 10% korting op de basisverzekering en 7% op de aanvullende bij Menzis
  • 15% korting op vele praktijk examens
  • Telefonische hulp van deskundige voor alle vragen over werk en inkomen
  • Financieel advies betreft ontslagvergoeding

Re: FNV bondgenoten

2
Ik ben als postbezorger lid van FNV Bondgenoten en betaal daarom het speciale tarief voor postbezorgers van 2,70 euro per maand; toch voordeliger dan 25 euro voor vier maanden. Aanmelden deed ik telefonisch, omdat het niet lukte via het standaardformulier als postbezorger lid te worden.
Veel verder reikt de ervaring (nog) niet.

Re: FNV bondgenoten

3
Regelmatig bezoek ik - naast dit forum - ook het forum van de vakbonden (zowel voor leden van de FNV als voor overigen via de website van de FNV te bezoeken).
Al geruime tijd staat hier te lezen, dat de postbezorgers-cao door de bonden per 1 oktober 2010 is opgezegd, omdat de postbedrijven hebben aangegeven dat de gestelde doelen niet haalbaar zijn. Gevolg hiervan zou kunnen zijn, dat alle postbezorgers per 1 januari 2011 verplicht bij hun bedrijf in dienst treden.

Het onderwerp is (voor zover ik weet) op dit forum nog niet specifiek aan de orde gekomen, maar kan heel wat teweegbrengen. Overigens is het wel de bedoeling van de bonden en werkgevers er samen uit te komen. Ook hebben de bonden bedongen dat de voorwaarden uit de vorige cao op tien punten worden verbeterd.

Wat vinden jullie hiervan?

Re: FNV bondgenoten

4
Ja, dat onderwerp is hier op het forum nog niet echt besproken. Maar het is ook een enorm lastig iets met veel verschillende belangen die meespelen. Ik weet er dan ook het fijne niet van, maar het is wel interessant om je er in te verdiepen.
cron