Fietskar?

1
Hoi Allemaal,

Vanaf morgen ben ik ook een postbezorger, dus ik ben gretig jullie tips en ideeen aan het lezen.
En ik lees hier daarom ook van alles over de kilo`s die jullie meenemen.
Mijn fietsje is oud, en ik weet niet of ik er zo op vertrouw dat, dat goed gaat.
Nu vroeg ik me af of het een handig idee is om een fietskar aan te schaffen, en daar de post in te doen? Ik zie fietskarren die 60 tot 90 kilo kunnen dragen.
Dan zit het gewicht achter de fiets, ipv op de achterdrager, zodat de fiets het nog even vol blijft houden.
En, het leek me ook wel handig dat de fiets dan door de fietskar automatisch rechtop blijft staan.

Maar omdat ik het nog nooit gedaan heb, weet ik niet zeker of ik het nu goed inschat. Zijn er anderen die het ook zo doen? Of is het af te raden?

Zoiets bijvoorbeeld: (maar dan tweedehands, hopelijk)
http://www.itek-webwinkel.be/fiets-transportwagen.html
http://www.fietsenwinkel.nl/roland-deks ... wwodjakAJQ

Re: Fietskar?

2
Hallo Julia. Welkom op het forum. Kijk dan naar een tweedehands fietskar. Maar is hij dan nog te duur, dan kun je misschien eerst een fietskar van iemand lenen? Als je dan blijft bezorgen kun je hem later alsnog kopen. Laad hem niet te zwaar want anders gaat jouw fiets steigeren als een paard en dan kun je niet veilig fietsen.

Re: Fietskar?

3
Welkom Julia en werk ze straks! Ik weet niet of je zoveel post hebt dat je een fietskar nodig zult hebben. Voorlopig, zeker nu in de zomer zul je wel genoeg hebben aan de fietstassen. Ik heb er nu een invalwijk bij en de ene wijk gaat in de ene tas en de andere wijk in de andere. Haha

Maar half augustus komen de Ikea's. Dan kan het handig zijn al is zo'n kar best wel zwaar trekken.

Ik heb een stevige fiets met postrek en krat. Zoiets zou je ook kunnen doen. Kun je meer post meenemen en zo het gewicht een beetje verdelen.

Ik zou het heel even aanzien en anders misschien eentje lenen zoals Postbode7 schreef.

Succes met bezorgen!!

Re: Fietskar?

4
Julia Jup schreef: Mijn fietsje is oud, en ik weet niet of ik er zo op vertrouw dat, dat goed gaat.
Nu vroeg ik me af of het een handig idee is om een fietskar aan te schaffen, en daar de post in te doen? Ik zie fietskarren die 60 tot 90 kilo kunnen dragen.
Dan zit het gewicht achter de fiets, ipv op de achterdrager, zodat de fiets het nog even vol blijft houden.
En, het leek me ook wel handig dat de fiets dan door de fietskar automatisch rechtop blijft staan.
Een simpele maar stevige tweedehands fiets hoeft ook niet zoveel te kosten.
Met fiets+tassen ben je wendbaarder dan met fiets+kar.

Re: Fietskar?

5
Bij mij in de schuur staat een Roland big boy 90 liter fietskar. Die ging vroeger mee op fietsvakanties.
Zo'n kar is heel goed te gebruiken voor de post. Ik vind het zelf prettiger fietsen dan met zware fietstassen.
Vergis je niet in het laadvermogen van zo'n kar. Er kan wel 100 kilo in zonder dat je door je assen zakt maar je kan de kar dan alleen als handkar gebruiken. Achter de fiets moet je niet verder gaan dan 40, hooguit 50 kilo anders is het niet meer veilig fietsen.

Re: Fietskar?

6
Welkom op het forum. Het hangt ook af van de wijk(en) waarin je gaat bezorgen. Zo kom ik bijvoorbeeld in wijken waar je bijvoorbeeld door smalle stukjes of langs bloembakken moet. Met zo'n fietskar zou dat in die wijken onmogelijk zijn.

Ook ik heb een transportfiets met krat voorop (cortina u4). Sommige collega's hebben via marktplaats een postcodeloterijfiets gekocht en zijn daar ook erg tevreden over. En ik zie bij ons ook wel eens mensen met een kar. Dan kunnen ze alles in een keer meenemen en hebben ze een wijk waarin je niet heel wendbaar hoeft te zijn.

Re: Fietskar?

7
Mijn reactie is misschien wat laat,maar ik zie dit onderwerp nu net staan.
Ik ben zelf in het bezit van een fietskar(een zogenaamde Croozer)deze kan 90 kilo dragen vooral handig met NPL agenda.
In de zomer gebruik ik deze eigenlijk weinig,maar wel als ik een invalwijk heb.Het is misschien even een uitgave,maar ik heb er wel al veel aan gehad :!: Er zit een hoes over,die ook echt waterdicht is (Y) Hij volgt je makkelijk mee als je aan het fietsen bent :) Ook handig los en vast te koppelen.Hopelijk ben je hier een beetje mee geholpen mocht je nog geen besluit hebben genomen :)
cron