Re: beste werkmethode met fiets

21
jandegraaf schreef:het poststuk boven van de bundel pakken of het er nu een ,twee of zes zijn noem ik voortaan bladeren dan zijn we allemaal weer tevreden
Met andere woorden: Het bladeren door cq. controleren van de post doe jij dus toch gewoon terwijl je stilstaat, en niet al fietsend.

Re: beste werkmethode met fiets

22
Of met je grote teen, als je een elektrische fiets hebt? ;) Post bladeren tijdens het fietsen is net zoiets als fietsend/rijdend de mobiele telefoon gebruiken; de verleiding kan groot zijn, maar veilig is het niet! Kost het teveel tijd om voor de deur de post te controleren? Jammer, maar een werkgever zou erop moeten wijzen de aandacht bij het verkeer te houden!

Ik vind het van mezelf soms al gevaarlijk als ik een bundeltje post in mijn hand heb onder het fietsen, omdat ik dan niet beide handremmen kan gebruiken. Heuveltje af heb ik die soms echt nodig. Zelf heb ik weinig adressen waar ik zonder afstappen de post in de bus kan doen, dus ik controleer de post al lopend naar de brievenbus.

Re: beste werkmethode met fiets

23
Denk dat de snelheid komt zoals vroeger bij de PTT vaak de post gecontroleerd werd tijdens de bezorging: 1e en laatste poststuk (steeds 1e poststuk zoeken van het volgende adres) en klaar en waarschijnlijk de poststukken van klein naar groot zodat het grootste poststuk steeds als laatste is, puur speculatie, anders misschien X-ray ogen.

Re: beste werkmethode met fiets

24
Nou, ik sorteer ook mijn post van klein naar groot. De grote poststukken liggen bij mij dus ook per adres onderop. Wel zo makkelijk. Kan ik gauw zien dat het volgende poststuk voor een volgend adres is. Terwijl ik naar de deur loop controleer ik het nog wel voor de zekerheid. Er kan een plakker tussen zitten. Meestal haal ik die er wel uit bij het sorteren en op route leggen maar je weet maar nooit.
cron