Chemische handwarmer

1
Vorig jaar kreeg ik in de winter van iemand zacht plastic handwarmers cadeau, die werken d.m.v. een omkeerbare chemische reactie. Het zijn donker oranje zakjes van dik plastic, met daarin een dun metalen "muntje". Aanvankelijk is de inhoud van het zakje vloeibaar.
Zodra je het "muntje" een keer knakt, stolt de vloeistof tot een zoutmassa die warmte afgeeft.
Vandaag heb ik weer zo'n zakje gebruikt. Ik stop die dingen in de extra zakken van de werkbroek die ik draag tijdens het postbezorgen. Het zakje bleef zeker anderhalf uur warmte afgeven. Echt lekker.

Voor hergebruik moet je het zakje in kokend water leggen totdat de inhoud weer vloeibaar is. Het zou tot 1000 keer hergebruikt kunnen worden, maar dat is moeilijk te testen.

Als je ze tegenkomt in b.v. grabbelbakken van supermarkten (daar kwamen ze vandaan), de Action of een bouwmarkt, zou ik er zeker een paar aanschaffen!

Re: Chemische handwarmer

2
RedSquirrel schreef:Vorig jaar kreeg ik in de winter van iemand zacht plastic handwarmers cadeau, die werken d.m.v. een omkeerbare chemische reactie. Het zijn donker oranje zakjes van dik plastic, met daarin een dun metalen "muntje". Aanvankelijk is de inhoud van het zakje vloeibaar.
Zodra je het "muntje" een keer knakt, stolt de vloeistof tot een zoutmassa die warmte afgeeft.
Vandaag heb ik weer zo'n zakje gebruikt. Ik stop die dingen in de extra zakken van de werkbroek die ik draag tijdens het postbezorgen. Het zakje bleef zeker anderhalf uur warmte afgeven. Echt lekker.

Voor hergebruik moet je het zakje in kokend water leggen totdat de inhoud weer vloeibaar is. Het zou tot 1000 keer hergebruikt kunnen worden, maar dat is moeilijk te testen.

Als je ze tegenkomt in b.v. grabbelbakken van supermarkten (daar kwamen ze vandaan), de Action of een bouwmarkt, zou ik er zeker een paar aanschaffen!
De beste handwarmer is je buik.
Steek, als je handen koud zijn, je handen onder je trui en houd ze 30 seconden tegen je lijf.
Daarna zijn je handen gegarandeerd weer op temperatuur.

Re: Chemische handwarmer

3
Zo'n handwarmer kregen wij ergens bij. Oja, we hadden een cartridge besteld en als cadeautje zat hij in de doos.Doet het heel goed.

Heb net ook even de buikmethode geprobeerd. Gaat inderdaad ook. Alleen nu heb ik warme handen en een koude buik. Ik had koude handen. Haha

Maar dat is ook een goede tip! Bedankt!

Re: Chemische handwarmer

4
slagvaardige schreef: Heb net ook even de buikmethode geprobeerd. Gaat inderdaad ook. Alleen nu heb ik warme handen en een koude buik. Ik had koude handen.
Ik ga niet tijdens het lopen van een wijk mijn kleren los maken om de situatie om te draaien, zoals jij beschrijft. :lol:

Re: Chemische handwarmer

5
Hahaha die redsquirrel!! Haha

Nee dat moet je niet tijdens je ronde doen, die buikmethode. Tenzij je je ergens teruggetrokken hebt. Op het toilet of zo. Haha

Nee ik zat gisteren op de bank. Mijn man keek mij wel even raar aan trouwens hahaha

Het werkt wel.

Re: Chemische handwarmer

6
Ik heb in totaal vier van die zakjes (geloof ik). Vooral in de lage zakken van mijn werkbroek werken ze optimaal.
Dan zitten ze midden op mijn bovenbenen.
Als ik post bezorg heb ik bijna altijd handschoenen zonder vingertoppen aan, want ook als het niet koud is, voorkomen die in elk geval schade door brievenbuskleppen.

Re: Chemische handwarmer

7
Ja die zakjes heb ik ook en ze werken goed. Heb er wel een stuk of 6. Vrijdag nam ik er voor de zekerheid ook maar 2 mee want de daken van de schuurtjes achter mijn huis waren wit uitgeslagen en het zag er verdomd koud uit. Maar toen ik de post ging bezorgen heb ik ze toch niet zo vaak hoeven te gebruiken omdat het minder koud aanvoelde (de wind was weg en dat scheelde een heel stuk). Vandaag heb ik ze helemaal niet meegenomen. Was niet nodig.
cron