Wat bezorgd sneller: Fiets mee nemen of niet?

1
Wanneer ik heel veel post heb en zowat huis aan huis moet bezorgen dan werkt het althans voor mij sneller om de fiets vooraan straat neer te zetten en dan verder te bezorgen in plaats met de fiets te gaan. Afhankelijk van de soorten "paadjes" wat je op en af moet natuurlijk. Wanneer er bredere paden zijn dan kan het volgens mij voordeliger zijn om dat per fiets te doen.

Hoe doen jullie dat?

Re: Wat bezorgd sneller: Fiets mee nemen of niet?

2
Als ik in een woonwijk met aan beide kanten rijtjeshuizen bezorg, dan zet ik mijn fiets aan het begin van de straat, loop een stukje van de oneven kant, ga terug via de even kant en ben weer bij mijn fiets. dan fiets ik verder naar het volgende rondje en doe hetzelfde.
Als ik een wijk heb langs een dijk met maar aan een kant huizen, dan fiets ik van huis naar huis.

Re: Wat bezorgd sneller: Fiets mee nemen of niet?

3
Wisselend. Mijn wijk bestaat - naast flats en rijtjeshuizen - uit een aantal scholen. Ik heb inmiddels mijn route aangepast, waardoor ik met een paar van deze scholen begin en de afstand ertussen fietsend afleg. Dit scheelt voor mij later op de route veel omfietsen en omlopen.

Daarna parkeer ik mijn fiets vlakbij de flat of blok woningen waar ik moet bezorgen, zodat ik niet telkens met mijn fiets hoef te sjouwen, maar ook geen ellenlange afstanden hoef te lopen. Als ik bij rijtjeshuizen moet bezorgen dan zet ik mijn fiets aan het begin (of eind) van de straat en loop eerst langs de even en dan langs de oneven huizen, zodat ik daarna mijn fiets op het volgende blok of de volgende flat kan zetten.

Re: Wat bezorgd sneller: Fiets mee nemen of niet?

6
Ik heb een aantal zijstraten met aan beide kanten rijtjeshuizen waar ik een rondje loop, dit zijn huizen met tuintjes dus met de fiets zou veel meer tijd kosten. De even post sorteer ik dan van laag naar hoog huisnummer en de even post van laag naar hoog, als het klaar is ben ik dan dus weer bij mijn fiets. Ik zet wel de fiets op slot, in het zicht (ook voor de post) en een meter of tien de straat in (zodat hij ook niet ineens de hoek om kan zijn).
cron