Re: Fietsen naar de brievenbus op paadje rijtjes woningen

11
Ik doe het ook, hoor! :mrgreen: Ik rijd door met inachtneming van een ruime veiligheidsmarge èn ik zet mijn fiets 'los' neer, dwz: ik zet hem op zijn eigen standaard èn ik laat het stuur rusten tegen zijn eigen frame (er zit een grote krat op het stuur) Af en toe zet ik hem ook gewoon tegen de muur, maar niet altijd dus. Nóóit een klacht gehad, zat huizen waar ik dit kan doen. Vroeger, toen ik een krantenwijk had, had ik welgeteld 1 huis waar ik dit kon doen en... juist ja, een klacht!! En wel eentje, waar ik me ROT van geschrokken ben :cry: want die mensen hadden zich binnen al op zitten fokken en toen kreeg ik in een keer de hele lading sjit over me heen! Ze hadden echt niet in de gaten dat dat voor mij volkomen uit de lucht kwam vallen!

Re: Fietsen naar de brievenbus op paadje rijtjes woningen

13
Ik fiets soms ook tot aan de voordeur of brievenbus. Dan rijd ik gewoon het pad of de oprit op om een brief te bezorgen.
Maar heel vaak gaat het niet want geparkeerde autos enzo of de tuin ligt vol met grind dat fiets ook voor geen meter plus meer kans op lekke banden dan.

Ik heb er nog nooit een klacht over gehad. Maar ik houd rekening met de spullen en eigendommen van andere mensen, ik ga niet rakelings langs geparkeerdfe autos met die fietstassen enzo en ik loop/fiets niet door de beplanting en dat soort dingen. dat kan je gewoon niet maken vind ik. Waar het kan rijd ik met de fiets tot de brievenbus. Maar nog geen klachten. En als ze klagen dan doe ik dat gewoon niet meer bij die mensen.

Re: Fietsen naar de brievenbus op paadje rijtjes woningen

14
ik doe een heel groot gedeelte van mijn wijk per fiets waaronder ook een gedeelte met huizen met een oprit heb ooit een maal commentaar gehad dat ik de oprit op fietste tot aan de voordeur heb toe de desbetreffende dame netjes uitgelegd wat het woord oprit betekend en dat er verschillende hekwerken zijn om haar oprit af te sluiten.
fiets daar nog steeds tot aan de deur.

Re: Fietsen naar de brievenbus op paadje rijtjes woningen

17
Dat is wel even wat anders RedSquirrel. Ik zie het trouwens al voor me 'even een boodschapje afrekenen'. :lol: De andere klanten zullen hun ogen uitkijken en degene achter de kassa ook. Die hebben zoiets vast nog nooit gezien. En jandegraaf, hebben die bedden ook een huisnummer? (grapje). Die oudjes zouden ogen als schoteltjes krijgen en hun monden zouden openvallen van verbazing. Ik moest toch wel even grinniken bij de beelden die ik hierbij kreeg. Maar alle gekheid op een stokje, zoiets kan natuurlijk niet en het gebeurt ook niet. Wij van Sandd zijn fatsoenlijke postbodes (hmm). We lopen niet vlak langs ramen en laten de post half uit de brievenbus hangen zoals ik sommige PostNL'ers hier in de straat en elders in het dorp wel eens zie doen. We stappen wel over hegjes en hekjes van deur naar deur (mits daartussen geen planten of bloemen staan). Ja, we zijn ook maar mensen en houden van kortere weggetjes. Ik loop ook soms met de fiets aan de hand naar een voordeur als dat zo uitkomt en als het kan. Nooit klachten over gehad. Maar goed, het is nu weekend. Maandag weer sorteren en dinsdag weer lekker bezorgen. Prettige dag nog.

Re: Fietsen naar de brievenbus op paadje rijtjes woningen

20
Mensen verschillen op veel vlakken niet al teveel van dieren. Territoriumgedrag is een van die kenmerken en ik denk dat het goed is dat zowel de postbezorger als persoon woonachtig op het adres dat zich realiseren.

Ik heb vroeger wel gehad dat ik met mijn fiets over een grindpad ging, om de simpele reden dat van de fiets af en gaan lopen ongeveer 3 tot 4 keer meer tijd zou kosten. Mensen waren daar niet blij mee (spoor door grind...) maar bleken een groene bus verscholen tussen de bosjes te hebben, probleem opgelost.

Als je vanuit wat voor redenen dan ook met de fiets een territorium wilt betreden tegen de wens van de territoriumhouder in zou ik in het gesprek/conflict daarover aangeven dat je dit omwille van de tijd doet en opperen dat een brievenbus aan de straat misschien een oplossing is.

Doen ze dat niet dan kun je ervoor kiezen op dezelfde manier door te gaan met de mogelijkheid van een conflict of bij dat ene adres even afstappen.
cron