Wat is gangbaar 'bijna' te kleine brievenbus

1
Soms heb je van die pakketjes die veel tijd in beslag nemen om het door de brievenbus te krijgen. Ben je eenmaal begonnen, dan denk ik ik trek het maar weer terug. De afmetingen van de brievenbus zijn exact hetzelfde als de afmetigingen waaraan het buspakje mag voldoen. Dus 3,2 centimeter hoogte van de brievenbus, dan ook zo het pakketje. In dat geval had de brievenbus iets ruimere marges moeten zijn vind ik. Wat doen jullie? Minutenlang gaan door duwen?

Ik ga dan aanbellen als het teveel tijd in beslag neemt om een pakketje door de brievenbus te gaan duwen.

Re: Wat is gangbaar 'bijna' te kleine brievenbus

3
Of bij PostNL sticker 'te kleine brievenbus' en kennisgeving dat de brievenbus niet aan de eisen voldoet. Ik bezorgde in een straat waar iemand een pakketje in een kleine buitenbrievenbus had gedaan. Ik kreeg de klacht dat diegene het pakketje er nauwelijks uit kon krijgen en beschadigd was.

Nog iets: Bij sommige brievenbussen bij flats kom je er achter dat het pakketje niet in de brievenbus past, hij blijft er een klein beetje uitsteken. Dat komt omdat de achterkant niet lang genoeg is.

Wat ook gebeurd is dat een collega postbezorger een dikke catalogus er in doet en voor de helft buiten blijft steken. Een volgende bezorger kan dan zijn of haar post/reclame niet kwijt. Ik vind niet dat dit mag. Immers iedereen kan zijn of haar catalogus er uitpakken en het belemmerd de verdere postbezorging.

Re: Wat is gangbaar 'bijna' te kleine brievenbus

4
verzendenenontvangen schreef:Wat ook gebeurd is dat een collega postbezorger een dikke catalogus er in doet en voor de helft buiten blijft steken. Een volgende bezorger kan dan zijn of haar post/reclame niet kwijt.
Dit heb ik eens meegemaakt binnen mijn route met dikke gesealde reclamefolders (zie foto's ) ; klacht gemeld + foto's erbij ; hierna is dit niet meer voorgekomen (Y)
Afbeelding
Postbezorger Sandd

Re: Wat is gangbaar 'bijna' te kleine brievenbus

5
Ja gewoon aanbellen als het niet past en dan stikker erop met te kleine brievenbus. Soms voldoet de brievenbus wel aan de eisen maar hebben ze gewoon net iets teveel in het pakket gepropt. Maar bij de sortering wordt daar blijkbaar niet naar gekeken. Desnoods kan je een te kleine brievenbus briefje door de bus gooien maar het deel "uw brievenbus voldoet niet aan de afmwetingen"-gedeelte doorstrepen. tegenwoordig mar je het ook niet aan de buren geven zijn ook geen stikkers meer voor denk ik.

Soms met die H&M plastic zak paketten heb ik gemerkt dat als je ze met duim en wijsvinger straktrekt in het bovenste deel en dan door de brievenbus wil doen dat je beter centimeter per centimeter het pakketjes strak trekt en door duwt in de brievenbus, dan weer strak treken en doorduwen. Meestal krijg ik het dan 95% van de tijd er wel doorheen.

Maar die H&M paketten..... Ik snap niet dat de postnl die manier van verpakken toelaat.
cron