Looplijst bij vervanging

1
Als je zelf je post moet sorteren (Sandd) zou je graag een looplijst hebben van de wijk die je als vervanger gaat bezorgen.
Lekker makkelijk bij het sorteren etc.
Vreemd genoeg is die niet altijd beschikbaar, zodat je opnieuw het wiel moet gaan uitvinden.
Een hulpje bij het sorteren is de website "Walking papers.org".
Hier typ je de naam van de plaats in, zoom in op de straten van de te bezorgen wijk en voila!
Daar staan de straten en woningen met huisnummers.
Het sorteren doe ik soms met de laptop ernaast en zo kan een wijk (bijna) perfect op loopvolgorde worden gelegd.

Re: Looplijst bij vervanging

2
Ja je kunt inderdaad het best Open Street Map of Google Maps (of je eigen favoriete kaart) erbij gebruiken. Hoe dan ook ben je gewoon meer tijd kwijt bij overnames. Ik zou het prima vinden als Sandd of in mijn geval postservice een looplijst zou faciliteren in het online systeem.

Re: Looplijst bij vervanging

3
Sandd heeft als het goed is duidelijke kaarten van de wijken. ook lijsten met straatnamen,die staan echter niet op volgorde.
Dit zou op zich voldoende moeten zijn. je kan ook niet echt zeggen dat elke bezorger de wijk hetzelde loopt.

Ik woon toevallig in de wijk waar ik woon dus begin in mijn eigen straat of aan de overkant , je moet het ook zo plannen dat je dicht bij huis uitkomt als je moet herladen. bij mij is dat misschien 30 seconden terugfietsen dat ik thuis ben (inclusief deur openmaken etc). dan nog paar minuten rekenen voor tassen vol laden. Als iemand die aan de andere kant van mijn wijk loopt het op mijn manier/volgorde zou doen is ie meer dan 5 minuten meer tijd kwijt aan herladen,mischien wel meer.

Er is niet een manier om een wijk te lopen. misschien de eerste twee keer lopen moet je nog even zoeken soms,maar de derde keer gaat het als de brandweer.

Je zou inderdaad wel een soort basis route kunnen nemen als leidraad voor als het echt een moeilijke wijk is,maar iedereen gaat toch zijn/haar eigen maniertjes bedenken op den duur.

Als ik ooit stop met de wijk of veranging nodig heb dan zal ik zeker een custom made route voor die persoon geven.
Ik heb daar destijds wel om gevraaagt aan mijn voorganger(via de team coach) maar die bezorger had het blijkbaar helemaal gehad dus die werkte er niet aan mee.

De eerste keer is de post sowieso al gesorteerd door sandd en worden alle straten door elkaar in bakken gegooit dus daar ga je sowieso niet blij van worden. maar je kan ook van straat naar straat lopen en dan de bundel zoeken in je tas die erbij hoort. is denk sneller dan alle kratten leeghalen en hersorteren.
cron