Post (en jezelf) droog houden

1
Ik heb twee tips aansluitend bij de titel:

Voor het droog houden van je post een deksel van een transparante opbergbox meenemen en op je arm over de post/kranten leggen. Formaat een ruime A4. Kosten: €3,99 (Blokker).

Voor het droog houden van mijzelf een waterafstotende bodywarmer. Groot voordeel boven een regenpak, voor mij in ieder geval, geen klamme ophoping van zweet door genoeg ventilatie. Kosten: €9,99 (Zeeman).

Bij een echte stortbui, en gebrek aan schuilplekjes, een opvouwbare paraplu in de tas: €10,- tot €15,-.

Tot slot zijn er voor de professionele postbezorgers onder ons, die er altijd hip bij willen lopen, producten zoals de Nubrella (http://www.nubrella.com).

Re: Post (en jezelf) droog houden

2
@VanDeStraat

mag ik er een tip aan toevoegen?
Neem van de laatste bundel die je gaat bezorgen twee grote geplastificeerde poststukken.
leg de ene op je onderarm zodat de post erop niet nat wordt van je mouw.
leg de ander bovenop elke stapel die je wegloopt..

ah eind van je ronde gekomen.. bezorg je deze met de laatste bundel en klaar is kees.
kosten: 0

Re: Post (en jezelf) droog houden

3
Gewoon post in de posttassen en als je een voorste mandje hebt zorg dan dat het afluitbaar is, ik heb zelf geen afsluitbaar mandje dus ik gebruik mijn sandd schoudertas die zet ik dan in het mandje en daar doe ik de post in voor de komende paar straten. Je kan dan met schoudertas door de regen lopen door de straten maar die zit tas dicht dus wordt de post niet nat.

Maar als er een flinke storm is dan valt er weinig te redden, dan lopen gewoon je fiets tassen vol met water met extreem weer.

Re: Post (en jezelf) droog houden

5
Nee ik loop bijna nooit met schoudertas enkel met extreem weer doe ik dat en dan inderdaad klep open en dicht de hele tijd, dat is de enige manier om het enigzins droog te houden.. Maar je moet ook niet post van je hele wijk in je schoudertas doen , enkel de straat waar je loopt, daarna pak je de voldende bundel en stop je die in je tas.


Normaal loop ik met paar bundels op me arm voor de straten (meestal twee tpot vier straten maximaal). Maar soms heb ik ook wel eens een hele krat vol voor 1 straat.
Maar meestal is het droog.
cron