Re: Goede fiets nodig

51
Eigenlijk zoek ik nog een manier om makkelijk een bak van de voorrek te plaatsen en te verwijderen.
Ik heb niet altijd zon bak nodig, en dan rij ik het liefst zonder.
Nu gebruik ik gewoon een snelbinder, en dan gaat makkelijk omdat de bak vrij recht blijft met een voorrek die in-line is met de frame.
Echter.. als die bak dan leeg is, dan stuitert dat als een gek en dat maakt herrie! :lol:
Dus hij moet dan toch steviger vastgemaakt worden, maar ook weer makkelijk los.. DAT lijkt mij ideaal!

zonee.. dan maak ik hem toch maar weer permanent vast...

Re: Goede fiets nodig

54
Ik heb mijn bakfiets trouwens nog steeds.
Gerepareerd en al... slag uit wiel, versnellingen gerepareerd...

Normale fiets is fijner, maar als ik eens HEEL veel heb... en het niet in de tassen past..
dan is dit best wel handig.

En niet alleen voor post ;-)
Afbeelding

Ik heb nu de VSP tas van mijn fiets gehaald en die van Sandd er op gedaan.. maar die is veel kleiner! En past geen kratjes in!!
Dus zal ik die bakfiets misschien wel eens vaker gaan gebruiken!

Re: Goede fiets nodig

58
gaaf die bakfiets (Y) , hoef je swinters niet bang te zijn om onderuit te gaan.

Ben zelf in onderhandeling met een postcodeloterij fiets. Iemand ervaring met de hoogte ben zelf 1.70m en vraag me af of ik op deze fiets mijn voetjes wel op de grond kan zetten :?:

Re: Goede fiets nodig

60
danielle schreef:gaaf die bakfiets (Y) , hoef je swinters niet bang te zijn om onderuit te gaan.

Ben zelf in onderhandeling met een postcodeloterij fiets. Iemand ervaring met de hoogte ben zelf 1.70m en vraag me af of ik op deze fiets mijn voetjes wel op de grond kan zetten :?:
Lijkt me geen probleem. Ik ben 1,80m en moest de zadel flink omhoog zetten!
Van mij had hij iets groter gemogen, nu kom ik met mijn hakken tegen de posttas aan..
Maar ok.. die kan ik vast nog wel iets naar achteren zetten, op een moment dat ik iets minder lui ben ;-)
cron