Re: Goede fiets nodig

61
slagvaardige schreef:Kek karretje die bakfiets! Leuke foto ook. Is dat je dochter? (Y)
jep, dat is Janne. 6 jaar.
Hier gingen we even boodschappen doen
Soms 'helpt' ze ook wel een klein beetje mee... ook al doe ik er dan wat langer over ;-)
Tis voor haar meer een uitje...
vooral vorige week... ze wilde rolschaatsen met mij en ik moest de post doen.. dus dat hebben we dan maar gecombineerd.. zij hangen achter mijn fiets, en ik rijden maar..

Re: Goede fiets nodig

62
Marius schreef: Zo'n postbode karretje lijkt me ook wel wat...
Zie andere topic. Zoek op mijn bijdragen.

De sterkste fiets van nederland is de workcycles FR8 (Freight) en kost rond de 1000 euro. Belastbaar tot minimaal 250 kg (opgave van de fabrikant). Met tien jaar garantie. En standaard Shimano nexus 3-naaf. En TIG gelast CroMo frame. Daarmee vergeleken zijn alle Cortina's, Unions en Sparta's speelgoed. Zie ook

http://www.workcycles.nl/home-producten ... ezorgfiets

Ik heb er afgelopen maandag 1 besteld. Dit wordt mijn laatste fiets. Onverslijtbaar. Ook voor postbezorgers. Duur? Nee, want er zijn geen onkosten aan.

Verder is er de Kemper PackMax. http://www.kemper-velo.de/fahrraeder/tr ... r/packmax/ Kost ongeveer evenveel, ziet er modieuzer uit en komt standaard met een 7 naaf. Iets minder zwaar belastbaar dan de FR8 maar ook TIG gelast uit Chroom Molybdeen staal (vliegtuigstaal). De fabrikant zit net achter Roermond over de grens. De Packmax wordt ook in licentie gemaakt door enkele nederlandse fabrikanten (zie marktplaats) maar als de foto's kloppen gebruiken die beduidend slechtere onderdelen dan de duitse bedenker doet. Maar wel even duur.

Zowel Packmax als FR8 hebben een framevaste voordrager (bij de FR8 kun je kiezen uit twee modellen). Hierdoor draait de last niet mee in bochten. En zal je stuur ook niet omslaan als je de fiets op de standaard zet. En dus valt ie ook niet meer zo vaak om.

Zowel PackMax als FR8 zijn gemaakt van RVS. Vrijwel alle andere fietsen zijn van gelast aluminium. Dat is sterk, maar kan niet tippen aan ChroMo staal. En voor ons is alleen het sterkste goed genoeg.

Je zou evt ook de Batavus Personal Bike kunnen overwegen. Maar die is ook niet goedkoop. Anderzijds: hoeveel besteed je per jaar aan benzine? Want dat geld ben je voorgoed kwijt. En een stevige fiets blijf je gebruiken.

Re: Goede fiets nodig

63
Ik heb 11 jaar geleden een personalbike van Batavus gekocht en die doet t nog steeds. Heb in die 11 jaar 1x de ketting moeten vervangen en mss 2 tot 3 keer een lekke band gehad. Destijds kosstte deze fiets nog net geen 600 euro. Fiets met achteruittraprem.

Re: Goede fiets nodig

64
Tja daar zit wat in, zon goede fiets die jou overleeft.
Maar ik denk ook zo, het is een bij baan en het zal ook weer niet mijn hele werklo9pbaan zijn. Het zou anders zijn geweest als ik in vaste dienst zou zitten, dan zou ik gaan investeren in zon goede fiets.
Ik bof met een goede 2 e hands en buurt fietsemakertje, en ben voorzichtig met gewicht/volume en stoepen op en af, kijk uit waar glas ligt en troep. Dat scheelt wel.
cron