Re: Goede fiets nodig

31
Na een voorrek met krat, erna grote rieten mand aan het stuur werkte ik al een poosje maar beviel me niks nu met een AH boodschappen mandje voorop, bevestigt met tiebands. Als dit mandje Stop zegt maak ik een Sandd kratje vast aan het stuur. Met een regenkap, zelf gemaakt werkt dit mandje ideaal. Het is sterk en niet zwaar.
Een voorrek is me te zwaar om mee te fietsen, ik had er een van de Action voor 10 euro kocht m direkt.

Re: Goede fiets nodig

32
ok dan.. hier heb je zo'n fiets ;-)
Afbeelding
Zoals je ziet, is hij aan de frame verbonden, en niet aan de rest.
Eigenlijk is het gewoon het ouderwetse model, populair gemaakt door b.v. de fietsfabriek.nl (die ook de bakfiets weer populair maakte), en daarna kwamen er vele fabrikanten die van die setjes maakte om op je stuur te zetten die ook steunde op het voorwiel.
Maar ik kan daar helaas niet mee rijden als het een beetje zwaar beladen is.. zodra je stuurt, trek het meteen heel je stuur mee!
Je zal het niet voor niets gratis hebben gekregen ;-)

Maar nogmaals.. het model die jij hebt, kan je wel zwaarder belasten. Op deze voorrek mag maar maximaal 10 kilo, omdat hij te weinig steun heeft.
Maar ik heb dit model trouwens nog nooit los gezien.

Re: Goede fiets nodig

35
Hij is ook niet te koop ;-)
nouja.. officieel dan niet.. ik zag een handelaar die ze voor 250 aanbood... en van partikulieren zijn ze natuurlijk te koop.
Ik had mazzel.. voor 90 euro ;-) met treinkaartje erbij 120 euro. :roll: Maar splinternieuw!

In de papieren staat dat de bagagerek maar tot 25 kilo belast kan worden? Lijkt me echt bullshit! Dat ding zit gelast geintregeerd aan het frame zelf, en kijk hoe dik die stangen zijn? Daar kan best wel iemand achterop zitten, lijkt mij ;-)

mooi is hij wel.. onderweg wilden 3 mensen hem al stelen!
cron