Re: Goede fiets nodig

12
Geweldig voor je marius, hoop dat je snel van de bakfiets afkomt, ja het fietst loodzwaar. En met de post niet handig, te groot en te log. Dat had ik je kunnen vertellen! Maar je bent geslaagd nu, hou ons op de hoogte!!!!!!!!!!!!

Re: Goede fiets nodig

13
slagman schreef:Zoek eens op Marktplaats naar een transportfiets. Staan er regelmatig te koop en niet eens zo gek duur.
hehe...
nou.. ik zal je vertellen.. daar ben ik al een week mee bezig!!!!
Er staan transportfietsen te koop vanaf 145 euro.
Maar dan vraag je een beerje rond, en dan worden die goedkope fietsen overal afgekraakt! Als zijnde rommel enzo. En dan ga je wel twijfelen hoor...
Ik vraag me wel af.. is iets automatisch rommel, alleen omdat het goedkoop is? Ik bedoel.. wat als ik een partijtje opkoop, en ik maak er 500 euro van? Vliegen ze dan als warme broodjes weg omdat, voor die prijs, het dan wel goed moet zijn?
Trouwens.. sommige winkels zetten er alleen een voorrekje op, en noemen het dan een transportfiets!
Ja, zo'n fiets heb ik nu ook :roll:

Toch zien de specificaties van die transportfiets er wel goed uit.. extra dikke velgen, dikkere spaken etc.. meestal dubbele bovenstang... had er bijna 1 gekocht.. tot ik die postcodefiets zag voor 120 euro. Ik heb 90 geboden, en ze zijn akkoord!
Moet hem wel gaan ophalen in Tilburg.. :shock: maja.. ik heb dalurenkaart.. en buiten de spits mag de fiets gewoon mee. (kost 6 euro extra). Denk dat ik maar meteen bij mijn zus op bezoek ga, in Oss.. die is pas verhuisd. (nieuwe vriend).
Gaat zaterdag dus lekker treinen ;-) (dus nee, ik weet dus NIET nog hoe hij rijd!). Misschien mankeert hij wel wat ;-)
Ik heb wel expliciet gevraagd of hij 100% in orde was.. dat bevestigen ze. Maar mensen liegen vaak.
Paar dagen geleden keek ik voor een gazellefiets, ik had 30 geboden. Maar daar kwam ik niet mee vooruit. Versnelling kapot. Vandaag kocht ik er 1 van 16 euro!!!! Die viel na 100 meter al uit elkaar...
Dus ok... ik begrijp de hint. Voor een paar tientjes kan je dus NIET slagen ;-)

Maar die postcodefiets zou ik meteen al kwijt kunnen voor 150, aan iemand in Limburg.. maar denk dat ik hem maar zelf hou ;)

Maar morgen nog 1x met de bakfiets. Och.. het rijden begint al te wennen hoor... wel zwaar ja. Kan na afloop mijn hemd uitwringen.. maar dat is meteen fitness, toch? En de afstand is niet zo groot....

Ik had al gekeken.. trapondersteuning aan monteren kost minimaal 700 euro... :o
Nee, dan koop ik liever een 2e handse bakfiets op 2 wielen. Die fietsen wat minder zwaar heb ik begrepen ;-)

Kom ik zaterdag op de route nog in de buurt van bezorgers? Kan ik onderweg misschien nog een bakkie doen :lol:

ECHT stevige fietsen zijn trouwens fabrieksfietsen.
Ben in gesprek met een bedrijf in Amsterdam.. en misschien koop ik hun voorraad wel op.. en dan opknappen en met winst verkopen ;-) Azor rem 50's. Grote voordeel daarvan is, dat de voorbak in lijn blijft met de stang, en niet met het stuur meedraait. Stuurt dus veel soepeler! Zelfde dus als die transportfietsen van de fietsfabriek.nl

Re: Goede fiets nodig

14
elisa schreef:Geweldig voor je marius, hoop dat je snel van de bakfiets afkomt, ja het fietst loodzwaar. En met de post niet handig, te groot en te log. Dat had ik je kunnen vertellen! Maar je bent geslaagd nu, hou ons op de hoogte!!!!!!!!!!!!
en ik trek ook aardig wat bekijks! :lol:

Re: Goede fiets nodig

15
Marius schreef:
slagman schreef:Zoek eens op Marktplaats naar een transportfiets. Staan er regelmatig te koop en niet eens zo gek duur.
hehe...
nou.. ik zal je vertellen.. daar ben ik al een week mee bezig!!!!
Er staan transportfietsen te koop vanaf 145 euro.
Ok, ik had het idee dat je een beetje verkeerd aan het zoeken was, maar succes verder.... 8-)
cron