Re: Sorteertips?

31
Ik denk inderdaad dat ik het zo slecht niet doe. Was benieuwd of het anders/sneller kon, maar denk dat ik het aardig te pakken heb.
Inderdaad heb ik nu een aantal huizen die ik bij andere straten sorteer omdat dat logischer is, omdat de brievenbus gewoon in de andere straat ligt etc.

Stop ik het zo in mijn tas dat ik makkelijk van straat kan switchen. Weet ik inmiddels hoe de flats zijn ingedeeld in mijn "flat straat" zodat ik die kan bundelen per flat en makkelijk kan pakken.
Heb ik soms per ongelijk in een straat een brievenbus aan de achterkant dan kom ik in die flatstraat uit en dan ben ik flexibel, ga ik gewoon daar verder. Is dan sneller dan dat ik heen en weer blijf gaan. Als ik goed inpak kan dat zonder problemen.

Thanks voor alle tips/

Re: Sorteertips?

32
postbode21 schreef:@bucky666

Klinkt me heel omslachtig in de oren Bucky!maar we hebben 1 overeenkomst...
loop de straat (zolang je beide kanten moet bezorgen) in rondjes en parkeer je fiets halverwege!
Dan heb jij nog nooit echt een moeilijke wijk gelopen, denk ik. Niet alle straten kun je op die manier in rondjes lopen. Was het maar waar!

Dus jullie sorteren nooit op tientallen?.. Hoe doe je dat dan als er veel post is en je hebt een grote stapel post met nummers 2 - 40 bv.?

Re: Sorteertips?

33
Ik heb wel eens in tientallen gesorteerd bij een invalwijk. Een flat. Toen had ik erg veel post. Die ene flat was al drie stapels hoog. brrrr. Nooit meer die wijk. Nooit meer!!! :lol:

Ik vond het wel omslachtig, maar het kon toen even niet anders.

Re: Sorteertips?

34
postbode21 schreef: 400 per uur is een aantal dat door de postbedrijven wordt gebruikt als richtlijn maar ik durf te beweren
dat in de praktijk... als er geen sprake is van een degelijke sorteerkast maar het via huiskamervloer/tafels
gebeurd... maar heel weinig bezorgers die 400 per uur zullen halen hoor.

300 - 350 per uur is echt meer de werkelijkheid... ;)
Met 400 per uur moet ik inderdaad wel stevig doorwerken en moet alles wel gesmeerd verlopen. (dus geen sorteerfouten pas achteraf ontdekken.)

Maar zouden we met z'n allen niet eens om loonsverhoging moeten vragen bij Sandd en Netwerk VSP? Want 300 maal 2 cent, is toch echt maar 6 euro per uur. En minimumloon is volgens mij toch 8,50 euro ofzo? Dus eigenlijk zouden we eerder 3 cent sorteervergoeding moeten krijgen ipv 2 cent. (850 / 300 = 2,83)

Re: Sorteertips?

35
bucky666 schreef:
postbode21 schreef: 400 per uur is een aantal dat door de postbedrijven wordt gebruikt als richtlijn maar ik durf te beweren
dat in de praktijk... als er geen sprake is van een degelijke sorteerkast maar het via huiskamervloer/tafels
gebeurd... maar heel weinig bezorgers die 400 per uur zullen halen hoor.

300 - 350 per uur is echt meer de werkelijkheid... ;)
Met 400 per uur moet ik inderdaad wel stevig doorwerken en moet alles wel gesmeerd verlopen. (dus geen sorteerfouten pas achteraf ontdekken.)

Maar zouden we met z'n allen niet eens om loonsverhoging moeten vragen bij Sandd en Netwerk VSP? Want 300 maal 2 cent, is toch echt maar 6 euro per uur. En minimumloon is volgens mij toch 8,50 euro ofzo? Dus eigenlijk zouden we eerder 3 cent sorteervergoeding moeten krijgen ipv 2 cent. (850 / 300 = 2,83)
Ieks, 2 cent bezorgvergoeding....ga maar gauw loonsverhoging vragen, want dit slaat helemaal nergens op. :(

Re: Sorteertips?

37
bucky666 schreef:
Jette schreef:
Ieks, 2 cent bezorgvergoeding....ga maar gauw loonsverhoging vragen, want dit slaat helemaal nergens op. :(
sorteervergoeding
Ooooh en de bezorgvergoeding dan?

Re: Sorteertips?

38
@bucky

Wat is nou een moeilijke wijk Bucky... elke wijk is te leren. Natuurlijk kan het niet altijd in rondjes...
ik heb ook een flat 0 - 800, die gooi ik uit in honderd/ twee honderdtallen..
of straten die heel lang zijn met maar aan 1 kant post..
of flats waarbij enkele nummers zich aan een achterkant bevinden....

maar de hoeveelheid post die ik voor mijn wijken krijg is te groot voor een eetkamertafel..
ik gooi het uit op de grond en naar gelang van de wijk en hoeveelheid post in 16 - 20 stapels..
omdat ik op code uitgooi is even/onevenbij de eerste uitgooi al gebeurd , dan alleen nog op
loopvolgorde...

vaste wijken zitten in mijn hoofd .. en in vakanties probeer ik altijd een wijk te doen die
ik helemaal niet ken.. rijd de route via googlemaps een keertje proef , noteer de stops per straat
ter plekke.. en dan kijk ik er naar uit als ik de wijk kan lopen.. ;)
na 1/2 keer weet je hoe de route nog prettiger/handiger kan..

Ps.. enveloppen post, zeker als het een krat of meer is, wat al vaker voorkomt..
die gooi ik wel uit op tafel en voeg die bovenop de grote stukken...
met bezorgen voeg ik ze zonodig bij elkaar..

Re: Sorteertips?

40
Jette schreef: Ooooh en de bezorgvergoeding dan?
4 cent.

Ik denk dat de meesten het minimumloon niet halen bij Sandd of Netwerk VSP. Alleen als er veel post is, lukt het me nog wel. Tegenwoordig spaar ik de post gewoon op voor de volgende slag, als het heel weinig is. Het maakt voor Sandd toch allemaal niks uit.
cron