Sorteertips?

1
Heeft iemand handige sorteertips? Ik sorteer nu zoals VSP het uitlegt.
Eerst alles op eerste letter. Dan sorteer ik op 2e letter en dan heb ik een eigen schema gemaakt met hoe ik wil lopen en pak ik dus alles zoals ik het wil.

Iemand een sneller idee??

Re: Sorteertips?

2
Ik leg de post altijd gewoon eerst op straat op de salontafel. Wel op straat/route-volgorde. Als ik alle enveloppen heb gehad, pak ik de eerste straat die ik ga lopen op en ga het op huisnummervolgorde leggen. Even nummers van laag naar hoog en oneven nummers van hoog naar laag. Ik heb het geluk dat ik mijn straten in rondjes kan lopen. Dus voor mij werkt dat wel. Ik ben met VSP meestal in een uurtje klaar met sorteren.

Re: Sorteertips?

4
Nog sneller ??? Denk het niet.
Ook hier op de salontafel. Straten op loopvolgorde.
Daarna op nummer. Afhankelijk van de loop: hoog-laag / laag-hoog.
Alleen erg dikke bundels worden in 2-en gehakt.
Anders is m'n mand in onbalans, moet ik die weer uit de struiken plukken :shock:
Groetjes, Annelies

Re: Sorteertips?

9
Ik doe het net als Slagvaardige. Eerst op straat. Alle straten op vaste plaats op de grote eettafel (die ik uitschuif tot hij 2 m lang is). Daarna pak ik de stapels op loopvolgorde en ga per stapel alles op huisnummer leggen. De eerste grote wijk ligt al in de trolley. Die is dan ook helemaal vol. De fietswijk ligt nog voor de open haard. Nee, die gaat er niet in hoor. Zou ook flink stinken met al dat plastic erom. :lol: Alles wordt netjes door mij bezorgd. Alle brievenbussen gaan weer netjes dicht zodat er niets uithangt dat later nat kan worden of eruit gehaald kan worden. Op postcode sorteren werkt voor mij niet. Veel te onhandig. Adressen lezen gaat voor mij sneller.
En ja hoor. Bij PostNL kunnen ze meteen gaan lopen maar jullie moeten 's morgens wel een poos wachten tot de post gehaald kan worden. En dan zijn wij al lekker begonnen en soms al bijna klaar. Wat wel weer waar is dat jullie 's avonds echt op jullie r..t kunnen zitten en niet meer een uur of meer staan te sorteren. Ach ja, het is overal wel wat. :D

Re: Sorteertips?

10
Ik heb echt een ontzettende hekel aan sorteren! Meestal komen ze hier tussen 3 en half 4. Net de tijd dat de kinderen uit school komen.... en ik ben er wel langer mee bezig dan een uurtje helaas....
cron