Re: Sorteertips?

41
Nou, ik heb voor Sandd/Postservice altijd best lekker veel post. (ik heb wel twee wijken moet ik zeggen) maar mij hebben ze bij het aannemen duidelijk vermeld, bezorging op dinsdag en vrijdag tot 18:00 uur. Daarna zitten er dames en heren klaar, die controleren of de post bezorgd is. Uiteraard wel steeksproefsgewijs. Maar ik heb tot nu toe altijd nog controles gehad, vanaf de tijd dat ik begonnen ben. Op mijn bezorgbonnen staat ook wat de uitslag is van die controles, van de laatste drie maanden.

Ik begrijp je aan de ene kant wel, dat het de moeite niet loont om voor dat kleine beetje op en neer te rijden. Maar ik doe het wel. Ik heb net mijn VSP post bezorgd. Dat was deze keer ook niet veel. Maar goed, ik ben nu in een uurtje klaar. En heb heerlijk van de zon (en de vriendelijke gezichten op straat) genoten.

Ik durf dat risico niet te nemen hoor om de post naar de volgende slag te verplaatsen. Je zult net controle krijgen. Alleen in overleg, dan is het wat anders. Niet dat ik denk ik toestemming zal krijgen, want er zal maar iets bij zitten dat niet kan wachten.

Re: Sorteertips?

42
Ja, zit die Bucky de boel te stangen en wij er meteen bovenop. :lol: :mrgreen: :lol:

Maar inderdaad. We hebben ook belastingenveloppen en bankafschriften en allerlei bladen waar mensen een abo op hebben enz. enz. Dus best behoorlijk belangrijke post, dat niet kan wachten.

Re: Sorteertips?

43
Als je voor het eerst bij Sandd komt en het werk wordt uitgelegd dan wordt er duidelijk bij gezegd dat het een bijverdienste is en dat het niet iets is om van te leven. Als je tijd over hebt en geld te weinig is het een optie maar niet iets om je huidige baan voor op te geven. Omdat je werkt als freelancer of ovo hoef je ook niet het minimumloon te verdienen dat gebaseerd is op een 36-urige werkweek.

Re: Sorteertips?

44
@Slagvaardige

Sorry Slagvaardige,,
mijn reactie op Bucky was iets te enthousiast dus ik heb deze alsnog verwijderd.
je moet er wel heel snel bij zijn, als je dat wil... :lol:

voor Bucky bij deze....
jij bepaalt Niet wanneer de klant haar post mag verwachten...
verkeerd bijbaantje bucky... ik zou maar op zoek gaan naar iets anders...
het komt recht uit mijn hart maar je reactie van ... ik spaar het wel op.. klinkt wel stoer maar is gewoon
heel kinderachtig...

je werkt Niet voor Sandd maar voor degene die de post mag ontvangen .. dienstverlenend beroep weet je.
als je in de kaaswinkel werkt zeg je toch ook niet tegen de klant..... half onsje maar kom volgende keer terug? :lol:

Re: Sorteertips?

45
Sandd spaart zelf ook de post op.. hebben jullie dat nog steeds niet door? Ik krijg heel vaak 29 kg, dus net niet de bijlaadvergoeding. En ik krijg ook vaak veel post voor hetzelfde adres, zodat ik maar 2 ct per poststuk extra krijg. Sandd en Netwerk VSP doen echt alles om de postbezorgers zoveel mogelijk uit te knijpen. Dus ik bekijk het ook gewoon puur zakelijk. Als ik de post opspaar gaat mijn uurloon omhoog, dus het is helemaal niet kinderachtig naar mijn mening.

Die post van Sandd is trouwens helemaal niet zo belangrijk hoor. De belastingenveloppen zijn vaak allemaal overbodig. Bij ons thuis gaan ze gewoon door de papierversnipperaar. De brieven van ING zijn vaak allemaal reclamedingen, want papieren afschriften doen ze niet meer aan. De meeste tijdschriften komen op vrijdag en die bezorg ik dan ook gewoon op tijd. Alleen op dinsdag is er vaak maar heel weinig post en die spaar ik dan even op voor vrijdag.

En Netwerk VSP.. Nou ja, dat zijn alleen maar bedelbrieven enzo.. niet bepaald post die niet een weekje kan wachten.

Bovendien, als er echt dingen aan de hand zijn, dan weet je wel hoe weinig je hebt aan Sandd en Netwerk VSP. Maar daar komen jullie misschien nog wel achter. (Ik hoop het niet hoor.)

Re: Sorteertips?

46
Overbodig of niet je kiest toch voor deze bijbaan lijkt mij? Post opsparen kan ik me voorstellen bij hele opengebroken straat waar je doordeweeks haast niet doorkomt en voor de zaterdag kiest opdat er dan geen werkmannen en toestanden zijn.
Maar je behoort toch alles op tijd te bezorgen, ik weet het t klinkt braaf maar in mijn ogen hoort t zo!
Wat Sandd zoal verdient aan ons is bekend. En Dat weet je ook als je dit werk doet!

Re: Sorteertips?

47
Dat bepaald de bezorger niet, wat belangrijke post is of niet. Een bedrijf heeft een afspraak met een postbedrijf.

En.. ik kreeg mijn belastingteruggave van Sandd en wat dacht je van zorgtoeslag. Krijg ik zelf niet, maar ik heb die enveloppen vaak in mijn handen gehad. Ik heb toch ook wel elke week enveloppen van de ING erbij zitten. In mijn wijk bijvoorbeeld zitten veel oudere mensen die de afschriften niet digitaal krijgen.

Maar dan nog. Afspraak is afspraak. Bij Postnl is zoiets zelfs reden voor ontslag.

Maar goed, dit is mijn mening maar.

Re: Sorteertips?

48
postboy schreef:Omdat je werkt als freelancer of ovo hoef je ook niet het minimumloon te verdienen dat gebaseerd is op een 36-urige werkweek.
En waarom denkt u dat in 2012 alle postbedrijven over moeten gaan naar een CAO? Volgens mij omdat de OVO nooit bedoeld was voor postbodes. Sandd en Netwerk VSP gebruiken nu een maas in de wet om de zgn. "postbezorgers" uit te knijpen. Hierdoor gaat de kwaliteit van de postbezorging natuurlijk achteruit, maar dat zal hun een zorg zijn.

Re: Sorteertips?

49
bucky666 schreef:
Jette schreef: Ooooh en de bezorgvergoeding dan?
4 cent.

Ik denk dat de meesten het minimumloon niet halen bij Sandd of Netwerk VSP. Alleen als er veel post is, lukt het me nog wel. Tegenwoordig spaar ik de post gewoon op voor de volgende slag, als het heel weinig is. Het maakt voor Sandd toch allemaal niks uit.
Ieks, ga maar gauw loonsverhoging vragen, want ook dit slaat nergens op! :(

Re: Sorteertips?

50
Post opsparen is NOT DONE!
De verkeerde wordt er de dupe van, nl de klant!
En de klant kan er niets aan doen, dat Sandd z'n personeel onderbetaald.
Klopt wel, dat Sandd veel bulkpost bezorgd...veel reklame en sorry hoor, maar bij ons gaat dat ook rechtstreeks de papiercontainer in.
Maar het is niet aan jou bucky om daarover te oordelen...belangrijke of minder belangrijke post.
Post is altijd belangrijk, dus dat ga je niet opsparen!
cron