Re: Donker? Lampje!

11
Gisteren voor het eerst tegen dit probleem aangelopen. Nou ja, nergens tegenaan gelopen gelukkig ;-), maar ik liep van lantarenpaal naar lantarenpaal om de adressen nog te kunnen lezen. Ook huisnummers vinden schoot niet op (maar 'gelukkig' bijna voor elk huis post). Als ze vaker zo laat bellen (was weer post blijven staan), moeten ze een mijnwerkerslamp bijleveren, vind ik. Ik heb 'de kerst' nog niet meegemaakt, moet voor die tijd maar eens op zoek.

Re: Donker? Lampje!

14
Klopt dus ga ik zodra het licht wordt beginnen smorgens, niet eerder, ben beetje nachtblind en int verleden heb ik zo een hele straat verkeerd bezorgd omdat ik zo dom was me te vergissen in straatnaam(die erg op elkaar lijken).
Ga geen lamp op mn kop zetten!
Stel als er zoveel post is en te laat geleverd(bedoel dan wel na 18 uur savonds) dan kan het zo gaan dat ik smorgens begin met bezorgen en erna verder ga sorteren, dan kwam het wel s voor dat je lang bezig was en rond 3 uur gaat het al schemeren in december.
Dat was nog in de 3 wijken tijd.

Re: Donker? Lampje!

15
Met een lampje op postbezorgen? Nee.
in de wintermaanden begin ik later en wordt de post donderdag middag laat geleverd.
dan sorteer ik smorgens nog wat uit . voor ik ga lopen en na vier uur smiddags postbezorgen is nog niet voorgekomen.

Re: Donker? Lampje!

16
Is bij mij 1 keer voorgekomen dat ik in het donker nog bezig was. Jaren geleden bij SMN met een mailing van Seats and Sofa's. Dat was bijna huis aan huis en dat met een wijk van 3200 afgiftepunten. Nou ja, toen betaalde het nog aardig dus zo erg was het niet... :D

Re: Donker? Lampje!

17
Was ook niet mijn planning, om op zaterdagavond om 19.30 nog met post aan te komen kakken (en soms aanbellen voor een pakje), in de plenzende regen, dat ook nog. Ik hoop dat het niet te vaak gebeurt, anders ga ik een calamiteitentarief instellen ;-) (Bewaren tot de volgende dag is geen optie bij PostNl.)

Toch zal het donkerprobleem nog wel eens vaker voorkomen (bij twee middagwijken), zeker als straks de wintertijd ingaat. En dan schiet het echt niet meer op, als je steeds op zoek moet naar een lichtje.

Re: Donker? Lampje!

18
:shock: Dan ben ik wel erg slecht bezig, ik rij gewoon zonder licht aan, maar bij mij is het voordeel dat me wijk maar 5 straten verder op is en eer ik naar de stad gaat, het al weer licht is! :lol:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Donker? Lampje!

19
Bij de Xenos hebben ze nu lampjes die je met een band om je hoofd kunt doen. Vorig jaar heb ik met kerst maar 1 dag in het donker gelopen (KNJ 2011 was buitengewoon goed geregeld, de dag dat ik even in het donker liep was de machine stuk) en had toen een mijnwerkerslampje op mijn hoofd; ideaal.

Ik heb vanmorgen bij mijn teamcoach aangegeven dat ik met kerst twee middagwijken wegbrengen niet zie zitten, dus hopelijk kan ik dan een van mijn wijken ruilen voor een ochtendwijk.

Tot die tijd op de drukke dagen gewoon een lampje op mijn hoofd.
cron