Re: fietskar

21
Jette schreef:
Die kangoeroebuidel mogen ze houden....daar doe ik niet aan mee.
Mijn grens mbt de "fantastische" ideëen van PostNL is bijna bereikt.
Ik ga niet fungeren als pakezel en als het mij te gek wordt in de toekomst, dan is het einde oefening.
Ik ben deze week vrij en merk dat ik toch teveel van mijn lijf heb gevergd vanaf de invoering van de Geo en de KNJ periode.
Wat een beestenboel, dan kun je dus beter van ezelkar spreken. Hoop dat je bij gaat komen!

Re: fietskar

22
ik reed eerst met een croozer travel en het laatste jaar met de tnt post aanhanger genaamd 'postboy'. ik neem drie tot zes zakken in 1 keer mee. Dat laatste alleen als ik eerst naar de flat kan. Daar los ik dan eerst vier zakken. Zonder aanganger slijt je fiets weg waar je bij staat. Ik heb momenteel een FR8 fiets in bestelling. Die zou eventueel wel tegen posttassen kunnen.

Voordeel van de FR8 (www.workcycles.nl) is dat ie erg sterk gebouwd is en een framevaste voordrager heeft. De last rust dus niet op je stuur.

Het werkt gewoon veel comfortabeler met een aanhanger.

Re: fietskar

24
Scully schreef:Ik heb ook een croozer, en dat bevalt me prima. Ik doe ook al mijn boodschappen er mee.
De croozers zijn heel licht en sterk. Ze koppelen aan je achteras. Hierdoor sturen ze heel direct en volgen in je spoor. Ook merk je niet dat er een aanhanger oploopt bij remmen en in bochten. De postboy die ik nu heb (1 mail naar mijn teamcoach was voldoende om hem gratis te krijgen) heeft een derde wiel dat ik omlaag kan klappen en vergrendelen. Hierdoor wordt het een duw wagentje voor drie zakken. Handig voor grote looprondes op didoza dagen. Het nadeel van de postboy is zijn massa. Hij is van zwaar pisbakkenstaal gemaakt. Hij koppelt via een Hebie koppeling onder je zadel. Hierdoor voel je de aanhanger wel oplopen bij remmen en in iedere bocht moet je opletten want het gewicht van de aanhanger voel je dan. Door de hoge koppeling stuurt ie ook anders dan de croozer. Je moet de bochten groter maken. En tussen twee paaltjes moet minimaal drie tegels zitten. Anders krijg je een verrassing... ;)

Ik rijd vaak tussen de 25 en 30 km/uur. Dat laatste alleen leeg en op een asfaltweg. En dan kan je met losse handen een appeltje eten. Wel opletten in bochten. Als je iets raakt (baksteen, fles, stoeprand) dan heb je kans dat je aanhanger omslaat. Kwestie van aanleren wat wel en niet kan.

http://members.home.nl/jmr272/fiets/pb240001.jpg

Ik bezorg al jaren, in wind, weer en sneeuw. Op ijs ben je ineens veel flexibeler want je fiets is veel lichter en er is dus minder kans op uitglijders. Regenpak, HaH schaar, bandenplakspullen, fietspompje, alles zit onderin de tassen. De fiets blijft ook gewoon staan op een normale standaard. In een normale wijk loop ik met de fiets aan de hand (standaard uitgeklapt) en om de 40 meter stopt de fiets en loop ik een serie huizen. Fiets is altijd onder handbereik en in het zicht. Het regenpak ook. Slijtage aan de fiets: vrijwel niets. Bij de collega's is iedere week wel iets finaal kapot.

Per buitentas kun je ca 1,5 binnentas vervoeren. HaH leg je twee bundels onderin iedere tas en daarop dan een binnentas. Zo kan je een enorme smak meenemen. Want ook ik ben een mietje dat niet graag op en neer fietst naar het depot.

Re: fietskar

27
de koppeling van de postboy zit te hoog (aan de zadelbuis) waardoor je in iedere bocht voelt 'dat ie er is'. ook het zwaartepunt ligt te hoog. ik heb al meerdere malen een 'one hundred and EIGHTY' gehad waarbij de kar compleet ondersteboven ligt (breekt wel mooi uit de koppeling dan). ik zit er aan te denken om zelf ies te maken op basis van mtb voorwielen dat koppelt aan de achteras.

Re: fietskar

30
88CE schreef:Nadeel van de postboy vind ik als je naar beneden (brug af) rijdt hij je voorbij wil komen en zo de fiets in onbalans raakt.
Maar dan fiets je weer eens stuk sneller! Dat dan weer wel! 8-)
cron