Re: fietskar

11
slagvaardige schreef:Mijn man heeft nog een karretje gemaakt voor achter de fiets. Als het glad wordt, dan komt hij wel van pas. Heb je toch iets meer grip.
Mag ik je man een weekje lenen? 8-)
ex Sandd Postbezorgster

Re: fietskar

12
postbode21 schreef:@88ce



als ik een postbezorger lees die schrijft... dan moet ik 10 minuten heen en terug..
Ja, als dat al te lastig is.... kies een ander beroep..
postbezorgen , ja leuk... maar niet als het regent als het waait... al er sneeuw is als het ijzelt als het warm is..
postbezorgen is een BUITEN BEROEP... :P
:evil: Dat was ik.. En ja het is 10 minuten heen en terug, dus 20 totaal.Met deze wind ben ik op de heenweg 20 minuten onderweg. Daarbij gaan we niet vooruit als nieuwelingen nooit eens wat anders proberen. En ja, postbezorgen is een buitenberoep, maar ik neem aan dat jij met dit weer ook liever binnen zit dan buiten. En dat je de tijd die je dan buiten bent liefst zo klein mogelijk maakt. Kan IK door in mijn fietskar alles in een keer mee te nemen die tijd korter maken. Dan laat ik me dus niet vertellen dat dit niet done is door een kracht die al wat langer werkt.

Overigens zou men bij ons op het depot graag die kar van mij gebruiken. Ook de ervaren krachten!!!

Re: fietskar

14
@scully

ik ben niet zo,n oude bezorger scully.. die het al tientallen jaren doet.
het beeld van de postbezorger die michael boogerd passeerde op de berg
dat heb ik ook maar van de tv..

maar. als je nou zegt .. ik moet er een half uur heen en terug voor naar het depot dan kan ik me voorstellen
dat je dat zwaar valt.
slechts 10 minuten zegt iets over jou en je visie op de weersomstandigheden
ik stel me er gewoon op in . het is zo het is. :lol:

het ging me meer om de algemene strekking... het blijft een buitenberoep. ik gebruik jouw stukje als voorbeeld
een keer harde wind en heel nederland staat op zijn kop .

en het karretje... trek je van mij niets aan, als jij je er fijn bij voelt ;)

Re: fietskar

15
Ach postbode21 dat heb ik nu ook, het waait hier als de neten en regen onderweg.
zit je eenmaal op je fiets, verstand op half 11 en gaan.
Helemaal zuur thuis komen, warme douche en mijn dag kan niet meer kapot.

Re: fietskar

17
Nou het maakt wel veschil met harde wind waar je zit in tland hoor!
Hard waaien doet t altijd in bijv. Den helder en nu waai je van je fiets bijna dus da sandere koek! petje af voor de kust en noordelingen!!

Re: fietskar

18
Gelukkig niet pal tegen, en flink overbeladen fietstassen. lag het aan mij of was het zoveel?

Wel me fiets omver en duim uit de kom gehad vandaag(heb ik vaker, is min of meer normaal bij mij). Dus het ging weer lekker. ook een reden om me kar mee te nemen als ze zo veel is.

Re: fietskar

20
willemien schreef:@postbode21
en dan willen ze bij postNL ook nog dat we straks op de piekdagen met drie bundels gaan lopen met behulp van of een vakkentas of postvest (soort van buidel met vakken).
Die kangoeroebuidel mogen ze houden....daar doe ik niet aan mee.
Mijn grens mbt de "fantastische" ideëen van PostNL is bijna bereikt.
Ik ga niet fungeren als pakezel en als het mij te gek wordt in de toekomst, dan is het einde oefening.
Ik ben deze week vrij en merk dat ik toch teveel van mijn lijf heb gevergd vanaf de invoering van de Geo en de KNJ periode.
cron