fietskar

1
Ik ben nog niet begonnen met het werk, ik probeer me een beetje te oriënteren wat voor mij het handigst is om de post te vervoeren. Bij ons in de buurt is iemand die voor Sandd bezorgt, zij gebruikt een fietskar (voor kinderen). Dat lijkt mij handig; je voorkomt dat de fiets omvalt. Maar dan zit ik weer met de gedachte "waar laat ik dat ding".

Zo een mandje voorop; is dat niet moeilijk met sturen, wordt de fiets niet instabiel.

Is een fietskar inderdaad handig? Zijn er onder jullie ook mensen die een fietskar gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Karin70

Re: fietskar

2
Ik heb een fietskar, en kan je vertellen zeker met veel post scheelt het voor mij gewoon een keer naar het depot rijden. Ik kijk altijd even een dag van te voren of ik hem de dag er na nodig heb. verder heb ik voor pakketjes een mand voor op. Ik ben niet anders gewend. Fiets al 30 jaar met een grote of kleine mand voorop.

Re: fietskar

3
@scully

voordeel... bij sandd hoef je niet naar het depot te fietsen... ;)

@karin
gewoon fiets goed laden om en om... en sowieso niet te zwaar laden... we zijn geen pakezels..
je moet er ook bruggetje op en af... of tussen hekjes door mee kunnen fietsen...
omdat we bij sandd van huis uit bezorgen..
wat let je om 2 x uit te rijden voor je wijk...

vandaag had ik meer dan 50 kilo.. nou dan doe ik dat in 2 keer.
heb je nog wat gehad aan mijn tips karin?

Re: fietskar

6
Ik heb een week zo'n kar van een collega geleend, ik moet zeggen dat het mij bevallen is.
1: geen zware tassen meer dat je fiets naar de knoppen gaat.
2: de tas(sen) op de fiets gebruikte ik voor de grotere stukken.
3: met zulk weer als vandaag ben je veel stabieler als met 2 zware tassen achterop.

Re: fietskar

7
Ik heb zelf zo'n postrek voor op de fiets. Is ook wel handig. Ik laad hem nooit vol, dus van zwaar sturen heb ik geen last. Ik moet wel een bult op en die Sandd en Postservice (onderaannemer van Sandd) tassen zijn niet diep, dus echt vol kun je ze niet laden. Dan heb je zo'n rek wel nodig.

Mijn man heeft nog een karretje gemaakt voor achter de fiets. Als het glad wordt, dan komt hij wel van pas. Heb je toch iets meer grip.

Re: fietskar

8
@88ce

nico, met alle respect.. maar hoe lang doe je het nu al.?
is je fiets nu al naar de knoppen.... dat zegt meer over je fiets :P
volgens mij moet je de eerste winter nog meemaken :lol:

ik rijd al jaren op dezelfde fiets... nog nooit schade gehad.
en reken maar dat er zo in die tijd al heel wat kilo mee vervoerd is.
nog geen fietsenmaker bezocht.. gewoon niet te zwaar laden...

als ik een postbezorger lees die schrijft... dan moet ik 10 minuten heen en terug..
Ja, als dat al te lastig is.... kies een ander beroep..
postbezorgen , ja leuk... maar niet als het regent als het waait... al er sneeuw is als het ijzelt als het warm is..
postbezorgen is een BUITEN BEROEP... :P

postbodes en postbezorgers doen al tientallen jaren het werk op deze manier.
maar mischien moet bij postnl de toename van al die tassen h.a.h. eens ophouden.

vanuit mn warme huis zie ik de postnl bezorger .. in de stromende regen steeds post in de ene hand
en in de andere een stapel h.a.h.
voor hij het ter plekke samenvoegt is het al een kletsnatte boel.

allen een sticker op de deur... geen h.a.h. zooi!
zo helpen we onze postnl collega,s...

mijn eerlijke maar ongezouten mening.... die kinderkarretjes.... beladen met post..
ik vind het geen gezicht hoor.

ken je dat filmpje van die ouderwetse postbode op die berg die Boogerd zittend passeerde.?.
gewoon een postbode met fietstassen... niets geen karavaan aan karretjes er achter.
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 03 jan 2012, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: fietskar

10
@postbode21
Haha nee hoor, fiets is perfect en wil ik zo houden ook.
Alleen hoe minder je die belast hoe langer die mee gaat toch.
En met een kar moet je wel opletten dat je die niet te zwaar belast, die kan je nogal hoog opstapelen ;)
cron