Kratje achter de hand houden

1
Een goede tip vind ik wel om altijd een kratje voor de post achter de hand te houden als je de post thuis aangeleverd krijgt. Als er namelijk weinig post is dan zit het soms in één kratje en dan mis je een extra kratje voor in je fietstas. Maar misschien is dit alleen is dat alleen bij mij, omdat ik een kleine wijk heb.

Misschien ook wel leuk om te vragen waar jullie de kratjes nog meer voor gebruiken? Voor het klussen of bijvoorbeeld in huis. Als krantenbak of als verhuisdoos. wie weet

Re: Kratje achter de hand houden

2
Als de bakken erg vol zitten houd ik ook altijd een bak van de vorige slag achter. Vooral met kleine enveloppes kunnen er heel veel in een bak. Als ik er dan bundels van maak passen ze niet meer.

Ik heb onlangs de bakken met medeweten van mijn depothouder gebruikt om mijn ouders te verhuizen. Ze zijn lekker stevig en stapelbaar. Heel handig.

Re: Kratje achter de hand houden

4
ik houd ook altijd twee kratten thuis beschikbaar voor het bezorgen. Ik gebruik ze nl. ook bij het bezorgen. Ze passen precies in de fietstassen, en de post blijft mooi gesorteerd liggen. Enne...je hebt altijd een goede steun om de fiets in de bezorgwijk te parkeren, ook wanneer en geen boom of lantaarnpaal te vinden of beschikbaar is....(soms staan vuilnisbakken of auto's net waar ik graag even mijn fiets had neer willen zetten) :o ;) en dan heb je aan de kratten in de fietstas toch steun.

Re: Kratje achter de hand houden

5
Ik houd altijd 2 gele kratten achter de hand omdat ik daarin de autoroute leg. Een krat voor de wijk achter het spoor en 1 krat voor de overkant van de Rijksweg. Mijn man sorteert meestal de autoroute en zo heeft hij de wijken al apart. Werkt voor hem ook sneller en als ik het zelf moet doen voor mij ook. Kan ik wijk voor wijk doen. Ik doe geen gele kratten in mijn tassen. Vind ik te zwaar en te onhandig.

Re: Kratje achter de hand houden

6
Ik doe ook geen kratten in mijn fietstassen, als ze dan leeg zijn steken ze nog zo uit. Je moet nu al goed opletten als je ergens tussen door gaat, anders blijf je hangen.
Ik hou ook geen kratten achter, maar het scheelt dat ik er altijd wel heb staan doordat VSP pas woensdag komt en Sandd niet samen valt met DHL, dus er staan er altijd nog een paar te wachten om opgehaald te worden.

Re: Kratje achter de hand houden

8
PeetjePost schreef:Hallo,
Ik loop ook geadresseerde post voor VSP, maar als ik de post gesorteerd heb en ik zet de volle kratten in de fietstas dan valt mijn fiets om, zelfs als ik de kratten even zwaar maak. Hoe komt het en wat doe ik dan verkeerd?? Groetjes van PeetjePost.
Je zet dus de volle kratten in je fietstas, de vraag is dus hoe vul je die.
Het beste is om de kratten om en om te vullen, dat wil dus zeggen dat je de route om en om legt in de krat.
Linker krat laatste bundel eerst, dan de rechter krat 1 na laatste en zo verder tot je de kratten vol hebt.
Ga je nu bezorgen, dan blijft je fiets in evenwicht.
Verder is het ook aan te raden om er een poststandaard op te zetten, deze monteer je op de achtervork onder je tassen.
cron