Sorteertips

1
Ik denk dat iedereen wel een handigheidje gebruikt bij het sorteren, maar misschien weet niet iedereen alle handigheidjes. Het lijkt me leuk als je een sorteertip hebt je deze met iedereen deelt.

Ik doe bijvoorbeeld altijd de grootste brief onderop als er een aantal voor hetzelfde adres zijn. Ik heb het idee dat ik dan minder snel te laat in de gaten heb dat er meerdere brieven voor hetzelfde adres zijn. Wat ook wil helpen is om altijd hetzelfde poststuk onderop te doen bij een stapeltje voor hetzelfde adres. Ook dan heb ik eerder door dat er meerdere brieven voor hetzelfde adres zijn.

ben benieuwd naar jullie tips

Re: Sorteertips

2
Het is een goede tip, bijna iedereen doet dit denk ik wel. Alleen heb ik gehoord dat "men" dit bij TNT wil afschaffen, omdat het te veel tijd in beslag zou nemen bij het sorteren. Ik vind dat belachelijk, want bij het bezorgen van de post bespaar je tijd als de grote brieven achteraan staan.

Re: Sorteertips

3
Ik heb ook altijd de grootste enveloppe onderop bij elk adres. Dan schuif je de post ook makkelijker door de brievenbus. Als je een kleintje achter een grote hebt zitten blijft die haken.

Re: Sorteertips

4
remco schreef:Het is een goede tip, bijna iedereen doet dit denk ik wel. Alleen heb ik gehoord dat "men" dit bij TNT wil afschaffen, omdat het te veel tijd in beslag zou nemen bij het sorteren. Ik vind dat belachelijk, want bij het bezorgen van de post bespaar je tijd als de grote brieven achteraan staan.
Dat zou idd wel erg onhandig zijn als ze dat zouden doorvoeren bij tnt. Welkom op het forum trouwens!

Re: Sorteertips

5
dat doe ik ook , dan weetje ook altijd dat als er een kleine achter een grote zit deze voor een ander adres is,, wat ik ook doe als er erg veel post is leg ik bij het sorteren eerst de grote post allemaal weg en daarna de kleine
dan sorteer ik bij strate waarin veel post is eerst de grote op nummer en daarna de kleine op nummer zodat ik 2 stapels krijg bij alleen even of oneven nummers en 4 stapels bij even en oneven.
daarna zet ik de kleine tussen de grote zodat je mindersnel oversteekt (op de verkeerde plaats in de volgorde omdat je een kleintje over het hoofd zag) dat scheelt een ritje terug tijdens het lopen

Re: Sorteertips

7
postloper schreef:Als je meerdere poststukken voor 1 adres hebt, kun je er ook een dun elastiekje om heen doen, dan pak je het bundeltje in 1 keer.
als je dat doet ben je tijdens het zetten meer tijd kwijt om de stiekjes erom te doen terwijl je tijdens het lopen vaak gewoon je stapeltje kan maken
ik doe dit wel bij vaste adressen waar altijd(meestal) veel post voor is maar die leg ik tijdens het sorteren gelijk apart

Re: Sorteertips

8
Hier twee kleine, maar misschien wel zo makkelijke tips m.b.t. het sorteren...

* Voor echt dunne "pakketjes", die helemaal dubbelvouwen als je er een elastiek omheen wilt doen:
Bij de Action hebben ze van die pakjes met mega-grote paperclips in vrolijke kleurtjes. Zitten met
6 stuks in een pakje geloof ik, en één zo'n clip is precies goed voor een pakketje van een paar dunne
poststukken.,,
* Daarnaast haal ik bij het sorteren altijd een notitieboekje bij de hand, om "opvallende dingen" in te
noteren; als ik bv. in een straat alleen post voor de even nummers heb, schrijf ik dat op. Ook noteer ik
daarin o.a. de tijdschriften die eerder al eens als "niet bezorgd" zijn gemeld, of andere dingen waarvan
ik denk: "Huh?" Heb ik altijd een boekwerkje achter de hand waarin ik e.e.a. kan opzoeken...

Re: Sorteertips

9
Ik leg ook altijd het grootste poststuk voor 1 adres onderop en de kleinere post erboven op. Dan ligt het mooi geordend, en dan weet ik precies wanneer de post voor het volgende adres begint.
verder maak ik een notitie bij een adres, wanneer er een afwijkend formaat poststuk bijzit, die niet goed tussen de stapel past. Ben ik bij dat nr. dan zie ik meteen dat dat afwijkende poststuk erbij bezorgd moet worden, aan het notitieblaadje. Ik vind dit fijn werken :)

Re: Sorteertips

10
hoi ik heb een vaste wijk... en ik heb gekleurde briefjes gemaakt van dikke repen en daar met grote letters de straten opgezet.. dus als je zit te sorteren kan je de straat makkelijk vinden.. misschien een idee want je zoekt je iedere keer rot om op het adreslabel te kijken.. gr syl
cron