Re: Sorteertips

31
Een paar jaar geleden, toen ik de smaak van het bezorgen te pakken kreeg, heb ik de berging er speciaal voor opgeknapt. Een likje verf, wat schappen aan de muur, vloerbedekking erin en het ziet er nu prima uit. Ik kreeg er zelfs complimenten over van mijn bezorg- en vestigingsmanager en de chauffeurs (eentje noemt het altijd "mijn kantoortje"). Ach ik zeg altijd maar: ik ben semi-prof postbode.

Het is er zomers heerlijk koel (dan lijkt het net alsof er airco in zit) en 's winters niet zo koud (het vriest er nooit). Maar ik heb er ook verwarming, voor het geval het er toch te koud is om te sorteren. Echt ideaal: geen troep van de post in huis (en de lucht van drukinkt en folie) en ik zet mijn fiets zo voor de deur van de berging om de kratten in mijn fietstassen te laden. Ik kan helaas geen foto bijsluiten heb ik gemerkt, anders had ik het jullie graag laten zien.

Re: Sorteertips

32
wandelaar schreef:
postbode21 schreef:@wandelaar

hee leuk idee!
kan je het laten zien door een foto te maken wandelaar?
heb je er een apart hok/ kamer voor ...
en als je klaar bent ligt er in vak 25 een flesje wijn voor je klaar toch ;)
Een foto maken gaat wel lukken, maar hoe krijg ik die bij mijn reactie :?:

Nee, ik heb er geen aparte kamer voor. Ik sorteer gewoon op de eettafel. Die is vrij groot en ligt vaak gedeeltelijk voor met troep :oops: dus bijkomend voordeel is dat-ie 2 keer in de week leeg geruimd wordt...

:lol: :lol: Goed idee van die wijn :lol: :lol:
Hier werkt het exact hetzelfde;
In de serre een flinke tafel van 1.10 bij 2.20, daar past alles op. En ik zie het inderdaad ook als
bijkomend voordeel dat ik 2 x per week genoodzaakt ben om de tafel leeg te ruimen...

Re: Sorteertips

33
@bouwmeester

ja, raar dat het niet lukt met een foto. daarom kreeg ik de fietsfoto ook niet voor elkaar.
het zou het er een stuk leuker en duidelijker op maken.
kunnen we mischien ook eens zien met wie we nou discussieren.
maakt het een beetje minder anoniem... ik ben ervoor.

ik stel me zo elisa voor met haar 240 dozen in de woonkamer...
of wandelaar die als hij klaar is, een flesje wijn opentrekt!
en nu jij ton met je gezellig ingerichte bergruimte.
frank van het andere forum ( bez.web.forum2go.nl heeft in het verleden ook een voorbeeld geplaatst)

het is het dromen waard.... ;)

Re: Sorteertips

34
Nou hier gaat zo ook een flesje open! Cheers! Als een speer agendas bezorgt en nog 1 straat te gaan morgen. Hoop dat ik er niet nog meer krijg, 245 zijn het er tot nu toe.
De hoge IJsvogel muur is nu erg erg klein geworden wat heerlijk! En de stapel blauwe kratten staan huis hoog tegen de schutting aan. Met nog een toren zwarte ernaast t lijkt wel een depot hier :D

Re: Sorteertips

35
Ton wat super handig zo! Lekker alles in de kelder en geen rommel in je huis. Nooit post die je ziet liggen , Dat heb je mooi voor elkaar lees ik!
Hier is het toch een huiskamer keukengebeuren steeds. Mijn schuur is te klein en te vochtig, staat ook bomvol.
Ik zet mijn fiets altijd in de hal om hem vol te laden vanuit de keuken en rij zo uit de voordeur steeds.
De kratten zet ik zo snel mogelijk buiten want dat vind ik zo ongezellig.

Re: Sorteertips

36
@elisa

willen de meesten de agenda,s in 1 keer, dat is bij jou met die 3 sanddwijken geen optie neem ik aan.
want de 240 tot nu toe (dat is gemiddeld 40 per wijk per keer) nu er 2 van de 5 bezorgdagen voorbij zijn...
dan staan je nu nog de komende 3 keer zo,n 360 agenda,s te wachten.

waarom werden ze bij jou in 1 keer bezorgd?
en waarom in kratten? die zou ik weigeren de volgende keer.!!!!
gewoon in pakketten van 10, zo kreeg ik ze tenminste binnen.

maar als iemand nou 1 sandd wijkje heeft is het ontvangen van 30 - 40 agenda,s maar 1 enkel ritje extra.
je hebt vandaag alle 240 weggebracht (bijna) viel je toch ook op dat het bezorgen wel heel snel gaat?
dit om de moed erin te houden hoor!

ik hoop dat je de komende lading donderdag een beetje overleefd. ;)

Re: Sorteertips

37
Dankjwel!! Ik heb en had al dit voorgevoel dat er nog een grote lading aan zit te komen!Donderdag dus. Hoop geen 350 hoor, maar gezien de adressen die ik nu had vermoedt ik dit wel, ja weigeren daar had ik niet eens aan gedacht, ze zullen straks zo wel zonder kratten komen te zitten op depot en dan moeten ze wel het in pakketten vervoeren let maar op.
Voor de chauffeurs is dit ook geen doen om alles per kratten te brengen. We Gaan in staking!
En ik neem de tijd als er nog een grote lading komt hoor! Vndaag ging het bezorgen snel maar steeds op en neer bijladen is minder prettig.

Re: Sorteertips

39
Ik vind het enorm prettig werken als het grootste poststuk onderin zit.... Wel jammer dat ze bij ons in de regio niet meer mogen nacontroleren, dan moet je toch nog goed opletten. Kom regelmatig brieven van buurtgemeenten tegen die per ongelijk in de stapel zijn terechtgekomen. Maar ja, ik controleer toch elke enveloppe voor de zekerheid op het juiste adres dus er is weinig wat me ontgaat. Het houd je wel scherp...... Voor de rest absoluut geen klachten over het sorteren. Vaak bedank ik degene ook daarvoor met een aantekening op het bezorgrapport....
cron