Schoenen, welke, wanneer en waarom

1
Nou heb ik al gezocht bij brrrrr en kledingadvies enzo maar ik vraag me af wat nou de handigste schoenen zijn en wanneer.
Ik ben een koukleum en fiets nog steeds met mijn winterlaarsen aan. Maar omdat ik zoveel trap heb ik gelukkig geen koude voeten tot nu toe. Maar wat zometeen als de zomer er aan komt? Ik zal toch iets anders moeten. Wij krijgen bonnen met krting op Ecco schoenen. Zijn die fijn/goed/leuk/stevig etc. etc. Ik loop dus niet zoveel, alleen op maandag wat meer, de rest is vnl fietsen.

Ik ben wel benieuwd wat jullie dragen in de zomer en winter aan soort schoenen en waarom juist die.

Bedankt voor de tips en meningen alvast.

Re: Schoenen, welke, wanneer en waarom

2
Ik heb Lowa Renegade schoenen. Niet goedkoop maar dan heb je ook wat.
Deze http://goo.gl/85BsZ zijn ook Lowa's, geen Renegade, maar zitten perfect.

De Ecco's die je met 38% korting kunt kopen kun je hier niet mee vergelijken. En ze kunnen zomaar ineens een versleten zool hebben.

Qua zomerschoen heb ik een sandaal van (ik meen) Teva. Maar de Lowa kan ook 's zomers aan.

Re: Schoenen, welke, wanneer en waarom

3
In de winter en zelfs nu nog loop ik met plezier op de wandelschoenen van het huismerk van Scapino.
Zijn niet al te duur en hebben een heel goed profiel om niet meteen onderuit te gaan op al die groen uitgeslagen stoepjes.
Ook handig op opritten met van die grote kiezels.
In de zomer loop ik altijd op wandel sandalen.
Deze zijn van Ecco maar ze slijten wel snel en ze zijn duur.
Ze lopen wel heerlijk.
Ga deze zomer ook eens de wandel sandalen van Scapino uit proberen.
We hebben hier ook een Outlet maar daar zijn de prijzen van de Ecco schoenen bijna het zelfde als bij Scapino.

Re: Schoenen, welke, wanneer en waarom

6
Die uit het linkje zijn zonder goretex. Dus alleen leer. In theorie niet 100% waterdicht.
Maar het zijn type A bergschoenen. Die in de link zijn werkschoenen. Kun je aan tussen -10 en +25. Heel lichte schoen.

• zonder beschermkap
• bovenmateriaal van hoogwaardig splitleder
• robuuste CORDURA®*-afwerking
• Ghilly-vetersluiting om drukplekken te voorkomen
• extra stabiliteit bij het lopen door geïntegreerde stabilisator
• uitneembaar voetbed.
• door XTR-rubberzolen met dempende PUR-duo-PUzool optimale greep en snelle waterafvoer

Gewicht: ca. 560 gram in maat 42.

http://goo.gl/85BsZ

In maat 48 weegt 1 schoen ca 750 gram. Vederlicht dus voor en gesloten schoen. Dit soort schoen kost bij Perry of Bever al gauw 40 euro meer. Ik koop steeds meer outdoor kleren bij Engelbert Strauss. Prima spul voor een prima prijs. En als je een normale schoenmaat hebt is er zo vreselijk veel keuze. Ook van niet-Lowa merken zoals Elten.

Re: Schoenen, welke, wanneer en waarom

8
Jan, die Lowa's met Goretex lijken me wel wat. Zijn ze zeker weten 100% waterdicht? Dat zou namelijk ook wel heel handig zijn voor mijn vroege ochtendwandelingen in nat gras enzo. En daar heb ik met de scapino goretex schoenen dus echt slechte ervaringen mee (en zeiknatte en koude voeten).

Sandalen moet ik nog kijken, dacht dat ik nog goede wandelsandalen had maar anders naar Scapino of Perry. De Ecco's laat ik maar, jullie ervaringen zijn ook niet zo positief (over de zolen) en m'n moeder liep ook al te klagen dat haar Ecco zolen gebarsten waren, en die loopt dan nog 80% minder als wij.

Re: Schoenen, welke, wanneer en waarom

10
GoreTex of Sympatex membranen houden vloeibaar water tegen en laten waterdamp door. Minder last van zweetvoeten dus. De goedkoopste GoreTex schoen zal al gauw tegen de 80 euro zitten denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat scpaino of andere low cost schoenen een dergelijk membraan gebruiken.
Als je je schoenen (ook die zonder GoreTex) wat dichter wilt hebben is er de Woly Sport schoenspray. Werkt heel fijn. Ook te koop bij Strauss. De druppeltjes blijven er mooi op staan. Ook bij de niet goretex schoen.
Mijn Renegades heb ik eens ingevet met AquaSeal. Dan zijn ze echt waterdicht. Maar ademen deden ze niet zo goed meer. De Lowa Granada (Van Strauss, vergelijkbaar met de Lowa Renegade) heeft me de winder goed doorgeholpen met sneeuw en regen zonder zweetvoeten en zonder kou.
Zie ook www.lowa.de Bij sommige winkels hebben ze de Lowa Renegade TF. TF = TaskForce. Schoenen voor leger, politie, brandweer etc. En nog goedkoper dan de 'normale' Renegade. Zie ook http://www.noorloos-se.com/NL/footwear/ ... oenen.html
cron