Re: Post vasthouden, wat is de beste manier?

11
Scully schreef:Ike ja ik weet wie wel en gene sticker hebben uit mijn hoofd. dat gaat bijna vanzelf. Maar ik neem de post ook op mijn onderarm. Huis aan huis onderop, post er boven op. Mijn handen zijn gewoon te klein voor de bundels, dus dit is de enige manier.
Hoe kan je dan de HAH van onderen afpakken?
Postbezorger bij Post NL sinds 1 juni 2011

Re: Post vasthouden, wat is de beste manier?

12
Goeie vraag! Omdat ik naast pbz ook musicus ben, ben ik altijd op zoek naar de minst belastende manier. In het begin nam ik veelteveel post tegelijk in mijn hand. Weet nog dat ik na de eerste dag mijn linkerhand op het toetsenbord moest tillen.
Nu neem ik vaker een deel van de bundel in mijn hand en doe de rest terug in fiets- of schoudertas. Ook kleinere stapeltjes huis aan huis tegelijk, de rest in de schoudertas. Desnoods wat vaker terug naar mijn fiets. Beetje meer gedoe, maar wellicht gaan mijn handen zo wat langer mee.

Ik heb niet zulke kolenschoppen, dus begin een dikke bundel vaak op mijn onderarm. Maar dan zit ik nog wel eens te klooien bij de - zeg maar - lastige brievenbussen, helemaal de laagbijdegrondse. Hoe doen jullie dat? Linkervinger?

(ik gebruik graag mijn middelvinger, maar als een deur dan voortijdig opengaat....) :-)

Re: Post vasthouden, wat is de beste manier?

13
Cortina schreef:
Scully schreef:Ike ja ik weet wie wel en gene sticker hebben uit mijn hoofd. dat gaat bijna vanzelf. Maar ik neem de post ook op mijn onderarm. Huis aan huis onderop, post er boven op. Mijn handen zijn gewoon te klein voor de bundels, dus dit is de enige manier.
Hoe kan je dan de HAH van onderen afpakken?
Handigheidje, en zeer flexibele vingers hebben. Ik kan zelfs met stevige bundel en huis aan huis nog een brievenbus open maken als het met mijn bijna lege hand niet lukt. Maar tillen die bundels in mijn handen gaat niet, dan heb ik mijn duimen/vingers zo uit de kom liggen.

Re: Post vasthouden, wat is de beste manier?

15
Zo te lezen zijn ze bij jullie nog niet met de verschillende bundels begonnen......
Hier zijn we sinds maart met de 24u en n-24u begonnen.
Op dinsdag en zaterdag heb je daarbij dan ook de hah, dus dat is wel even puzzelen, voordat je dat naar je zin kunt meezeulen.

Ik heb meestal de hah in de vernieuwde schoudertas, in het vak tegen het lichaam aan. Met een beetje duwen en trekken (en niet te veel hah) lukt dat aardig.
Dan doe ik de 24u post in het vak aan de voorzijde, dat kun je open en dicht klappen. En de n24u draag ik op de onderarm, en dan is het dus een zaak van de hah, 24u en n24u van een adres bij elkaar verzamelen en door de brievenbus te doen. Maar aangezien er dagen zijn vnl. op de donderdag zonder hah, dan sta ik vaak gewoon de 24u en n24u bij elkaar te stoppen, omdat dat vaak de prettigste manier is.... Kost alleen wel weer kostbare tijd, maar momenteel wordt dat wel uitbetaald.
Ga straks maar weer eens zien hoeveel post en hah we hebben, 3 bundeldag... Succes iedereen.

Re: Post vasthouden, wat is de beste manier?

19
@reggea

heel veel lachen :lol:
zoals... hoe houd je de post vast :mrgreen:

en heb je 3 handen? Nee.
daarom is het zo belachelijk dat postbezorgers bij Postnl 24 - 48 en h.a.h. ONDERWEG gaan /moeten samenvoegen
i.p.v. dat dat vooraf door de sorteerders wordt gedaan.

en zo is er bij ieder bedrijf wat.
bij sandd heb je de ikea perikelen...

Re: Post vasthouden, wat is de beste manier?

20
Ik heb geluk, want ik werk in een wijk met veel flats met de brievenbussen beneden. Ik hou daar de post op de arm en schuif de post door de gleuven. Het enige dat ik moet doen is even opzij stappen om naar de volgende brievenbussen te gaan en dan door te fietsen naar de volgende flat. Gelukkig heb ik ook nog wat 'gewone' straten (en nog een wijk met gewone straten) en daar loop ik rondjes en hou als ik weinig post heb, het spul in de hand tussen duim en de rest van de vingers. Heb ik veel post, dan gaat de boel op de linkerarm.
cron