Post vasthouden, wat is de beste manier?

1
Mij is geleerd, om de post met 1 hand vast te houden en met de vingers te bladeren. De reclame folders achterop. En dan met de andere hand dezelfde huisnummers er tussen uithalen en dan onderop doen, te samen met de folders. En dan bezorgen in de brievenbus. Maar ik merk dat mijn hand na een verloop van tijd helemaal doof wordt. Ik denk dat dit niet een gezonde houding is om het werk langer vol te houden? Wat is de goede methode om de post optimaal vast te houden zonder dat je e.e.a. veel gaat belasten?

Re: Post vasthouden, wat is de beste manier?

2
verzendenenontvangen schreef:Mij is geleerd, om de post met 1 hand vast te houden en met de vingers te bladeren. De reclame folders achterop. En dan met de andere hand dezelfde huisnummers er tussen uithalen en dan onderop doen, te samen met de folders. En dan bezorgen in de brievenbus. Maar ik merk dat mijn hand na een verloop van tijd helemaal doof wordt. Ik denk dat dit niet een gezonde houding is om het werk langer vol te houden? Wat is de goede methode om de post optimaal vast te houden zonder dat je e.e.a. veel gaat belasten?
Ik hou de post altijd op m'n onderarm.

Re: Post vasthouden, wat is de beste manier?

6
Wat is de goede methode om de post optimaal vast te houden zonder dat je e.e.a. veel gaat belasten?
Het liefst heb ik kleine bundels, maximum dikte 8 cm, die makkelijk met een hand zijn te hanteren. De HAH houdt ik erachter en pak ik er eerst af, daarna de post en vervolgens beiden in de bus.
Sommige collega's voegen de HAH eerst samen met de post op het depot en gaan dan pas de wijk in. Scheelt dus een extra handeling.

Tegenwoordig zijn er voorbereiders in het VBG die geen benul hebben van postbezorgen. Die maken bundels die nauwelijks zijn te hanteren. Dan kun je deze in de wijk in tweeën splitsen of zoals anderen doen de bundel op je onderarm meenemen. Maar dat laatste heeft dus niet mijn voorkeur.

Groet,
Cortina
Postbezorger bij Post NL sinds 1 juni 2011

Re: Post vasthouden, wat is de beste manier?

7
verzendenenontvangen schreef:Mij is geleerd, om de post met 1 hand vast te houden en met de vingers te bladeren. De reclame folders achterop. En dan met de andere hand dezelfde huisnummers er tussen uithalen en dan onderop doen, te samen met de folders. En dan bezorgen in de brievenbus. Maar ik merk dat mijn hand na een verloop van tijd helemaal doof wordt. Ik denk dat dit niet een gezonde houding is om het werk langer vol te houden? Wat is de goede methode om de post optimaal vast te houden zonder dat je e.e.a. veel gaat belasten?
Als je het gevoel hebt dat je je draaghand overbelast, probeer dan de bundels niet te dik te maken,
en probeer het ook eens met de schoudertas voor de HAH.

Re: Post vasthouden, wat is de beste manier?

8
Cortina schreef: Sommige collega's voegen de HAH eerst samen met de post op het depot en gaan dan pas de wijk in. Scheelt dus een extra handeling.
Maar het kost ook extra handelingen (het uitpakken, samenvoegen, en weer inpakken op het depot).
Weten de mensen die het op deze manier doen uit het hoofd welke adressen een NEE-sticker hebben?
cron