Re: leuke anekdotes tijdens bezorgen van post

11
Voor denieuwe en postduif en alle anderen op het forum (die dit nog niet weten). Sandd heeft per 1 juli een verhuis- en doorstuurservice opgestart. Ga hiervoor naar de site van Sandd. Heb je in je wijk mensen die gaan verhuizen of hun huis te koop hebben staan, attendeer hen dan op de site. Tenminste als je bij Sandd werkt. PostNL heeft al een verhuisservice.

Re: leuke anekdotes tijdens bezorgen van post

12
Dank voor je reactie, postbode 7. Ik werk voor PostNL en weet van de verhuisservice. Of nabestaandenservice....

De ervaring leert dat het even duurt voor een en ander in gang is gezet. Tot die tijd bied ik zelf die service door te stickeren. Doorsturen, als ik iemand getroffen heb die mij een adres heeft doorgegeven, of 'retour afzender'. En dan zet ik ietwat wrang een kruisje bij 'vertrokken'. Want om nou via de retourpost te weten te komen dat de geadresseerde niet meer leeft.....

Dit met de gedachte dat betrokkenen de eerste dagen wel iets anders aan hun hoofd hebben. Altijd wijs ik erop het z.s.m via de officiële (en betaalde?) weg te regelen, ook i.v.m. veiligheid. Soms krijg ik het gevoel dat ik mezelf en/of PostNL met mijn klantvriendelijkheid in de vingers snijd, zowel bij verhuizers als bij definitief van deze aarde vertrokkenen. Het is 'mooi makkelijk' als ik alles handmatig blijf doorsturen, maar intussen worden adreswijzigingen niet doorgegeven, etc...
en zo blijven we aan de gang!

Sorry voor de serieuze noot in dit ludieke topic! - weet zo snel niet naar welk topic dan te verhuizen? -

Re: leuke anekdotes tijdens bezorgen van post

13
Qua hoeveelheid post lijkt de zomerperiode inderdaad ingegaan. Gisteren haast meer huis aan huis dan wat anders, opvallend weinig voor de dinsdag. Toch moest ik er een uur op wachten.
'Goh, meestal is iedereen al weg als ik kom', zei de chauffeur toen hij de post kwam aanleveren.
'Tja, ik wacht op u…'
'Oh, u kunt rustig gaan hoor, Ik heb een sleutel.'
'Eh… misschien handig als ik meteen de post mee neem?'
'Post? ……. deze post?'
'Ja….daar stond ik op te wachten…..'
'Serieus? Gaat u dat vandaag nog bezorgen?'
'Is wel de bedoeling, ja.'
'O…. ik dacht: dat halen ze morgen een keer op…. Excuus, ik wist niet dat iemand daarop wacht, dat dat vandaag nog moet…. Gaat dat nog wel goed komen dan?.'
'Ja hoor, komt goed. Het is gelukkig niet zo veel.'

Re: leuke anekdotes tijdens bezorgen van post

14
Wat een oen die chauffeur. Natuurlijk moet de post die dag bezorgd worden. Je staat daar toch niet voor piet l.. te wachten? Logisch dat je de post dan ook mee wil nemen. Wist die kerel niet dat jullie 6 dagen moeten bezorgen? Ook als er weinig post is moet het toch die dag bezorgd worden en niet een dag later. Mensen wachten op de post. Ook al hebben ze liever geen rekeningen. :lol:

Re: leuke anekdotes tijdens bezorgen van post

15
@denieuwe: wat een mafketel die chauffeur.

Ik heb ook nog wel een anekdote. Ik wordt tijdens mijn ronde aangesproken door een vrouwtje van bijna 90. "ken jij die tandarts, die verderop in de straat zit?"
IK:"ja die ken ik wel."
Vrouwtje:" Kun je regelen dat hij naar me toe komt?"
In al mijn naïviteit vraag ik:" Is er dan wat met uw gebit?" (ik wist dat ze -deels-eigen tanden heeft)
Vrouwtje:" Nee hoor, maar ik vind het zo'n leuke man; ik heb een oogje op hem."

De tandarts waar het om ging is qua leeftijd halverwege de 40. Ik heb het vrouwtje toch maar verteld dat het buiten mijn mogelijkheden ligt om een afspraakje met de tandarts voor haar te regelen.
cron