Re: Fiets- of schoudertas

11
bezorgster schreef:Ik heb fietstassen en een schoudertas. De schoudertas heb ik alleen in gebruik als het regent, dan zet ik deze in mijn fietsmand voor op de fiets en dan wordt de post net zo nat. De fietstassen gebruik ik altijd. Sinds kort heb ik een fiets- en handkar dat loopt ook heel makelijk. Daar kan 90 kilo post tegelijk in.
Heb ik ook!!!!! Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voordelig nieuw op de kop kunnen tikken op eBay in Duitsland (tevens ook een tipje dus voor andere geinteresseerden?!) Hier in NL betaal je al een hele hap geld voor zo'n ieniemienie-karretje waar nog geen 30 kilo in past; op eBay had ik geluk;
voor nog geen 3 tientjes die kar voor 90 kilo, helemaal nieuw, reflectors etc, koppeling erbij, en inclusief porto!
De krat zelf is maar saai grijs, maar die heb ik opgeleukt met van die grote stickers. Ben nog steeds helemaal blij met mijn karretje; kan mijn
fiets ook net zo neerzetten als ik wil, er valt niks om. En mocht mijn fiets toch omvallen, blijft de kar overeind.
Heb verder geen schoudertas, maar gebruik de koeltas uit het kerstpakket voor "rare" post, zoals proefpakketjes kattenvoer etc.
Deze tas kun je net als een normale enkele fietstas aan je bagagedrager haken; ideaal, of omhangen.

Re: Fiets- of schoudertas

12
ik gebruik de fietstassen, waarin ik de bijbehorende hardboardplaten platleg en aan elke kant een postkrat zet. Zo blijft de post er netjes inliggen, en heb ik meteen steun bij het neerzetten v.d. fiets. De schoudertas gebruik ik af en toe erbij.

Re: Fiets- of schoudertas

13
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het 'voordeel' van kratten in je fietstas. het lijkt me dat er dan veel minder post in kan. ik heb voor mijn grootste wijk gemiddeld 4 kratten en die kan ik mooi kwijt in de fietstassen. volgens mij lukt dat niet met die kratten erin.

groetjes Lucie

Re: Fiets- of schoudertas

14
Ik gebruik eigenlijk wel altijd de kratten, het voordeel is dat je makkelijk alles naar buiten naar je fiets kan brengen. Nu scheelt het dat mijn wijken niet bijzonder groot zijn, dus dat 1 wijk meestal wel in 2 kratjes past. Als de 2 kratjes helemaal vol zitten is het vaak ook wel zwaar genoeg voor mijn fiets.

Re: Fiets- of schoudertas

15
lucie schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het 'voordeel' van kratten in je fietstas. het lijkt me dat er dan veel minder post in kan. ik heb voor mijn grootste wijk gemiddeld 4 kratten en die kan ik mooi kwijt in de fietstassen. volgens mij lukt dat niet met die kratten erin.

groetjes Lucie
Zoals ik hier al had vermeld, gebruik ik wel altijd de postkratten. De post blijft er netjes inliggen of op z'n kant staan, en je kunt de kratten toch behoorlijk volladen. En de fiets kan goed blijven staan, met de kratten als steuntje tegen een boom, paaltje of lantaarnpaal. :) (Y)
Ik zou eens moeten uitproberen of er meer post mee kan in de fietstassen zonder de kratten... :?: Volgens mij neem je dan ook te snel te veel aan kilo's post mee in 1x... :?

Re: Fiets- of schoudertas

16
beide manieren heb ik lang uitgeprobeerd.
als je twee kratten gebruikt kan de inhoud van 3 kratten er goed in ,
je zet je fietst makkelijker met kratten ergens tegenaan, het gaat minder snel glijden.
post blijft mooi rechtop zitten/staan.

alleen: je bent voor tegenliggers en als je ergens tussendoor wilt echt een stuk breder!

bij post minder dan 3 kratten, gebruik ik ze niet. meestal de laatste ronde of dinsdags.
maar dat is ook omdat ik de twee wijken bijna altijd afzonderlijk van elkaar bezorg. 1 smo en 1 smiddags.
de hoeveelheid die er inpast is zonder kratten ongeveer gelijk. 3 a 31/2 krat. ;)

Re: Fiets- of schoudertas

17
anne schreef:
lucie schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het 'voordeel' van kratten in je fietstas. het lijkt me dat er dan veel minder post in kan. ik heb voor mijn grootste wijk gemiddeld 4 kratten en die kan ik mooi kwijt in de fietstassen. volgens mij lukt dat niet met die kratten erin.

groetjes Lucie
Zoals ik hier al had vermeld, gebruik ik wel altijd de postkratten. De post blijft er netjes inliggen of op z'n kant staan, en je kunt de kratten toch behoorlijk volladen. En de fiets kan goed blijven staan, met de kratten als steuntje tegen een boom, paaltje of lantaarnpaal. :) (Y)
Ik zou eens moeten uitproberen of er meer post mee kan in de fietstassen zonder de kratten... :?: Volgens mij neem je dan ook te snel te veel aan kilo's post mee in 1x... :?
ik heb dus gisteren de eerste wijk zonder kratten bezorgd, maar ik heb daarna weer snel de kratten gebruikt, in mijn fietstassen.
Ik had maar 1 krat per wijk dit keer, dus erg weinig, en ik dacht, ach dan maar eens zonder kratten proberen, maar dat doe ik niet meer.
Ten eerste blijft de fiets veel beter tegen een boom of lantaarnpaal aanstaan met de kratten erin, en ten tweede: de post blijft veel netter liggen dan in de fietstassen.
Misschien vinden anderen het wel fijn zonder kratten, maar ik gebruik de kratten wel bij het bezorgen.

Re: Fiets- of schoudertas

18
Ik blijf maar zonder kratten bezorgen.. ;) als het een beetje veel is heb ik toch meestal wel 4 kratten post. En die kan ik precies in mijn tas 'proppen' .
Het bevalt me prima zo... en ik heb zo al genoeg moeite met de breedte...

gr Lucie

Re: Fiets- of schoudertas

19
Ik ben het met Anne eens: met kratten kun je je fiets veel gemakkelijker stallen. Ik zet hem vaak zelfs tegen de trottoirband aan als dat zo uitkomt. Bovendien waaien de flappen dan niet zo heen en weer en blijven de tassen dicht, zodat de post niet nat wordt. Nu moet ik wel zeggen dat ik de kratten van DHL gebruik en niet die van Sandd. Die van DHL zijn precies op maat van de tassen en zijn een stukje smaller maar wel weer langer dan de kratten van Sandd. Ik leg de post er altijd plat in en dan blijft er achterin nog ruimte over voor een extra bundel rechtop, een regenpak, elastieken en/of een fles drinken. De kratten van DHL zijn echt ideaal: als ze leeg zijn, vallen ze deels in elkaar en nemen zo dus veel minder ruimte in. Ze zijn ook heel handig bij het boodschappen doen, verhuizen enz.
cron