Re: Fiets- of schoudertas

52
Ik zal proberen het uit te leggen... je doet hem er eerst gewoon doorheen, dan hangt je flap (de rest van de band) naar beneden, dan doe je die flap terug door het bovenste deel van de gesp en klaas is kees... je flap steekt nu zeg maar omhoog.

gr lucie

Re: Fiets- of schoudertas

56
Marius schreef:pff.. hoeveel is dat? 1 op 50 ofzo.. 5 cent per kilometer? Maal 3 kilometer per week?

Maar met een zware tas zou het wel ideaal zijn.... en van daaruit verder werken met een schoudertas.
Met 1 wijk zou ik die brommer helemaal niet eens hoeven te verplaatsen, en met de andere wijk misschien 1 a 2 keer, afhankelijk van hoeveelheid..

Ik bedoel.. ben nu al een week op zoek naar een hele stevige fiets.. maar een goedkope brommer is NOG steviger, goedkoper, EN sneller!

vraagt blijft.. past daar die fietstas op, zonder dat je in de troubles komt met de uitlaat?
Ik ben zelf bezorger bij TNT (nog wel, straks is het Post NL), en na jarenlang vele km's afgelegd te hebben per fiets heb ik ook maar een brommertje aangeschaft. Het is een knalrode (postrode) Tomos Standard geworden. Wel de 25 km-versie, want anders loop je met zo'n helm te zeulen. De kosten qua verzekering zijn de moeite niet, zeker als je 30+ bent. De benzine is wel vrij prijzig (mengsmering kost nu al dik 1,80 per liter), en hoewel zo'n Tomos gemiddeld 1 op 40 loopt, ligt het verbruik veel hoger als je 'm voor de post gebruikt, doordat je steeds korte stukjes rijdt en hij (zeker op maandag) veel stationair loopt.

De TNT post-tassen passen op het bagagerek, maar daar zijn wel wat aanpassingen voor nodig. Om te beginnen moet je twee vierkante gaten in het gaas zagen (anders kunnen de haken van de tassen er niet op), en je moet ook in de gaten houden dat je rechtertas niet tegen de uitlaat komt, tegen de zijkant van je band, of op de rem hangt. Ook verdient het aanbeveling om een zijstandaard te kopen, want met volle tassen is het loeizwaar als je hem steeds op de middenbok moet zetten. Vergeleken met een fiets valt het qua zwaarte reuze mee, trouwens. Zo'n Tomosje weegt maar iets van 55 kg. Een scooter weegt al gauw het dubbele!

Ik heb ook collega's die met de zgn pizzabrommer rijden, oftewel een Peugeot Fox. Ook leuk spul, maar al jarenlang niet meer in productie dus alleen nog maar tweedehands te krijgen. Indien nodig kan ik soms ook gebruik maken van een van de officiele "dienstscooters" van de TNT, de Piaggio Liberty. Mooie apparaten die geweldig rijden, maar die wel loodzwaar zijn (zeker met posttassen achterop), en met een vanafprijs van EUR 2500 wel erg duur in de aanschaf. Bovendien alleen in 45 km/h uitvoering te koop, dus met helmplicht.

En dan te bedenken dat ik regelmatig met post loop waarop staat dat deze post CO2 neutraal bezorgd wordt. (Staat ook vaak op post van Sandd). En ondertussen leg ik wekelijks al bezorgend minstens 100 km af met m'n brommertje. En dan heb ik het nog niet eens over al die bomen die gekapt worden voor de productie van al dat postpapier. CO2 neutraal, my ass! (Sorry, even O.T).

Re: Fiets- of schoudertas

57
ik gebruik beide de post doe ik in de fiets tassen dan fiets ik naar me wijk, haal de straat die ik het eerst loop er uit en doe de 2e straat in de schouder tas,en als ik eerste straat gedaan heb doe ik de derde straat in me schoudertas en de tweede straat op me arm enz enz, vind ik prettigst werken, doe ook geen kratten in me fietstas want moet als ik me tuin uit ga met de fiets door een smalle steeg en dat werkt dan niet met die kratten er in dan is net te breed.toch zou ik het liefst een kar hebben , zag laast een bezorger in zaandam met een boodschappen kar post bezorgen, wel stuk goed koper dan wat grotere karren , maar of die dingen stevig genoeg zyn weet ik niet.
sandd bezorger krommenie.

Re: Fiets- of schoudertas

58
@ robinjo1976

Zelf bezorg ik altijd met een boodschappenkar omdat ik niet graag fiets met post en het bevalt me heel erg goed.

Ik heb een heel goedkoop karretje (€ 14,00 bij de Blokker). Eigenlijk vind ik die het prettigst omdat hij superlicht is.
Maar ik heb ook een zwaardere met 4 wielen en die gebruik ik als ik veel zware post heb.

Ik kan het je dus aanbevelen.

Re: Fiets- of schoudertas

60
Ik gebruik de fietstassen om de post daar te krijgen vanwaar ik bezorg. Ik heb drie lange straten en de post voor die straten kan ik echt niet in mijn handen houden. De schoudertas is vaak niet eens groot genoeg dus dan doe je zo'n straat in twee of drie keer. Gelukkig wel aan beide kanten anders loop je je rot. Die tas van Sandd wil nog wel eens losschieten van de band die om je schouder hangt en dat wil in zeker op de fiets voorkomen dus die tas gaat al gevuld in een fietstas. Met een beetje stouwen gaat er toch nog dertig kilo in één keer mee.
cron