Fiets- of schoudertas

1
Ik ben wel benieuwd wat jullie gebruiken, de grote fietstas of een schoudertas of misschien wel allebei.

Zelf heb ik niet standaard de fietstas op mijn fiets zitten. Dus probeer ik zoveel mogelijk gebruik te maken van mijn schoudertas. Het scheelt dat ik een kleine wijk heb en daardoor vaak ook niet zo veel post heb.

Re: Fiets- of schoudertas

3
Ik gebruik wel de gele fietstas. Die zit standaard op de trolley. Op mijn fiets heb ik een effen donkerblauwe fietstas van de ex-streekpost. Die is nog goed dus die gebruik ik zolang wel. Heb ook een Sanddtas. Heb echter geen schoudertas. Weet niet of dat wel zo handig is. Tot nog toe kon ik alles voor een zijstraat wel dragen. Grote straten verdeel ik in porties. Het lijkt me dat zo'n schoudertas extra gesjouw is. Tot nog toe kan ik zonder. Zo niet, dan overweeg ik er een bij de depothoudster aan te vragen.

Re: Fiets- of schoudertas

4
Bij weinig post kan een schoudertas wel een voordeel zijn. Zo kan ik soms de hele wijk doen door langs de deuren te fietsen zonder hele stukken te lopen. Dit kan behoorlijk schelen in de tijd die het kost om de hele wijk te lopen.

Re: Fiets- of schoudertas

5
Ik vind het wel beter hoor. Ik gebruik zelf een brommertje en als ik voor elk stukje me brommer een paar meter moet verschuiven doe ik 2x zo lang over me wijk. Nu pak ik alle post van 1 á 2 straten, prop het in me tas en ga een stukkie wandelen, is ook nog goed om calorieën te verbranden! :lol:

Re: Fiets- of schoudertas

6
Ik gebruik mijn fietstassen, en voorop mijn fiets heb ik zo'n krat waar ik ook vaak nog een posttas in kwijt kan als er echt veel post is. En ik gebruik mijn schoudertas al hadden ze die wel wat groter mogen maken van mij. Ik prop daar altijd aardig wat bundels en h.a.h in.

Re: Fiets- of schoudertas

7
Ik heb fietstassen,maar gebruik ze niet veel. Ik heb nl een fietskar achter mij fiets hangen met alle post erin. De post voor 1 straat doie ik in een fietsmand voorop.Is die straat klaar,dan haal ik de volgende straat uit mijn kar. Werkt perfect.

Re: Fiets- of schoudertas

8
ik gebruik eigenlijk alleen de fietstassen, behalve bij zware deur aan deur zoals de ikea gids.
ik neem de post van de straat die ik wil lopen op mijn arm en loop of fiets zo mijn post weg.
mijn fiets heb ik aangepast dat je deze bijna overal weg kan zetten op zijn standaard zonder dat hij omkiept
tevens kan ik door deze aanpassing meer post meenemen

fiets met 45 kg post
Afbeelding
detail van de simpele aanpassing
Afbeelding
gisteren begon deze aanpassing het te begeven en moest verstevigd worden.
hiervoor moest ik op de fiets naar Dongen, daar is mijn werkplaats ik woon zelf in oosterhout en dat is een ritje van ongeveer 10 km
onderweg net iets voor de helft kreeg ik een langzaam leeglopende band en moest de rest lopen heb hier ongeveer een uur over gedaan.
op de werkplaats aangekomen mijn banden oppompen in de hoop dat ze niet lek waren maar dat was jammer genoeg niet zo

ik heb wel mijn standaard zo gemaakt dat ie niet zomaar kapot kan gaan,, even iemand gebeld om te vragen of hij mij even thuis kon brengen
de volgende morgen nieuw binnenbandje erin gedaan de oude was een beetje slechter dan ik dacht en ik kon weer postrondbrengen,, die lekkere flut flyers van veronica 1200 stuks in totaal

Re: Fiets- of schoudertas

9
Ik heb fietstassen en een schoudertas. De schoudertas heb ik alleen in gebruik als het regent, dan zet ik deze in mijn fietsmand voor op de fiets en dan wordt de post net zo nat. De fietstassen gebruik ik altijd. Sinds kort heb ik een fiets- en handkar dat loopt ook heel makelijk. Daar kan 90 kilo post tegelijk in.
cron