Re: Fiets- of schoudertas

21
postbode21 schreef:@ton
want inderdaad, hou je bij sandd ruimte over. ;)
Die ruimte gebruik ik dan om mijn flesje water en andere dingetjes naast te zetten / leggen, en om indien nodig regenkleding naast de stallen.
Zo komt dat goed van pas.

Re: Fiets- of schoudertas

22
postbode21 schreef:@ton
moet ik toch even een wijkje scoren bij dhl. voor de kratten.
want inderdaad, hou je bij sandd ruimte over. ;)
Ja als je die gele kratten van de Deutsche Post eenmaal hebt gebruikt, wil je niet meer anders!
Ik weet niet wat er eerder was: de kratten of de tassen, maar ze zijn voor elkaar gemaakt.

Ik heb Sandd er ook al eens op gewezen, maar die hadden toen net weer een hele partij nog grotere zwarte kratten gekocht,
dus dat komt er niet van. Ze zouden wel 2 van zulk soort kratjes, die precies in de tassen passen, kunnen aanschaffen
en als hulpmiddel kunnen uitlenen aan de bezorgers.

Trouwens nog een tip: als je veel lege kratten van Sandd hebt, kun je ze "nestelen".
Zet een leeg krat overdwars in een leeg krat en een 3e krat er op de kop bovenop.
Dan is een stapel van 3 lege kratten maar 2 hoog. Gesnapt?

Re: Fiets- of schoudertas

24
Ik heb ook die looptas van DHL en gebruik die weinig hetzij even hier een stukje in mijn eigen wijk, neem liever de fiets met de grote (post)mand voorop. Een collega heeft een sandd kratje vast gemaakt aan zn stuur met tiebands.
Ik vind het ook een goed idee om die DHL looptas eens voorop te gaan maken als mn mand op is!

Re: Fiets- of schoudertas

25
Rodyvdp, jij werkt zeker voor de TNT want die heeft die folders. Sandd en SMN hebben geen folders tussen hun post. Gelukkig niet. Veel te lastig met al die stickers op de brievenbussen. Loop je daar met je Karwei, gamma en andere folders tussen je post omdat er in een straat veel stickers op de deur zitten.

Re: Fiets- of schoudertas

26
Valt heus wel mee hoor, die folders doe ikzelf (ook TNT-er) gewoon in mn schoudertas en als ik er eentje nodig heb pak ik er eentje uit, zit er een sticker op de bus sla ik die handeling gewoon over... heel simpel... ;)

Re: Fiets- of schoudertas

27
Ik gebruik beide.
Mijn wijken zijn niet naast de deur, maar zijn 2 a 5 minuten fietsen van me vandaan, dus sowieso de fiets.
Het bezorgen zelf doe ik het liefst zonder beide, dus gewoon alles op mijn arm, en dan OF een hele blok lopen, OF een hele straat heen en terug, afhankelijk hoe ik mijn looproute maak. Liefst heb ik een stapel van 10 cm, maar 15 cm heb ik ook geen probleem mee, voel ik me stoer, dan neem ik ook wel 20 cm mee zonder een tas. Heb ik nog meer, dan ben ik heel blij met die tas die ik van Sandd gehad heb, dan kan ik wel tot 40 cm meenemen in 1 keer, zonder dat ik mijn fiets nodig heb. Want als ik die mee moet nemen vertraagd dat alleen maar ;-)
Fiets is handig als er niet zoveel is, en de tussenliggende stukken zijn groter, maar ook weer niet in elke straat, want niet overal kan je goed met de fiets bij, bv waar er trappen zijn. Er zijn dus heel veel factoren waar ik rekening mee houd bij de beslissing in hoeverre ik de fietstas gebruik, maar in ieder geval zo min mogelijk ;-) Dus eigenlijk alleen om de post in de buurt te krijgen van mijn blokjes. (ik positioneer mijn fiets dan tussen 2 of 3 blokjes, zodat ik die blokjes met de voet kan lopen, en verplaats dan mijn fiets weer.
Om zo min mogelijk terug te fietsen neem ik zoveel mogelijk mee. Tot 60 kilo lukt het mij wel. Nu heb ik weer een bakje voorop gezet (had ik al, maar was vorige keer afgebroken tijdens het vallen met die gladheid laatst), en zou ik zelfs tot 70 kilo kunnen gaan in 1 keer. Ik heb nog niet meegemaakt dat ik terug heb moeten fietsen, al had dat met die ijzel wellicht wel verstandig geweest, dan was ik misschien niet 2x gevallen.
Overigens vul ik die bak liever niet tijdens transport, want dat stuurt gewoon niet prettig, maar tijdens het bezorgen is het wel handig.

Ik gebruik het liefst ook kratten (liefst van vsp, die zijn iets kleiner, van sandd krijg ik heel lastig in mijn fietstas als die volgeladen zijn), maar dat doe ik alleen als het niet zo heel veel is, want zonder kratten past er gewoon veel meer in.
Het is wel zo, dat zonder kratten de tassen vaak teveel doorhangt zodat ze tegen mijn fietswielen komen, en dat is minder prettig, zowel voor mij, mijn fiets als voor de tas.

Re: Fiets- of schoudertas

28
Ja dat klopt als je de post gewoon in je tassen legt, je krijgt meer mee en zo doe ik het ook. Maar ze komen tegen je wielen en natuurlijk voor je fiets zware dobber, maar ik wil niet steeds heen en terug voor bijladen dus proppen maar.
In de mand voorop gaat ook het nodige mee en in de tas die er ook nog aan het stuur hangt gaat ook een stapel.
Met de gladheid deed ik dit juist omdat je veel moest lopen door de wijken. Het was eerlijk gezegd geen doen met de fiets te zwaar.

Re: Fiets- of schoudertas

29
Heb ik 1 keer gedaan.. volle tassen, bak voor vol, en OOK nog 2 tassen aan het stuur, omdat ik maar niet terug wilde fietsen. Maar daar had ik bijna spijt van hoor, het is zoo moeilijk sturen, en je krijgt al snel een ongeluk!
En ZO ver zijn mijn wijken nu ook weer niet! Dus ik denk dat ik die tassen voortaan maar achterwege laat.. hooguit die bak maar vol!

Re: Fiets- of schoudertas

30
Als je wijken niet ver zijn kun je terugfietsen natuurlijk, ik ben daar zelf ook vrij makkelijk in maar als ik het mee kan krijgen in 1 keertje nu graag! Zo zwaar aan het stuur maak ik het niet hoor! Gewoon wat in de mand kan gaat mee. En ik heb een kinderfietstasje door midden geknipt en een helft aan mijn stuur gehangen super handig voor je elastieken retour post en flasje drinken. Alles blijft ook droog.
Op de heen weg leg ik daar ook stapeltje post in.
Mijn fiets heeft best wat te lijden maar ja dat geld voor iedere postfiets.
cron