Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

3
Jep! Zal ik eventjes doen!
Van Straaten Post heeft ong. 500 bezorgers en bezorgt in Midden-Nederland. Er werken iets van 60 mensen daarnaast bij Van Straaten Post.
Ze hebben vaste klanten (FC Utrecht, Culturele zondagen, o.a.) maar er zit ook veel post tussen waar 'Sandd/ TNT/ VSP post betaald' op staat. Ik denk dat die post dan is doorverkocht (ofzo). Jaarlijks worden er ong. 6 miljoen poststukken bezorgd. Wat ik moet bezorgen is voornamelijk geadresseerde reclame. Op woensdag krijg ik altijd de post geleverd en dan tel en sorteer ik hem. Op donderdag en vrijdag mag ik bezorgen (tot 9 uur 's avonds). Ik heb een halve postcodewijk in Zeist. Ik word regelmatig geholpen door mijn zusje (bijna 16) die ook een paar straten loopt. Mijn wijk heeft in totaal ongeveer 25 straten. En verder heeft Van Straaten Post de volgende betalingen: 0,09 euro voor een poststuk tot 999 gram (dit is vanaf juni 0,08), 0,30 euro voor een poststuk van meer dan een kg, en 0,05 voor huis aan huis (maar die heb ik nooit). Deze betalingen zijn wel voor sorteren en bezorgen in totaal. Daar boven op zit elke keer 2,50 euro en het bedrag wordt bij weinig post automatisch tot 15 euro opgehoogd (tenzij er helemaal geen post is, maar dit komt vrijwel niet voor in Zeist).

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

4
hallo ik werk sinds een paar weken bij van straaten post vroeger bij tnt maar daar kreeg ik steeds een ander wijk
het voordeel bij van straaten post werken vind ik dat je een wijk krijgt vlak in de buurt waar je woont en dat het dan ook je vaste wijk word
ik zelf woon in zeist en heb ook een grote wijk in zeist(staatsliedenkwartier)zelf woon ik in de verzetswijk
nadeel vind ik dat je de post zelf moet tellen heb gehoord bij sandd dat je het al geteld thuis krijgt maar sorteren vind ik wel erg leuk en het bezorgen zelf ik blijf zeker nog met veel plezier bezorgen :D

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

5
hoi

ik heb voor vanstraatenpost gewerkt en zal mensen niet vertellen wat een goed bedrijf het is en zal mensen ook afraden om ervoor te gaan werken

ze gaven mij een wijk met 1 postcode die moest ik helemaal lopen alleen met 2 kleine kinderen de hoeveelheid post waren er meer dan 1500 stuks en zelf tellen en uitzoeken en maar roepen tegen 2 kleine kinderen dat ze op hun kamertje moesten blijven is niet echt goed voor je gemoedsrust

ten 2e ze waren in gebreke bij de laatste keer dat het op donderdag kwam inplaats van op woensdag dus ja dan heb je maar 1 dag om te lopen met 2 kleine kinderen is niet echt goed he
en ze betalen niet eens op tijd
ze zeggen we betalen op de 15e van elke maand dat is gewoon bullshit je moet gewoon bellen waar je geld blijft van de vorige maand en dan zeggen ze het staat op de rekening volgende maand de 15e nu 3 dagen later staat het er nog niet op
wat een kut bedrijf is vanstraatenpost

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

6
hoi

ik ben er inderdaad maar mee gestopt met het bezorgen van straatenpost
het werd teveel poststukken en zware kratten heb nu last van me rug en dat tellen dan ook erg veel werk en post wat verkeerd in de kratten lag moest ik als extra bezorgen terwijl het niet in me wijk lag dus had extra werk het kon niet retour die foute post omdat het op tijd moest bezorgt worden dan krijg je wel wat extras vergoeding maar teveel werk

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

9
@ Lisette

Ben wel erg benieuwd hoe het bij jou gaat wat betreft de hoeveelheid post. Ik werk nu 5 weken voor Van Straaten Post waarbij ik 2 x helemaal geen post had en de andere weken heel weinig, tussen de 15 en 65 stuks. Ik moet er wel veel voor doen omdat ik de hele postcode 4131 heb en voor een paar poststukjes half Vianen door moet fietsen.

Betalen hebben ze bij mij prima op tijd gedaan alleen weet ik niet of ik het voor die 30 euro bruto zal blijven doen. Ik kijk het nog wel even aan.

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

10
ik krijg ongeveer tussen de 300 en 600 stuks.
en ik heb wijk 3705-02.

ik verdien inderdaad ook niet veel maar het is geen bruto he.

anderhalve week terug met de betaling kreeg ik alleen de eerste week van april betaald,
omdat ik de declaratie niet ingevuld zou hebben. alleen heb bewijs gehad van wel.
nu zouden ze kijken of ze het nog konden versturen anders krijg ik het pas volgende maand.
dus hopen dat ik de rest wel betaald krijg.

anders stop ik ermee...

groetjes
cron