Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

21
Hoi,

Werk nu ruim een jaar bij Van Straaten Post, Werk er gemiddeld ongeveer 30 uur per week, soms een maand wat minder als er niet zoveel post is. Komt ook wel omdat ik af en toe een kleine wijk van een collega overneem als hij veel post heeft. Zo heb ik dus steeds dezelfde wijken en is de normering eigenlijk best goed haalbaar (houd soms zelfs wat over). Nu is Van Straaten Post bezig met een nieuwe normering voor bezorgers die een route doen de ze niet kennen, meer tijd/stop, of het doorgaat weet ik niet. Wel is het mogelijk om wat extra tijd te vragen momenteel in zo'n geval bij je bezorgmanager. Tijd die je moet wachten als de scooter het onderweg begeeft wordt ook netjes uitbetaald.Ok het bedrijf wil per depot 1 á 2 flexwerkers die kunnen invallen bij hoge aantallen, daar gaat wel eens wat in mis Maargoed komen er wijken vrij zit je goed. en kun je voor de postsector betreft best veel uur per week werken.

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

23
Ik werk in het depot Alphen aan den Rijn. In totaal doe ik 4 postcodes in de polder, met elke dag rond de 100 kilometer op de teller. We zijn daar momenteel met 6 bezorgers, waarvan er eentje langdurig ziek is door een val met de scooter. Ik vind de vrijheid die je hebt heerlijk, zelf de tijden bepalen, zelf de pauzes bepalen. Vaak doe ik ook boodschappen onderweg.

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

24
postbezorger schreef:Ik zie bij van Straaten bij mij in de buurt om de haverklap vacatures verschijnen dus zo een geweldige baan zal het wel niet zijn.....Met groot verloop.
Als je geen gsm met gps hebt dan niet aan beginnen(en dan een die niet binnen 30 minuten een lege batterij heeft).
Een goede gsm heb je zeker wel nodig ja en heel wat doorzettingsvermogen in het begin. Het is handig een goede kaart te bemachtigen, die van het bedrijf zelf zijn vaak niet te lezen. De loopvolgorde is ook vaak verschrikkelijk. Ik heb maar 1x die loopvolgorde aangehouden, daarna nooit meer. Ik sorteer ook heel anders dan dat je daar leert.... maar ja, ieder zijn eigen methode.

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

25
De voorbereidingsnorm haal ik makkelijk, ik loop meestal in. Die 24 sec is over het algemeen ook goed te doen, daar moet je minnen en plussen. Bij de 1 red je het makkelijk, bij de ander totaal niet. Waar ik meer mee zit zijn de kilometers... die zijn altijd veelste weinig. Meestal mis ik per maand 200-300 kilometer en dat is nogal wat. Maar ja, daar moeten we niet naar kijken, omdat de gps leading is.... Jammer genoeg 'pingt' dat ding 1x in de 4 seconden, waardoor je de bocht al door bent en hij dus een schuine lijn registreert ipv de bocht.

De bezorgmanagers... sjah... wij hebben gelukkig nu een goede, maar we hebben wel anders meegemaakt ja.

Anoniem2 schreef:Hi,

Ik ken iemand die bij van Straaten post werkte en ik kan alleen maar zeggen dat het personeel flink wordt uitgebuit.
Kort gezegd heeft van Straaten Post de ideale manier gevonden om flink onder het wettelijke minimumloon te betalen. Ze betalen 9 euro per uur, maar daarvoor moet je wel aan een onmogelijk hoge bezorgnorm voldoen. Alles wat je werkt boven die bezorgnorm wordt niet uitbetaald.
Die norm kan alleen niemand halen, met geen enkele mogelijkheid. Ze moeten 275 stuks post hebben gesorteerd binnen een uur. De realiteit is dat ze maar 175 stuks per uur kunnen doen. Daarnaast krijgen ze 24s bezorgtijd per poststuk, wat op zich misschien mogelijk zou zijn als je net als bij Postnl je fiets aan het begin van de straat zet en simpelweg brieven in elke postbus moet doen die je tegenkomt. Van Straaten post is echter stukken kleiner dan Postnl en dat betekent dat de bezorger gemiddeld een poststuk per straat bezorgt. Je poststuk pakken, scooter neerzetten e.d kost je echter meer dan 24s. Het komt er op neer dat het personeel 2 keer zoveel uren draait dan waarvoor ze betaald krijgen, waardoor ze effectief gezien 4,50 per uur betalen. Ter referentie: het wettelijk minimumloon bedraagt 8.80 per 1 januari 2016.

Het personeel heeft dit al meerdere keren aangekaart bij de depot manager, maar deze man is nooit te bekennen op het depot en simpelweg heeft als enige antwoord dat als ze het niet bevalt, ze maar weg moeten gaan. Er is door het personeel meerdere keren gevraagd om te demonstreren dat deze norm haalbaar is, maar dat verzoek wordt gewoonweg genegeerd. Het personeel heeft geen enkel inzicht aan het einde van de maand wat ze betaald krijgen, want zelfs na herhaaldelijke verzoeken blijkt het erg moeilijk voor de depot manager om zijn personeel te verschaffen van een duidelijk overzicht met het aantal poststukken en het aantal uren wat ze uitbetaald zullen krijgen. Er is zoveel mis bij dit bedrijf en de managers zijn incompetent en onprofessioneel. Mijn advies is dan ook: Zoek aub verder naar een andere baan als je niet aan slavenarbeid wil meedoen!

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

26
Ik werk er nu 6 weken in Nijmegen en mij bevalt het prima. Zoals Risje zei, de vrijheid om je eigen dag in te delen is ideaal. Betaling via norm is misschien minder voor wat langzamere bezorgers (al lijkt het me dat 'anoniem2' sterk overdrijft), maar het geeft je daardoor ook meer vrijheid. Of ik tussendoor even boodschappen doe of thuis een uur pauze houdt maakt dan weinig uit; ik krijg toch hetzelfde betaald. Natuurlijk moet het wel allemaal een beetje op tijd, maar zolang je het niet te gek maakt heb je heel veel vrijheid.

Of ik de norm haal fluctueert een beetje per dag (al krijg je de eerste maand +10% startersbonus), maar volgens mij gaat het al best lekker. En hoe beter je de wijk leert kennen, hoe sneller het gaat; omdat je vaak maar een of twee stuks in een straat hebt kan je op een gegeven moment heel goed inschatten waar je heen moet rijden. Uiteraard moet je ook als bezorger dingen goed in de gaten houden en het management enigszins scherp houden, maar ik ben al lang blij met het werk. Maar misschien sta ik ook wat meer open voor (effectieve) betaling per stuk omdat ik al 18 jaar de krant bezorg.

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

29
Verdien je echt € 300,-- per week? Wow, dat is € 1200,-- per maand! En 37 uur per week? Bedoel je niet € 300,-- per maand en 37 uur per maand? Bij 37 uur per week en een 5 daagse werkweek zou je meer dan 7 uur per dag moeten werken. Lijkt me wel erg veel. Maar als je echt € 300,-- per week krijgt vind ik het toch jammer dat Van Straaten post niet zelf in de regio Oosterhout (NB) bezorgt. Als dat zo zou zijn zou ik meteen solliciteren. Tja, de belastingdienst zou er dan ook wel blij mee zijn als ik
€ 1200,-- per maand zou verdienen. Die weten dan ook wel een 'aardige' aanslagbrief te sturen.

Re: Werkt hier nog iemand bij van Straaten post?

30
Mooi dat er met post nog zoveel uren te maken is én dus een behoorlijke boterham te verdienen! Zoveel uur op een scooter zitten lijkt me trouwens wel zwaar.

Zag laatst iemand (die dacht-ik bij de plaatselijke werkvoorziening werkte) met een shirt van 'Cycloon Post', toen ben ik eens gaan speuren. Fietskoerier... maar die doen het (nog?) niet in deze regio.
cron