Re: Holland Post Group

21
Hallo, iemand heeft het over 5PPC. Wat betekent dat? Het gaat over post van de Hollandse post groep.
Volgens onze depothouder in Dongen is men daar in gesprek met diverse partijen. Welke wilde hij nog niet zeggen. Het zou geen VSP worden want die betaalden volgens hem te weinig. Logisch het moet wel wat winst opbrengen. Het moet het
werk ook waard zijn. We zullen wel zien wat het tenslotte word.

Re: Holland Post Group

22
Nou, onze depothouder in Dongen heeft er niet zoveel vertrouwen meer in. Hij denkt niet dat het nog iets zal worden. Misschien ga ik me maar bij Netwerkvsp opgeven voor een gave niet al te grote postwijk met 5 flats in Oosterhout. Lijkt me wel handig. Bij mij in het dorp hebben we geen flats dus dat zou wel weer eens wat anders zijn. De flats in die wijk hebben zover ik weet allemaal een lift (mocht het poststuk niet in de brievenbus passen en mocht ik dus naar boven moeten).
Mooie extra verdiensten. Lekker wandelen en post bezorgen. Morgen even in de garage kijken of ik die grote tas op die kar nog heb. Nu is het te donker en ook te laat. Dan nog die wijk precies op straat en nummerniveau in kaart brengen. Dus een flinke wandeling met pen en papier maken. Op wijkfoto.nl heb ik hem al een paar keer bestudeerd en gekeken welke route het makkelijkst zou zijn. Je leest er wel over als ik meer weet.

Re: Holland Post Group

23
@postbode7

Het is goed dat je bij VSP een wijk zoekt want door dat wachten kan je een wijk mislopen. Mijn ex-depot houder is ook bezig met de Holland Post Groep. Wat ik hoorde was dat het voorlopig testen zijn. De post bestaat uit reclame voor de bewoners van. Als de bezorgers niet afhaken omdat het heel weinig post is gaan ze er mee door. Zelf heb ik nu 2 wijken voor VSP en daar wil ik de post mee combineren die woensdag of donderdag bezorgd moet zijn.Met Sandd is geen combinatie mogelijk.
5PPC staat denk ik voor postcodes. De Holland Post Groep brengt postcode gebieden in kaart om reclame selectief te kunnen bezorgen. Zo krijgt iemand in een villa wijk andere reclame dan iemand in een wijk met lage huren. Voor die post krijg je 0,02 cent is mij verteld.

Re: Holland Post Group

24
Een postcode bestaat uit 6 posities. Post zoals je die bij Post.nl of VSP of Sandd bezorgd zijn 6 PPC poststukken. Huis aan huis reclame zijn bv 4 PPC stukken.

Een bepaald gebied of wijk is bv postcode 5371 reclame wordt bij alle woningen in deze wijk bezorgd, dan heb je delen van de wijk die bv beginnen met 5371 A , dat is 5 PPC. Dan zijn de straten ook weer onderverdeeld bv 5371 AA, een ander deel van de straat is bv 5371 AB etc etc.

HPG ( holland postgroup) gaat inderdaad alleen maar delen van wijken bezorgen, en dan ook nog met alleen aan de bewoners van..voorlopig gaan ze zich richten op gesegmenteerde reclame bezorging, bv reclame voor de bijenkorf in villawijken, Schoenenreus reclame in arbeiderswijken etc etc.

Re: Holland Post Group

29
Inderdaad ben ik vanaf 8 juni j.l. werkzaam als Afdelingsmanager expeditie bij het distributie centrum van Schoenenreus in Uden.

Het is wel een heel andere wereld na ruim 25 jaar in de reclameverspreidingen en waarvan de laatste 10 jaar in de post wereld werkzaam te zijn geweest. Van 2001 tot 2006 als bedrijfsleider bij Tip Top verspreidingen, voor Tip Top in de ruime omgeving van Nijmegen een depot voor Sandd opgezet. Vanaf Sep 2006 tot medio 2009 Vestigingsmanager voor Selekt Mail in Nijmegen, nadat door reorganisatie de vestiging is gesloten medio 2009, overgeplaatst naar het Sorteer en overslagcentrum ( SOC) van Selekt/DHL in Utrecht. Daarna van Sept 2009 tot en met de laatste dag in mei vestigingsmanager in Eindhoven voor Selekt/DHL. Ik kon eventueel mee over naar Sandd in Den Bosch als Bezorgmanager , om op de vestiging in Den Bosch leiding te geven aan de Bezorgcoordinatoren. Na een drietal gesprekken met Sandd, heb ik er toch maar vanaf gezien, en gekozen voor het Sociaal plan. Ben nog even in gesprek geweest met Holland post group, maar ik zie daar geen heil in, en voorzie dat dit geen lang leven is beschoren.

O Ja, mijn naam is Hans en geen Nijmegen of Gloeilamp of Jilke...

veel succes allemaal.

Re: Holland Post Group

30
@Nijmegen

Heel wijs dat je niet met de Holland Post Groep in zee bent gegaan.
dat heeft ook volgens mij niet veel kans van slagen..
je hebt er een boeiende carriere opzitten Nijmegen/Gloeilamp / Jilke?
of had je nog meer aliassen in petto :lol:

Ps.. ze kunnen bij Sandd nog wel wat sorteertips van Dhl gebruiken.. denk ik
is er nu niemand van de dhl-ers die zijn overgegaan op een belangrijke positie bij
Sandd terecht gekomen zodat Sanddbezorgers en sorteerders er hun voordeel mee kunnen doen..?


Hans... gefeliciteerd met je nieuwe job!
in plaats van laten bezorgen van post... laat je nu de schoenen in de schoenenreus winkels bezorgen..
Succes.. ;)
cron