Re: Postservice!

21
Wat een onduidelijke vermeldingen. Hier onder zet ik mijn vergoeding bij RVN.

1 Straat/zetvergoeding 0,02 cent per poststuk

2 Wijkvergoeding 2,23 per wijk

3 Adresvergoeding 0,04 per stop

4 Herlaad vergoeding 2,50 per 30 kg

Het is een wijk met 564 adressen.

Re: Postservice!

22
Maakt niet uit joh @postbode21, ik had ook wel wat duidelijker kunnen zijn. :lol: Ik zag trouwens net in het boekje staan dat ik de eerste 4x voor het sorteren nog 1 cent extra krijg per enveloppe. (omdat ik dan langzamer zou zijn) Dus dan heb ik 3 cent sorteervergoeding i.p.v. 2 cent per enveloppe en ik krijg sowieso 1 cent extra per enveloppe voor de post van Postservice zelf. Dus niet 1 cent per enveloppe, maar 1 cent bovenop wat ik al krijg per enveloppe. Ik hoop dat ik duidelijk ben hahaha.
Ik kon trouwens ook al op het bezorgersgedeelte van de site en zag bij mijn wijkcode de prognoses staan. Ik had maar 215 stuks post voor dinsdag a.s. maar voor volgende week vrijdag 2x zoveel :mrgreen: Dat zei de coordinator ook. Dat het dinsdags rustiger is dan vrijdags. (was bij TNT net andersom :mrgreen: )

Bij postservice heb ik een wijk van 523 afgiftepunten. Vanaf 30 kilo krijg ik 2,50 erbij.

Re: Postservice!

23
Gefeliciteerd slagvaardige!

Zo te lezen ben jij beter af bij Postservice dan bij Sandd zelf, omdat jij dus geen overlap-korting hebt. Voor jou geldt dus wel automatisch hoe mee post hoe beter. De vaste wijkvergoeding die jij dus niet hebt, heb je zo terugverdiend met de hogere vergoeding per stuk.

Zelfs met een AOK bij Sandd (dus incl. vakantietoeslag en doorbetaalde vakantie) kom ik omgerekend niet aan de 7 cent die jij ontvangt, door de toenemende overlap. Dus wat mij betreft hoeft Sandd niet verder te groeien: met het huidige vergoedingsmodel schieten de bezorgers er weinig mee op. Misschien kun je eens vragen of Postservice hier in Apeldoorn ook geen onderaannemer wil worden, of zelfs heel Sandd zou willen overnemen? :lol:

Re: Postservice!

25
slagvaardige schreef:Ik had het gesprek met Martin of Martijn Hendriksen, maar hij zou dinsdag a.s. voor het laatst zijn. Hanna ten Brinke zit daar ook inderdaad. Die naam is wel gevallen. Heb haar nog niet ontmoet. Tenminste, er zat wel een vrouw mee te luisteren terwijl ze achter de computer zat. Wie weet was zij dat hahaha :
Hanna is directeur/eigenaar van Postservice, fijn voor je om te weten; Hanna is een man en geen vrouw...

Re: Postservice!

28
Ik heb de website van Postservice eens bekeken. Het lijkt me een goed bedrijf.
Opvallend is dat ze hun bezorgers beter betalen dan Sandd en dat terwijl ze partner zijn van Sandd. Wat dat dan ook mag betekenen :D

Ik geef dit door aan FNV bondgenoten. Misschien kunnen ze er wat mee.

Re: Postservice!

29
@slagman: dat is inderdaad een heel goed idee! (Y)

Belachelijk eigenlijk hoe er zo met de vergoedingen wordt aangerommeld. Het is een centenkwestie, maar het maakt nogal wat uit of je gemiddeld 5, 6 of 7 cent totaal per poststuk ontvangt. Op jaarbasis zijn de verschillen al snel honderden euro's per postwijk.

Het wordt tijd voor een ander vergoedingsmodel bij Sandd, uurloon in plaats van stukloon. Maar helaas, zelfs bij een AOK blijven ze stukloon betalen. Onbegrijpelijk hoe ze daar nu nog steeds mee wegkomen.

Re: Postservice!

30
@slagman @ton

slagman , ik hoop het van harte maar er klopt ergens iets niet.
postservice betaalt beter dan sandd, leggen ze geld erbij of zo? :D
je moet je niet stukkijken op 5 ..6.. of 7 cent...
er wordt aan voorbijgegaan dat er bij Postservice , afgezien van herlaadvergoeding NIETS bij komt..

Misty heeft hier al eens over gesproken ook op het andere forum dat ze daardoor zou stoppen bij de
onderaannemer omdat ze dan enkel voor 6 cent o.i.d. moest gaan bezorgen.. Misty graag je reactie!

heb je veel post , dan lijkt het leuk.. heb je weinig komt er weinig binnen.
ik denk dat de vergoedingen in de praktijk niet veel voor elkaar onderdoen.

@Ton
met de toename van post en we hadden al veel post bij sandd wordt het maandbedrag toch hoger..
maar ik ben het geheel met je eens dat de toename van poststukken niet nog veel meer moet worden..
want dan sjouwen we ons een breuk..

al blijft het wel zo dat je maandinkomsten dan weer hoger wordt :lol:
cron