Re: Postservice!

11
Nee, over adres en wijkvergoeding heeft hij niet gesproken. Ik heb overigens geen opzegtermijn, ik mag bij wijze van spreken de slag voordat ik wil stoppen opzeggen via de mail of via telefoon. Maar... hij zei er wel bij dat hij dat niet netjes zou vinden. Hij vond 2 weken wel een goede termijn. Bij DHL had ik een opzegtermijn van een maand dus dat zou ik netjes vinden om aan te houden. Maar geen opzegtermijn dus.

Misschien is het met VSP erbij wel wat veel. Voorlopig heb ik toch nog geen VSP wijk, alleen dan deze twee wijken. Zal eens zien hoe het gaat. Die 12 straten zijn niet zoveel werk en de wijk die ik nu loop, daar ben ik ook zo mee klaar. Maar samen is het natuurlijk wel een hap.

Ondertussen wordt ik wel allround zo hahaha

Oh en de coordinator zei ook nog dat in juni het jaarlijkse uitje/bijeenkomst voor de postbezorgers gehouden gaat worden met een hapje en een drankje erbij. Dat is wel leuk. Leer je de collega's ook een beetje kennen.

Re: Postservice!

12
@slagvaardige

ik wil je je plezier niet ontnemen !! maar stel nou dat je 300 poststukken hebt...
= 300 x 2 eurocent = 6 euro
daarvoor ga je sorteren en lopen...

zou je het rechtstreeks via sandd doen ...
300 x 2 cent = 6 euro
150 x 4 cent = 6 euro (adresvergoeding)
1 x 1 euro = 1 euro (wijkvergoeding)
1 x 20 cent = 20 cent (afmelden)
totaal: 13 euro en 20 cent..

en dan wordt er vaak gezegd dat sandd van dhl/vsp en sandd het slechtst betaalde.
het kan dus nog veel erger.. :oops:

begrijp je slagvaardige?
of er blijft bij postservice wel heel veel aan de strijkstok hangen...?
wat zou sandd aan de postservice betalen voor bezorgen van sandd post?
let goed op !

wordt je echt uitgekleed, geen opzegtermijn in acht nemen...
laat het weten, mischien valt het toch mee. zit er meer in dan je nu omschrijft.. ;)
zo,n bijeenkomst houdt sandd ook... inderdaad leuk om mee te maken...
ontmoet je allerlei bezorgers ..

Re: Postservice!

13
@slagvaardige

Gefeliciteerd! Ik vind het allemaal prima klinken, ook de vervanging voor vakantie en ziekte want dat is bij mij miserabel.

@postbode 21

Ik begrijp het even niet. Ik zie bij slagvaardige staan € 0,05 per enveloppe en € 0,02 sorteervergoeding. Dan mag er geen wijkvergoeding zijn maar ik heb bij de Religroep maar € 0,04 per enveloppe en € 0,01 sorteervergoeding voor overlap.
€ 1,90 wijkvergoeding (hoeft slagvaardige maar 38 envelopjes voor te hebben) en herlaadvergoeding bij 30 kg dus zo slecht vind ik het niet. Zou wel willen ruilen. zeker met die geregelde vervanging. Hier moet je daar zelf voor zorgen. Kun je dat niet dan moet jij de vervanger die zij vinden betalen en je bent verplicht de wijk voor een ander te lopen.
Dan ga je niet lekker met vakantie. :(

Re: Postservice!

14
Het is 5 cent per envelop en 2 cent erbij per envelop sorteervergoeding, dus dan zou het als ik 300 enveloppen heb 300 x 7 cent zijn = 21 Euro. Dus dat is wel aantrekkelijk :) Ik vergat erbij te vermelden dat die 2 cent sorteervergoeding per enveloppe is.

Re: Postservice!

15
Dat klinkt niet verkeerd. Ik heb morgen voor Sandd 497 poststukken. Dat levert totaal 26,68 euro bruto op.
Bij postservice zou dat 497 x 7 cent zijn = 34,79 euro. Dat scheelt nogal wat.

Weet je zeker dat je geen overlap hebt ?

Re: Postservice!

16
postbode21 schreef:@slagvaardige

ik wil je je plezier niet ontnemen !! maar stel nou dat je 300 poststukken hebt...
= 300 x 2 eurocent = 6 euro
daarvoor ga je sorteren en lopen...

@ POSTBODE 21 Wanneer begin je nu eens met iets te lezen ? In plaats van meteen te gaan blaten ?

Je moet goed lezen wat slagvaardige schrijft, ze verdiend veel meer dan bij Sandd.


SLAGVAARDIGE je gaat dan toch bezorgen voor Hanna ten Brinke of niet ? Is goed bedrijf bezorgen al bijna 10 jaar voor Sandd. Kun je goed voor werken, betalen netjes etc etc. Goede keus en een goede betaler, is hetzelfde als bv bij Tip Top en Gerto streekpost, niks geen vaste bedragen etc gewoon 0.07 per poststuk heb je veel post verdien je prima heb je weinig post verdien je weinig, maar ben je ook zo klaar.

1000 poststukken is 70 euro, bij Sandd een schamelle 15,- tot 20,- euro.

Nogmaals goede keuze.

Re: Postservice!

17
postbode21 schreef: wat zou sandd aan de postservice betalen voor bezorgen van sandd post?
Gemiddeld 13 cent per poststuk. Moeten ze wel voor sorteren-uitrijden-bezorgers betalen-bezorgers werven etc etc etc.

Re: Postservice!

19
Ik had het gesprek met Martin of Martijn Hendriksen, maar hij zou dinsdag a.s. voor het laatst zijn. Hanna ten Brinke zit daar ook inderdaad. Die naam is wel gevallen. Heb haar nog niet ontmoet. Tenminste, er zat wel een vrouw mee te luisteren terwijl ze achter de computer zat. Wie weet was zij dat hahaha :lol: Als je belt kun je ook kiezen wie je wilt spreken. Knop 1 is die Martin, knop 2 Hanna geloof ik, knop 3 weer iemand anders :)
Blij dat ze wel snel en goed uitbetalen. Ze zouden rond de 18e elke maand uitbetalen. Dus als ik dinsdag a.s. begin, dan krijg ik 18 juni wat ik in mei gewerkt heb.

Ik hoorde ook nooit klachten van mensen die voor Postservice werken, die ik in de straat tegenkwam als ik voor DHL liep. Toen ik voor TNT liep en zat te klagen tegen hen, als ik hen sprak, stelden zij juist voor om toch voor hen te komen werken. En een chauffeur/koerier sprak mij een keer aan of ik geen interesse had. Vandaar dat ik die naam onthouden had.

Hoe kan ik het het beste doen met belasting invullen? Gewoon zoals bij DHL? En als je voor meerdere bedrijven werkt via OVO hoe doe je dat?

Re: Postservice!

20
@Slagvaardige

had begrepen dat je enveloppen apart betaald krijgt... 5 cent per stuk. een aantal keren per jaar h.a.h.
en voor je gewone poststukken alleen sorteervergoeding?

maar poststukken en enveloppen bedoel je daar hetzelfde mee , dan is daar het misverstand slagvaardige :lol:
mischien wil je het voor mij nog eens verduidelijken.. ;)

Nijmegen vind het nodig om grof te worden , houd de discussie fatsoenlijk graag Nijmegen.
cron