DHL For You

1
Ik kijk net even bij mijn 2ehands winkeltje van Bol.com, gewoon op de hoofdpagina van mijn winkeltje, zie ik ineens een joekel van een advertentie van DHL pakketservice staan.

DHL FOR YOU Verstuur je 2ehands artikelen met DHL Pakketservice!
Slechts 4,50 per pakket. Kijk bij onze veelgestelde vragen (is een link)

Bol.com adverteert dus met DHL. Ja, ze zijn wel een stuk goedkoper. (6,75 tegenover 4,50) Was dat trouwens ooit niet 4,95? Zijn ze goedkoper geworden.

Zelf versturen ze met Postnl. als je iets van Bol.com zelf (dus een nieuw artikel) koopt. Maar verkopers van 2ehandsartikelen raden ze dus aan met DHL te versturen. Anders plaats je geen advertentie.
Het zou mij niets verbazen als Bol.com zelf ook via DHL Pakketservice hun zwaardere pakketjes zouden gaan versturen, i.p.v. via Postnl.

Re: DHL For You

3
Jazeker, DHL Pakketservice is iets anders dan Selektvracht. Hebben ook een ander logo.

Maar.. ik lees wel dit op de Selektvrachtsite:

"SELEKTVRACHT B.V. is een zelfstandige business
unit van DHL Express en één van de grootste dienstverleners op het gebied van consumentenbelevering in Nederland."

En over DHL For You:

"DHL
DHL biedt sinds kort een nieuwe dienst voor de aflevering van pakketten onder de naam 'DHL for you'. De dienst is bedoeld voor het versturen van pakketten die minder wegen dan 10 kilogram. Er kan verzonden worden van en naar servicepunten, maar ook van en naar een specifiek adres.

Overigens richt DHL zich met DHL for you op de kleinere webwinkelier en consumenten. Heeft u meer te versturen dan kunt u ook gebruik maken van Selektvracht."

Re: DHL For You

4
DHL For You is iets anders dan DHL Pakketservice. DHl For You is gewoon Selektvracht. (zie ook http://www.selektvracht.nl/index.jsp?USMID=77). Die EUR 4,50 is het tarief voor pakjes die door de brievenbus kunnen, dus zo goedkoop is dat niet. Bij PostNL betaal je vor pakjes die door de bus kunnen hooguit EUR 2,76. Pakjes die wel door de bus kunnen kosten EUR 4,95 bij DHL For You, dus dat is wel weer goedkoper dan PostNL. Dan moet je wel al thuis, via Internet een verzendlabel hebben gemaakt en betaald hebben, als je dit bij het servicepunt laat doen kost het EUR 5,95.

En...hou er rekening mee dat pakjes aanzienlijk langer onderweg kunnen zijn met Selektvracht!

Re: DHL For You

5
DHL For You is gewoon een service van Selektvracht. Wij bij Selektvracht bezorgen die dingen. Vandaag hadden we er ook een paar bij. Iemand kan zo een pakje versturen naar een kleinkind, vriend, kennis, koper elders in het land. Reuze handig toch. En inderdaad. De mensen van DHL in hun gele bussen en vrachtwagens zien er wat anders uit. Die hebben gele shirts met rode kragen en wij dragen jacks in de kleuren blauw, wit en oranje.

Re: DHL For You

6
Ik dacht dat het ging om pakjes die niet door de brievenbus gingen. (daar is de site van bol.com niet duidelijk in..) Want als je op de link klikt die ik gaf, kwam je op een bol.com pagina. Nee, ik plak in dat geval liever een postzegel. Scheelt stukken. :lol: Mijn boekies kunnen vrijwel allemaal door de brievenbus.. ;)
Bedankt voor de links. Is nu een stuk duidelijker en informatiever allemaal! (Y)
cron