Bezorgnorm kranten

1
Via uitzendbureau heb ik kranten verspreid. Op het moment dat de krant zelf geen bezorger kan vinden dan besteden zij dat uit via het uitzendbureau. Je krijgt dan een Fase A contract en daarin is opgenomen zodra je in Fase B komt, dit contract stop wordt gezet. Via uitzendbureau dien je per uur uitbetaald te worden zoals is vastgelegd in de wetgeving.

Zij gaan uit dat je 150 kranten in een uur bezorgd. Ik kon dat wel evenaren. Ik wilde dit hier zo laten weten zodat je bij je postbedrijf indicatie hebt hoe zij daar dan mee omgaan. Denk bijvoorbeeld aan folders die bij de wijk ingaan. De wijk die ik toen had bij PostNL kreeg ik slechts 5 minuten meer tijd voor dan zonder folders. Dat kon ik nooit en te nimmer halen. De wijk kon ik wel halen wanneer er geen folders bij inbegrepen waren.

Bij de 150 kranten kijken ze niet naar de moeilijkheidsgraad van de wijk. Kennelijk gaat het dan om een gemiddelde. Als je een makkelijke wijk hebt, dan heb je geluk.

Re: Bezorgnorm kranten

2
oke.. ik val ff van me geloof af.

sins wanneer wordt je bij de kranten per uur betaald?
ik heb echt 2 en half jaar bij de kranten gelopen, en raad is het loopt echt het zelfde als bij de post.
je wacht op de kranten / folders.. je steek ze in of je loopt ze meteen weg. maar ook daar heb je alle vrijheden in om dat te doen. bij reli groep mag je tot 20:00 lopen. daarna hebben ze het liever niet.

dus ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat je bij de kranten ook paar een x aantal uur de tijd hebt om te bezorgen. als je het echt over de ochtendkrant hebt, ja dan begrijp ik het... maar bij een lokale krant is dat echt niet bij de order! :roll:

ze kijken trouwens altijd wel naar de moeilijkheid van de wijk waar je de kranten loopt, want daar krijg je toch als goed is ook je start vergoeding voor? :roll:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Bezorgnorm kranten

5
@har

jawel..
uitzendbureau wordt ingeschakeld bij noodsituatie.. die laten zich er goed voor betalen.
en.. die geven een betere beloning voor de bezorger...

dus via uitzendbureau voor de post lopen verdient meer dan rechtstreeks..
alleen is het wel kortstondig..

Re: Bezorgnorm kranten

6
Nou ik loop ook een wijk met een weekkrant maar je krijgt daar echt niet per uur betaald. Je krijgt een vast bedrag voor je wijk en daarbij nog eventueel extra gewichtsvergoeding als het zwaar is. Deze week had ik bij de Oosterhout een extra Autospecial en opening W.C. Breda. Ook moest ik het 2e katern invouwen. Extra toeslag € 6,54. Zonder extra's is de toeslag € 2,18. Totaal zonder extra € 12,21. Deze week kwam ik voor de Oosterhout aan € 21,27. Is toch wel een lekker verschil.
Komende week 13 moet niemand zich maar opgeven om folders voor VSP te gaan lopen want die worden echt zwaar. Voorlopige prognose 406,6 kg! :evil: Dubbele folderpakketten! Nou, ik kan mijn mouwen vast op gaan stropen. Oh, nee, dat is wel weer wat te koud. :lol:
cron