Geopende enveloppen/verpakking

1
Zo nu en dan krijg ik post van de postaanbieder waar de envelop gewoon van open is of de verpakkingen open zijn. Ik voel me hier wat ongemakkelijk bij omdat wanneer het bezorgd wordt de geadresseerde kan denken dat de dienstdoende postbezorger/postbode er in heeft zitten kijken.

Bij enveloppen is dat niet beschadigd geopend. Daar heb ik dan minder moeite mee maar wel bij verpakkingen in plastic dat die grotendeels open is gescheurd.

Hoe vinden jullie dat?

Re: Geopende enveloppen/verpakking

2
Wij (van PostNL) mogen dat niet bezorgen: terug in de bak om te sealen en te voorzien van een excuusbriefje. Daarmee voorkom je ook dat je als pbz aangekeken wordt op gluren en/of stelen. In sommige gevallen bel ik aan om erop te wijzen dat b.v. het plastic (om een blad) is gescheurd en er iets uitgevallen kan zijn (meestal reclame). Ook bij open enveloppen.

Re: Geopende enveloppen/verpakking

4
Ik had toevallig gisteren ochtend ook zo'n envelop. Ik had het er nog tijdens het sorteren met mijn man over wat te doen. Terug in de bak met een briefje erop of toch bezorgen. Een gewone envelop die onbeschadigd is en open kun je dichtplakken en bezorgen. Maar soms zit er iets bij dat beschadigd is en open en waar iets ingezeten heeft, zoals gisteren. Terug in de bak dus. Met een briefje erbij.

Ik heb ook wel eens gebeld met mijn coordinator en die heeft mij toen aangeraden (bij een ernstige beschadiging) de post retour te doen naar Postservice. Zij hebben er toen een excuusbriefje bij gedaan en de post gesealed, zoals ook bij Postnl. Een slag later bezorgd. Nooit geen klacht over gehad.

Re: Geopende enveloppen/verpakking

5
hier de laatste tijd ook veel vaker post die open is laatst van het s vb wel een stuk of 10 dicht geplakt met plakband en gewoon bezorgd bij de volgende bezorgdag van straat geplukt als dat ik post open maakte want die worden automatisch gesloten die man had al naar het hoofdkantoor gebeld met een heel verhaal daar eens even tekst en uitleg gegeven heb geantwoord dat hij blij moest zijn dat ik hem dicht geplakt had geen gezeur vind ik zo,n flauwe kul

Re: Geopende enveloppen/verpakking

6
@har& jane

alleen als je het wil ..
ik gebruik pritt.. sneller dan een plakbandje en onzichtbaar voor de geadresseerde. :idea:
vooral enveloppen van goede doelen zijn niet altijd dichtgeplakt.
bij bank/ overheidspost komt dat niet voor. betere lijm denk ik :P

als het beschadigd is.. flink gescheurd.. dan retour depot. dat bezorg ik niet.

Re: Geopende enveloppen/verpakking

7
verzendenenontvangen schreef:Zo nu en dan krijg ik post van de postaanbieder waar de envelop gewoon van open is of de verpakkingen open zijn.
Als het enveloppen betreft: "onzichtbaar" dicht kleven (zoals Carla schreef) ; vaak is een vochtig doekje al voldoende (druppel uit de kraan) je ziet er niets van; evt licht aantippen met Pritt.Had ooit eens 10 st. OPEN enveloppes van de belastingdienst er tussen zitten ;heb toen eerst gebeld met contactpersoon wat precies te doen.(zwaar) beschadigde post (na overleg met contactpersoon) kan meestal retour.Als er toch bezorgd moet worden dan zou ik het alleen persoonlijk afgeven mét toelichting.

@HAR099BEZORGER en @JANE : als plakband het enige alternatief is , zou ik de post retour doen :!: Ik zou zelf niet graag post met een plakbandje ontvangen :( ( "draai de situatie eens om" ..... )
Postbezorger Sandd

Re: Geopende enveloppen/verpakking

9
@Carla

dat is een ideetje.. maar dan moet je wel lijm in huis hebben! :lol:

@Fredselekt
Daar heb je gelijk in, maarja als je echt geen keus hebt, staat een plakbandje ook wel zo sociaal.
Als ik een open envelop zou krijgen als poststuk, dan ben ik meer ongerust dan dat er een plakbandje op zit hoor.
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!
cron