Klein probleempje, help!

1
Vandaag was ik aan het bezorgen met mijn nichtje van 16. Gewoon omdat ze eens wilde meelopen met mijn bezorgwijk, misschien wil ze het zelf ook gaan doen. Ik was er bij en gaf haar instructies welke straat ze kon doen etc.

Maar nu gaf ik haar een stapel post, nmmers 3 t/m 17, in de veronderstelling dat ze gewoon zou kijken per huis welke erin moesten enzo, logisch. Na 1 huis komt ze bij me terug met lege handen, heeft ze gewoon ALLE post bij nummer 3 erin gedaan!!!!! Whaaaaaa! En ik wilde vet boos worden, maar besefte dat dat niks op zou lossen, dus heb ik haar uitgelegd wat er gebeurd was. Ze voelt zich al stom genoeg denk ik, maargoed. Wij weer terug naar dat huis, 2x aangebeld maar niemand thuis.

Wat moet ik nu doen? Ik zit te dubben: Of het gewoon zo laten als het is, of de volgende keer een briefje bij doen met excuses en uitleg. Of wat anders?

En moet ik mijn werkgever inlichten denken jullie? Ik heb ze niet verteld dat mijn nichtje zou meelopen ofzo, dat was gewoon een spontane actie. Er loopt wel vaker een vriendin mee die het af en toe leuk vind. Wat zouden jullie doen? Hebben jullie nog advies wat ik kan doen?
En zou ik hierom ontslagen kunnen worden? Ik hoop het niet!

Alvast bedankt
Gooit de postbode een brief in de bus, zegt de buschauffeur 'wat moet ik daarmee?'

Re: Klein probleempje, help!

3
@mademoiselle

vanavond even langs gaan.. direct rechtzetten.
niet je nichtje erbij halen voor die klant.. gewoon jij komt je fout even rechtzetten.
.pas de volgende slag (vrijdag ) een briefje is wel rijkelijk laat he. :P

ben je ovo-er dan ben je wel verantwoordelijk maar mag je ook anderen de post laten doen .(minimaal 16)
(Y)

coordinator pas inlichten als je het zelf niet opgelost krijgt... fouten maken is menselijk.

Re: Klein probleempje, help!

4
Mademoiselle. Kijk naar de wijze raad van Carla41. Dezelfde avond bij dat nummer 3 langsgaan, excuses maken, post terugvragen en zelf meteen in de goede brievenbussen stoppen. Dan ben je nog op tijd. Dan nog een raad. Laat een nieuweling of iemand die het nooit gedaan heeft niet meteen zelf post bezorgen. Leg eerst uit wat ze moet doen, loop een of meer straten mee (naar elke deur), doe het eerst voor, laat haar het dan zelf doen en kijk of ze het goed doet. Gaat dat goed dan zeg je dat ze goed moet kijken welke post in welke brievenbus moet. Geef haar 1 straat tegelijk. Succes ermee.

Re: Klein probleempje, help!

5
Bedankt voor jullie adviezen!
Ik ben uiteindelijk toch maar even langsgegaan, en uitgelegd wat er gebeurd was en excuses gemaakt. De vrouw vond t niet eens erg, ze had t nog niet eens gezien zei ze. Gelukkig maar!

O, en bedankt voor de goede raad @postbode7!
Gooit de postbode een brief in de bus, zegt de buschauffeur 'wat moet ik daarmee?'

Re: Klein probleempje, help!

6
@mademoiselle

(Y) dat heb je snel in orde gemaakt.
als elke bezorger bij het verkeerd bezorgen van een poststuk direct zijn coordinator belt..
niet nodig dus he. Niet voor jou en niet voor Sandd. :mrgreen:

als ik op mijn ronde een poststuk verkeerd bezorg.. en geen direct bereik heb..
ga ik ah eind vd ronde nog even langs...

handig is een klein kladblokje en pen bij je te hebben.
post voor 71 per ongeluk bij 73..
bij beiden een briefje in de bus... (met excuus)
wordt gewaardeerd! :idea:

bij sandd zadel je er ook een andere postbezorger niet mee op .
want je loopt deze wijk voor vast.. jij bent dan de enige sandd bezorger.

Re: Klein probleempje, help!

7
Super dat het gelukkig zo goed opgelost is nu! (Y)

Ook nog een tip van mij. Hou vooral dat adres goed in de gaten en zorg ervoor dat er vooral bij dat adres geen fouten gemaakt worden. Nu vind ze het nl. nog niet erg. Maar gebeurt het een volgende keer, dan gaat ze zich wel eraan ergeren en dan heb je misschien kans op een klacht.
cron