Re: Hoge pieptoon in de tuinen wie heeft hiermee ervaring?

16
@Aaron

Verzendenenontvangen deelt ervaring met kattenverjagers... dat past gewoon in dit forum.
maar vzo heeft geen up tot date klacht over deze piepers maar meer in het algemeen met alle
verwijzingen naar allerlei artikelen. dat mag ook in dit forum het is
alleen de vraag of de forumleden er in geinteresseerd zijn.

ik wil je wel een tip geven het op te lossen vzo.. maar dan is het opeens niet meer actueel :?
stoorde c ik me aan een brievenbus zo laag bij de grond dat het meer een kattenluik was..
verzocht ik de bewoner toen ik wekelijks post moest bezorgen om er iets aan te doen.

toen dat niet gebeurde .. belde ik elke week aan , nog net niet op het tijdstip van vroege vogel elisa maar zo
8.01 uur was ik daar wel in de buurt.. binnen enkele weken was de brievenbus "verhoogd".
niets geen gebel met sandd die doet daar echt niets aan. Zelf oplossen. :P
Laatst gewijzigd door Carla41 op 10 mei 2013, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Hoge pieptoon in de tuinen wie heeft hiermee ervaring?

17
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben die het geluid vervelend vind. Daar heb ik wat aan. Ik vroeg me af of hier meer mensen last van hebben omdat ik hierdoor tinnitus krijg. Tijd geleden was het geluid zodanig hard dat ik niet meer verder wilde leven. Misschien vind jij he geluid prima Elisa, daar gaan mensen verschillend mee om.

De verwijzingen van de websites zijn nog steeds actueel. Als erin 1980 is geschreven dat hard geluid je oren schaadt geldt dat nu nog steeds anno nu. Maar begrijpelijk misschien voor sommigen omdat ze het geluid nooit hebben gehoord.

Sommige gemeentes is er trouwens verbod op gekomen:

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/mo ... -1.2896329

Geluiden waarop je de Mosquito geluiden kunt horen:

http://www.noiseaddicts.com/2009/03/can ... ring-test/

Re: Hoge pieptoon in de tuinen wie heeft hiermee ervaring?

18
vzo

het is al eerder geschreven het aanhalen van allerlei artikelen wordt door velen niet met gejuich begroet.
dat je niet verder wilde leven.. je gaat nu echt in de overdrive hoor ,daar mag je niet mee spotten.
Langzamerhand zou het beter zijn dat je een binnenbaantje zocht.. buiten zijn er voor jou teveel belemmeringen.

Re: Hoge pieptoon in de tuinen wie heeft hiermee ervaring?

19
AJB V en O je lijkt de consumenten bond wel hier op dit forum.....


Of ik er last van heb V en O??? Ik heb net als jij last van mn gehoor maar kan er mee omgaan en loop er niet over te zaniken zoals jij.
Die katten piepers zijn hier ook en.......... er is nog veel meer lawaai, boeie! V en O kan beter een binnenbaan zoeken in een geisoleerd kantoor. oeps ai daar is weer straling......en sick building syndrom........etc etc etc

Re: Hoge pieptoon in de tuinen wie heeft hiermee ervaring?

20
Jij hebt er bewust of onbewust voor gekozen je oren bloot te stellen Elisa voor oorsuizen t.b.v. discotheek. Ik heb met audioloog gesproken en met een promenvendum verbonden aan UMCG. Die geven aan dat het geluid van 110dB schadelijk is. Volgens de Arbo mag je slechts 1 minuut van 107dB kunt verblijven. Misschien dat jij het niet erg vind. Dat mag. Maar ik denk dat jij geen enig empathie heb gezien de ordinaire woorden die je gebruikt. We hebben hier eerder al discussie over gevoerd waarbij de beheerder van het forum aangaf je de berichten van mij niet hoeft te lezen nog te reageren als je het niet interesseert. In de krant staan ook wel berichten waarvan ik geen interesse heb. Dan ga ik daar ook niet een brief over schrijven naar de krant dat ik dat bericht "boeie" vind. Geluidshinder is subjectief. Wat voor de één hinderlijk is, vind de ander plezierig.
Wel verbod gebruik anti-kattenpieper mogelijk

In een bericht in het AD van 25 september 2010 gaat Han Verbeem gaat er ten onrechte van uit dat hij zijn buurman met de anti-kattenpieper niet kan dwingen om dat apparaat uit te zetten enkel en alleen omdat het bezit of gebruik daarvan niet verboden is. Dat is niet juist: als de overlast ernstig genoeg is kan de heer Verbeem zijn buurman wel degelijk via de rechter een verbod opleggen om de anti-kattenpieper te gebruiken. Dat volgt uit artikel 5:37 Burgerlijk Wetboek. Of de hinder in dit geval ernstig genoeg is, moet natuurlijk nog worden vastgesteld, maar als juist is dat het hier gaat om dezelfde geluiden, die elders worden ingezet om mensen (i.c. hangjongeren) weg te jagen, en als de buurman het apparaat voortdurend of vaak gebruikt op tijdstippen dat de heer Verbeem thuis is en hij weet dat de heer Verbeem de hoge tonen kan horen (of dat zo is lijkt me eenvoudig vast te stellen), dan zal er al snel sprake zijn van onrechtmatige hinder.
Zo is de rechter in het verleden ook bij andere vormen van geluidshinder tussen buren opgetreden. Bijvoorbeeld bij hanengekraai binnen de bebouwde kom, het te hard en te lang laten spelen van een radio, of te vaak en te laat trompetspelen.
bron: http://www.roelsvandam.nl/actueel/wel-v ... r-mogelijk
cron