Metalen plaat achter de brievenbus

1
Ik heb in mijn wijk 1 straat waar een stuk of 6 huizen een schuine metalen plaat achter de brievenbus hebben zitten. Weet iemand waar dat voor is? Niet tegen tocht volgens mij, want er zit ook een borstel in de brievenbus...

De metalen plaat vind ik erg lastig, want veel post past daardoor niet door de brievenbus. Dikke envelloppen, doosjes, tijdschriften met een gelijmde rug etc die kunnen er niet door omdat ze de bocht/ knik niet kunnen maken. En dus gaat er dan maar weer een sticker op dat de brievenbus niet aan de standaardmaten voldoet en krijgen de bewoners een briefje dat het nu met pakketpost bezorgd wordt. (Bel natuurlijk wel eerst aan.)

Wat doet PostNL er eigenlijk mee als ze zien dat er op een adres steeds weer brievenbuspost met de pakketdienst bezorgd moet worden? Ondernemen ze actie, of laten ze het zo?

Re: Metalen plaat achter de brievenbus

2
klopt die heb ik ook in mijn wijk, je ziet het meestal bij nieuwbouw.
een bewoner heeft het wel eens laten zien aan de binnekant v/d deur
de plaat mag ook niet verwijderd worden,
het heeft te maken met de verzekering/politiekeurmerk wonen.
en pakjes gaan er zowiezo niet doorheen.

Re: Metalen plaat achter de brievenbus

8
Ik heb in mijn wijk 1 straat waar een stuk of 6 huizen een schuine metalen plaat achter de brievenbus hebben zitten. Weet iemand waar dat voor is? Niet tegen tocht volgens mij, want er zit ook een borstel in de brievenbus...
Ik ben deze metalen plaat constructie nog niet tegengekomen. Lijkt mij dat het zeer zelden wordt toegepast. Waarschijnlijk om te voorkomen dat er gehengeld wordt door ongenode gasten.

Als bezorging van pakjes zoveel problemen geeft dan kunnen deze bewoners zelf ook voor een oplossing zorgen. Bijvoorbeeld het in de tuin plaatsen van een losstaande brievenbus. Half uitstekende brieven en pakjes e.d. daar worden ze ook niet blij van.

De Postbezorger kan en mag niet met het probleem worden opgezadeld!

N.B. De tijd die het extra kost om een briefje "te kleine brievenbus"te schrijven en het pakje in de oranje bus te doen is allemaal gewerkte tijd dus hoort betaald te worden.
Postbezorger bij Post NL sinds 1 juni 2011
cron