Re: Straat met huisnummer 5-8 en 58

14
Ik heb ook twee van zulke adressen in mijn wijk. Op nummer 13 zit een snackbar en op nummer 1-3 (ook vaak geschreven als 1 3) zit een advocatenkantoor. Ze hebben beiden dezelfde postcode, dus het zit vaak door elkaar.

Dus voordat ik ga lopen spit ik eerst even de bundel post door om te zien of er nog post voor 13 tussen 1-3 zit, en omgekeerd.

Re: Straat met huisnummer 5-8 en 58

15
@Newman

is wel het klantvriendelijkst. (Y)
is het dan structureel dezelfde fout newman op zo,n adres of steeds een andere afzender?

bij sandd mag (moet) je die post met opm.. terugsturen dan wordt de klant er digitaal op gewezen
dat de verzendgegevens niet kloppen.. ( postcode/ huisnummer). we gebruiken dan een retoursticker.

maar ik kies allereerst wel voor direct bezorgen en als ik de bewoner thuis tref geef ik de tip het te wijzigen.
blijft het een paar maanden terug komen.. dan retour depot.
toch vinden veel mensen dat niet zo belangrijk en heb je ze de volgende keer weer in je bak.

Re: Straat met huisnummer 5-8 en 58

17
Carla41 schreef:@Newman

is wel het klantvriendelijkst. (Y)
is het dan structureel dezelfde fout newman op zo,n adres of steeds een andere afzender?

bij sandd mag (moet) je die post met opm.. terugsturen dan wordt de klant er digitaal op gewezen
dat de verzendgegevens niet kloppen.. ( postcode/ huisnummer). we gebruiken dan een retoursticker.

maar ik kies allereerst wel voor direct bezorgen en als ik de bewoner thuis tref geef ik de tip het te wijzigen.
blijft het een paar maanden terug komen.. dan retour depot.
toch vinden veel mensen dat niet zo belangrijk en heb je ze de volgende keer weer in je bak.
Steeds een andere afzender. Soms komt de fout door een onduidelijke schrijfwijze (met spatie ipv streepje), maar vaak ook omdat sorteermachine (of sorteerder) het verschil tussen 13 en 1-3 niet helemaal snapt.

Als ik dan al die fouten retour moet gaan sturen krijg ik een dagtaak aan het invullen van retourstickers, eventjes handmatig op naam sorteren gaat een stuk sneller. Dus het is niet puur uit klantvriendelijkheid, maar ook gewoon een stukje gemakzucht van mijn kant. :mrgreen:

Re: Straat met huisnummer 5-8 en 58

18
Bij PostNL klantenservice moest ik de klanten het volgende uitleggen:

Wanneer er Naamlozestraat 51 op staat dan wordt het bezorgd op huisnummer 51. Op forums zag ik staan dat mensen met deze combinaties (Naamlozestraat 51- zou ook bestaan) klachten komen. Om dit te voorkomen moeten ze dit anders doen vind ik. Je ziet al dat postbode/postbezorgers hiervan extra werk krijgen.

Verder vind ik dat ze huisnummers met toevoegingen moeten stoppen. Dan maar hernummeren, kost wat geld maar dat voorkomt ook fouten omdat in programma's een toevoeging niet verplicht is en dan ook wel vergeten wordt. De post van 32a komt dan bij 32 terecht.

Re: Straat met huisnummer 5-8 en 58

19
verzendenenontvangen schreef:
Verder vind ik dat ze huisnummers met toevoegingen moeten stoppen. Dan maar hernummeren, kost wat geld maar dat voorkomt ook fouten omdat in programma's een toevoeging niet verplicht is en dan ook wel vergeten wordt. De post van 32a komt dan bij 32 terecht.
Dat is juist vragen om problemen. Dan moeten al die mensen die een ander huisnummer krijgen ineens doorzendservice gaan aanvragen, en aan de diverse instanties gaan uitleggen dat ze wel een ander adres hebben maar toch niet verhuisd zijn!

En dat allemaal omdat de sorteermachines met PostNL niet met subnummers kunnen omgaan?

Re: Straat met huisnummer 5-8 en 58

20
Dan ben je wel met dat gedoe af. De toevoegingen zijn gewoon lapmiddelen. Wanneer je in een straat huisnummer 34 hebt en het volgende huis heeft 36 maar ze bouwen tussen deze twee woningen nog een huis in omdat daar de ruimte voor was dan maken ze er 34a van.... Het heeft dan wel gevolgen voor de rest van alle huizen die daarop volgen.... Het kost eenmalig veel moeite en kosten maar dan heb je ook wat.

Hier in de stad hebben ze een complete straatnaam verwijderd en een nieuwe straatnaam van gemaakt met andere postcode, alleen huisnummer is hetzelfde gebleven. Dat is ook een hele operatie.
cron