Kleine letters/cijfertjes

1
Sommige verzenders weten het wel met zeer kleine lettertjes en cijfers het adres te noteren. We hebben overal al wat wetgeving voor zoals postregeling enzo. Misschien dat dit ook kan met de grootte van de letters en cijfers. Steeds meer pensioengerechtigden gaan ook post bezorgen dan moet het niet zo zijn dat je een loep mee moet hebben. Ik heb geen moeite met het lezen maar het is wel irritant dat je het hele poststuk moet af scannen waar het adres nu staat.

Re: Kleine letters/cijfertjes

2
@vzo

een loep? daar heb je tegenwoordig van die goedkope leesbrilletjes voor.
voor een paar euro bij de kruidvat bijvoorbeeld.

zet je computerbeeld op 75 % en kijk of je moeite hebt met lezen.
zo ja, aan de leesbril vzo :D

ik ben trouwens tegen allerlei aanpassingen. postbezorgen is fysiek zwaar werk waarvoor je in een goede conditie moet zijn.
als gepensioneerden het willen doen, prima maar geen geklaag a.u.b.

nog even en de tuinpaadjes moeten geasfalteerd voor de scootmobielenden postbezorger.. Geen gezicht trouwens!
en dan volgt het geklaag over de dikke boeken, de kleine enveloppen, de pennenpakjes.


mischien draaf ik door hoor :P

Re: Kleine letters/cijfertjes

4
nee hoor, postbezorgen geeft allerlei fysieke belemmeringen ?
of zo veel zaken geven ergernissen bij het post bezorgen?
nou dan op zoek naar een ander bezigheid.

ik vind postbezorgen vanuit een scootmobiel niet kunnen.
zo gezellig onder de mensen, tja maar het is een beroep he geen hobby.

Re: Kleine letters/cijfertjes

5
Nou over slecht leesbare lettertjes en cijfertjes, je hoeft echt niet een ouwe senior te zijn haha!
En die Kruidvat brillen is prut, koop ze niet!! Ze zijn nog lelijk ook.

Post en regels , mmmmmm ik zie ze al straks in scootmobiels gaan hoor haha! Peukie op de lip, jogging broek en bodywarmer aan ......dekentje.
Holadijee de EU : oostblokkers staan ook al te popelen...
Als je dr maar lol in hebt.

Re: Kleine letters/cijfertjes

6
verzendenenontvangen schreef:Sommige verzenders weten het wel met zeer kleine lettertjes en cijfers het adres te noteren. We hebben overal al wat wetgeving voor zoals postregeling enzo. Misschien dat dit ook kan met de grootte van de letters en cijfers. Steeds meer pensioengerechtigden gaan ook post bezorgen dan moet het niet zo zijn dat je een loep mee moet hebben. Ik heb geen moeite met het lezen maar het is wel irritant dat je het hele poststuk moet af scannen waar het adres nu staat.
Niet alleen de grootte van de letters maakt het soms lastig om het adres te lezen,
wat je ook wel tegenkomt is bijvoorbeeld zwarte tekst op een donkere achtergrond.
Als je dan in een halfduister flatportaal staat dan is het best wel lastig om te zien wat er nou
eigenlijk geschreven staat. Vooral de '6' en de '8' zijn dan vaak moeilijk te onderscheiden.

Re: Kleine letters/cijfertjes

7
klopt het is ook de kleur van de tekst en achtergrond, men is daar vrij in. Dus wij zetten maar een bril op onze neus.
Wel een goede bril natuurlijk.
In donkere hallen best lastig , 3 wordt een 8 5 wordt spontaan een 6......nou ja het blijft mensen werk voor ons niet waar!

Re: Kleine letters/cijfertjes

8
Of dat er iets voor het adres zit. Dat je de enveloppe moet gaan schudden om het adres voor het leesvenster te krijgen. Bij TV gids wil het weleens dat het etiket voor de adressering zit. Dan moet je schuiven als de gids in plastic zit. Gezien de weinig tijd die we krijgen als postbezorgers kan hier best wel wat aangedaan worden vind ik.

Re: Kleine letters/cijfertjes

10
Carla41 schreef:nee hoor, postbezorgen geeft allerlei fysieke belemmeringen ?
of zo veel zaken geven ergernissen bij het post bezorgen?
nou dan op zoek naar een ander bezigheid.

ik vind postbezorgen vanuit een scootmobiel niet kunnen.
zo gezellig onder de mensen, tja maar het is een beroep he geen hobby.

De bezorger van Sandd in mijn straat bezorgd met zijn scootmobiel ;)
Ik zie hem niet vaak, maar moet ook zeggen dat ik laatst op maandagavond de post uit de bus ging halen en ik daar netjes de postcodeloterijpost voor de dinsdag uit viste dus hij bezorgd ook wel eens een dag te vroeg, hij heeft een wijk met voornamelijk flats eigenlijk maar er zitten ook gewoon rijtjes huizen bij hier in de straat maar wel 3 grote flats.
cron