Re: Ergenissen

31
Ja de bladeren waren eroverheen gelegd en muurtje van losse stenen was opgebouwd. Precies over de ingang van het pad. Misschien dat iemand de bewoners een hak wilde zetten. Ik heb met mijn mobiel er een foto van gemaakt. Ze lagen er duidelijk niet toevallig. Voor iemand die er toevallig moest zijn of eigwnlijk voor de bewoner was het gevaarlijk. Als je het niet weet. Maar ja het kan ook van spelende kinderen zijn geweest.

Straks moet ik er weer heen dus zal kijken of het spul er nog ligt. Anders schopvik de boel aan de kant zodat niemand er zijn nek over breekt.. het is net zo gevaarlijk als een draadje spannen.

Re: Ergenissen

32
slagvaardige schreef:Ja de bladeren waren eroverheen gelegd en muurtje van losse stenen was opgebouwd. Precies over de ingang van het pad. Misschien dat iemand de bewoners een hak wilde zetten. Ik heb met mijn mobiel er een foto van gemaakt. Ze lagen er duidelijk niet toevallig. Voor iemand die er toevallig moest zijn of eigwnlijk voor de bewoner was het gevaarlijk. Als je het niet weet. Maar ja het kan ook van spelende kinderen zijn geweest.

Straks moet ik er weer heen dus zal kijken of het spul er nog ligt. Anders schopvik de boel aan de kant zodat niemand er zijn nek over breekt.. het is net zo gevaarlijk als een draadje spannen.
Een hak zetten of niet. Het is best gevaarlijk!
Hopelijk is het nu opgeruimd. Je kunt er maar om denken!

Re: Ergenissen

34
Niet zo'n ergernis, maar toch: mensen die theedoeken in hun brievenbus doen als het koud is. (Opvallend genoeg hebben die 2 huizen die dat doen dezelfde achternaam, familie?), of die zeuren dat je het hekje dicht moet doen terwijl je de Post.nl hebt gespot. Een spekgladde leistenen trap, gelukkig wel met bakstenen ernaast. Ik mocht ooit eens van iemand mijn fiets niet met zijn voorwiel tegen een pilaar van de overdekte parkeerplaats zetten want 'hij zou eens om kunnen vallen' :roll:(die pilaar) Of: 'Niet daar zetten, anders komt hij tegen mijn auto' (Mijn fiets moest daarvoor uit zichzelf naar voren rijden! :x ) En klagen over het geluid dat de klep maakt (piep)! Of aan de post trekken, terwijl je het zelf nog vast hebt, leuk bij zo'n klep met een veer. :twisted:

Re: Ergenissen

35
souliesandd schreef:Niet zo'n ergernis, maar toch: mensen die theedoeken in hun brievenbus doen als het koud is. (Opvallend genoeg hebben die 2 huizen die dat doen dezelfde achternaam, familie?), of die zeuren dat je het hekje dicht moet doen terwijl je de Post.nl hebt gespot. Een spekgladde leistenen trap, gelukkig wel met bakstenen ernaast. Ik mocht ooit eens van iemand mijn fiets niet met zijn voorwiel tegen een pilaar van de overdekte parkeerplaats zetten want 'hij zou eens om kunnen vallen' :roll:(die pilaar) Of: 'Niet daar zetten, anders komt hij tegen mijn auto' (Mijn fiets moest daarvoor uit zichzelf naar voren rijden! :x ) En klagen over het geluid dat de klep maakt (piep)! Of aan de post trekken, terwijl je het zelf nog vast hebt, leuk bij zo'n klep met een veer. :twisted:
Nog vreemder zijn mensen die kennelijk met alle geweld de bus open willen houden, en er dan van alles tussen steken, variërend van oude kranten tot wc-rollen en zelfs paraplu's.

Nooit begrepen waarom ze dat doen. Bang voor koolmonoxidevergiftiging?

(Het is trouwens PostNL, zonder . !

Re: Ergenissen

36
Dat heb ik ook eens gehad. Zat er een w.c. rol tussen of handdoek. Dan duw ik de post er gewoon tegenaan zodat dat ding vanzelf op de mat valt. Pech voor ze maar die post moet helemaal naar binnen. :lol:

Re: Ergenissen

38
Misschien worden ze te vroeg in de ochtend wakker door de bezorging van de krant.
Of hebben ze geen ventilatie op het toilet en moet het op deze manier maar. :lol:
Ben zelf blij dat ik een buitenbus heb want ze zijn hier al bezig met vuurwerk.
Dacht dat een brievenbus vanwege bezuinigingen verwijderd was door Post.nl, maar mijn buurman vertelde dat er oranje snippers op de grond lagen.
Ik hoop maar dat er geen post in heeft gezeten.

Re: Ergenissen

39
Het openhouden van brievenbussen dat ken ik nog van mijn vorige wijk. Die mensen kende ik wel en heb ze toen gevraagd. Zij vertelden dat ze dit doen omdat ze wakker werden van de klep die zo hard dichtviel als ik de post er door heen duwde. Goede oplossing inderdaad, behalve als de post wat massiever is. Een postcodeloterij of belastingbrief gooi je er dan met gemak in.

Re: Ergenissen

40
Ik heb een vrouw in mijn wijk wonen die bij gebrek aan afzuigkap een wc-rol in de brievenbus doet als ze gaat koken en zo een alternatief hiervoor heeft. Het is dus ook niet erg als ik met de post ook de wc-rol weer naar binnen schuif; meestal is ze wel klaar met koken als ik de post kom brengen.

Theedoeken is ook een bouwgebrek; wordt vaak gedaan bij slecht geïsoleerde huizen. Ik probeer de theedoek meestal wel weer terug te frommelen nadat ik mijn post door de brievenbus heb gedaan.
cron