Re: Ergenissen

111
Ik heb, toen ik een keer op het VBG was, een 2e tas gevraagd (en gekregen). Mag eigenlijk niet, want dan heb je kans jezelf te overbelasten. Toen ik aangaf dat ik nu een schoudertas van mijzelf gebruikte die niet waterdicht is, mocht ik meteen een (gebruikte) tas pakken.
Die 2e tas gebruik ik eigenlijk alleen als ik HAH heb icm met veel post. Grootste deel van mijn wijk gebruik ik het dus niet. Loopt ook niet echt lekker 2 tassen, je wordt een beetje gewurgd...

Re: Ergenissen

112
@denieuwe: die schoudertas gaat snel lubberen. Even het elastiek wat er omheen zit nog een keer dubbel draaien; dan glijdt als het goed is de h.a.h er niet meer uit. Ik ben wel blij dat in de postNL-schoudertassen wat meer past dan in de oude TNT-tassen (die van de PTT waren volgens mij de beste schoudertassen).

Iets waar ik me als postNL'er ook af en toe wel aan erger is dat sommige ochtend-wijken structureel pas 's middags weggelopen worden (wij hebben zelfs wel eens iemand gehad die op zijn vroegst om 15:00 aan een ochtend-wijk begon).

Re: Ergenissen

113
sunbow schreef:@denieuwe: die schoudertas gaat snel lubberen. Even het elastiek wat er omheen zit nog een keer dubbel draaien; dan glijdt als het goed is de h.a.h er niet meer uit.
Dank voor de tip, Sunbow. Was inderdaad het elastiek dat steeds losschoot, in het vuur van de strijd trok ik het dan net aan de verkeerde kant aan. Ik moet er ook gewoon niet voor elf verdiepingen post in willen stoppen. (Gelukkig hoeft dat voor mijn eigen wijk niet.)

Iets waar ik me als postNL'er ook af en toe wel aan erger is dat sommige ochtend-wijken structureel pas 's middags weggelopen worden
Ergernis is een groot woord, maar hier was dat - in de tijd dat we nog ochtendwijken hadden (waarvan er maar één af en toe 's ochtends gelopen werd) - ook zo. Jammer, nu zijn alle ochtendwijken afgeschaft, terwijl er genoeg mensen heel graag vroeg willen lopen. Maar zoals het toen ging (ochtendrit voor voornamelijk middaglopers) was een beetje zonde van het geld. Vond het wel fijn dat mijn middagwijk toen vaak al met de ochtendrit mee kon.
cron