Ergenissen

1
Als je door je wijk loopt zal je best ook wel eens dingen tegen komen waarvan je denk "lekker handig zeg"

Ik ben benieuwd..............

Ik kom het regelmatig tegen dat mensen hun fiets precies op het tuinpad naar de deur parkeren, kan je er bijna niet langs zonder de fiets te raken.
Vind ik eigenlijk best irritant :?

Re: Ergenissen

2
Ja hoor zat dingen!
Met de jaren zie je ook dat dit een blijvende factor is dus wen er maar aan.
Sommigen zetten veel oubolligheid op hun pad, Welcome, en breek je nek voorzichtig.
Of autos die strak tegen de huizen staan zodat jij er niet meer langs kan. Gladde paden die men nooit s veegt. gaten en kuilen die her en der onstaan. Over het verkeer hou ik maar op en renovaties aan huizen en straten.
En kleine rothondjes, hondemikken overal waar jij net langsmoet etc etc...Wie volgt??

Re: Ergenissen

4
-bielzen die glad zijn in de herfst/winter.. onder de bladeren niet altijd zichtbaar.
-tuinen waarvan de tegels eigenlijk eerder binnen horen dan buiten .
tuinpaden die spekglad zijn door mos
..wat zou ik daar graag eens met een emmer
chloormiddel overheen gaan.. (mag niet meer gebruikt worden van de milieucommissie)

ik vraag me wel af, zouden die bewoners nou nooit eens zelf een bijna doodsmak maken?

Re: Ergenissen

5
Leistenen paden die spekglad worden in de winter, en inderdaad auto's die te ver op de stoep staan zodat je wel heel slank moet zijn om er langs te kunnen, auto's op de oprit die te dicht tegen het huis aan staan zodat je je met grote moeite erlangs moet wurmen om bij de brievenbus te komen, grote auto's met aanhanger of zelfs tractor die de hele stop in beslag neemt zodat je weer met die zware postfiets van de stoep af moet en er later weer op moet, onbereikbare brievenbussen omdat er zo'n rolluik voor zit die ze te laat omhoog doen zodat je er geen post in kwijt kunt en later nog eens langs moet rijden. Te langzaam lopende voetgangers die midden op de stoep lopen zodat je erachter moet blijven terwijl je nog wel wat anders te doen hebt dan te wachten tot ze opzij gaan. Ach het leven van een postbode loopt niet altijd over rozen. We moeten het er maar mee doen. En laten we genieten van mooi weer, mooi gekleurde bomen enz. Je bezig houden met ergernissen bezorgt je maar stress en dat is niet echt gezond. :lol:

Re: Ergenissen

6
@postbode7

rolluiken die ze te laat omhoog doen? je bedoelt toch niet winkels he.
daarvan weet je toch hoe laat deze open gaan .
te langzaam lopende voetgangers :roll: je zou er omheen kunnen lopen postbode7

het van je afschrijven helpt al hoor, ik moet er wel om lachen :lol:

Re: Ergenissen

8
Fiets(en) die voor de brievenbus staan, waardoor ik me ver moet strekken om de post in de brievenbus te kunnen doen.
Soms lukt dat niet, dan zet ik de fiets eerst ff opzij. Soms als ik geen goed bui heb, zet ik de fiets voor de deur.. Griffel..

Ook een auto die zo geparkeerd staat dat de kortste route naar de brievenbus geblokkeerd is en ik helemaal om de auto heen moet lopen om de brievenbus te kunnen bereiken..
ex Sandd Postbezorgster

Re: Ergenissen

9
Ik loop op een wijk waar een hoop oude mensen wonen dus die komen haast niet de deur uit. Nu heb ik de laatste maand dus verschikkelijk last van spinnewebben die over de paden naar de brievenbus lopen. Erg irritant elke keer zon spinneweb in je gezicht. Heb gelukkig nog niet gehad dat er een dikke spin in zit. Vaak ga ik met de post voorop omhoog gehouden zon pad in.
cron